Gå til innhold

Slovenia - høsten 2012


.JB

Anbefalte innlegg

Ærlig talt. Så gøy dette blir. Den årlige Finnmarks-turen er jo litt "the name of det game" Så kommer dette i tillegg som en bonus å glede seg til litt sånn når ting slutter her i landet.

Blir litt sånn nz-tur light. For det blir ikke rom for nz-tur på meg dette året da vi skal på familietur til usa.

Det sluker for mye av budsjettet.

Nå er det kun et par ting som gjenstår. Og det er å booke en tur med Lars, dra på vulgatafiske med Marius og Robban og innvitere Robban med familie til litt sørlandsidyll i august.

Livet kan være herlig hvis man vil at det skal være det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 750
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Vi får se, fluefiskelandslaget skal nedover og kommer de med redusert lag tilbake, så er det vel snoken da!

Neida, to valium til frokost, så er vi klare for kamp!  ;D

Ikke si at de gutta skal nedover rett før vi drar ? :o

Den gjengen er ikke som oss, som er fornøyd med å se et vak, og kanskje kroke én fisk pr dag, for så å bruke resten av dagen på å fortelle de andre hvor flinke vi har vært.

Håper de holder seg i put & take dammer, og lar elvene være i fred  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se, fluefiskelandslaget skal nedover og kommer de med redusert lag tilbake, så er det vel snoken da!

Neida, to valium til frokost, så er vi klare for kamp!  ;D

Ikke si at de gutta skal nedover rett før vi drar ? :o

Den gjengen er ikke som oss, som er fornøyd med å se et vak, og kanskje kroke én fisk pr dag, for så å bruke resten av dagen på å fortelle de andre hvor flinke vi har vært.

Håper de holder seg i put & take dammer, og lar elvene være i fred  ;D

Ja skrekk og gru ssscared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se, fluefiskelandslaget skal nedover og kommer de med redusert lag tilbake, så er det vel snoken da!

Neida, to valium til frokost, så er vi klare for kamp!  ;D

Ikke si at de gutta skal nedover rett før vi drar ? :o

Den gjengen er ikke som oss, som er fornøyd med å se et vak, og kanskje kroke én fisk pr dag, for så å bruke resten av dagen på å fortelle de andre hvor flinke vi har vært.

Håper de holder seg i put & take dammer, og lar elvene være i fred  ;D

Ja skrekk og gru ssscared

Det er EM i Slovenia rett før vi skal nedover tror jeg. Men det vil forundre meg veldig om de skal fiske akkurat der vi skal fiske. Kanskje Eikregubben og Flemming veit noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ihvertfall binde lettdressede døgnfluer på krok 16-20, samt små vårfluer. I tillegg er landinnsekter en god ting, biller og slikt. Guiden er visstnok en god fluebinder, så ta med stikkene. Den beste binderen får jobben med å fylle boksene, selv slapper jeg med en kald øl på veranden.

Ps! Konkurransefiskerne skal ned i god tid før oss, juni tror jeg. Bekymrer meg ikke mye, bortsett fra at det kanskje settes ut en del fisk i hovedløpet, men det er ikke der vi skal tilbringe tiden. Her blir det ut i snokebushen  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det først er nevnt. Jeg har aldri fisket med guide før. Det har jo sin naturlige forklaring i at ruffen trenger ikke slikt tullball, flink som han er. Håper ikke han maser. Et ord om fotball så ligger han i gresset og trygler om nye tenner.

Hei, Frode  :) En guide er egentlig kult det, om man selv vet å sette grenser, og vet hva man vil ha. Rett og slett legge lista selv, og ikke ta føringer fra "guiden". Og der tror jeg du tenker i samme bane som meg.

Jeg har nå farta litt rundt omkring, og har selvtillit nok til å legge lista for guide selv etterhvert. For eksempel bestilte jeg engang en guide på forhånd til ei ukjent elv i et helt annet land, hvor jeg sa at jeg ville ha en erfaren guide i 4 timer, som vandret opp og ned langs elva med meg, og fortalte meg historikken til elva. Og da tenkte jeg ikke nødvendigivs fangststatistikk akkurat. Men ville rett og slett lære litt om elva jeg skulle fiske i. Historien til elva.

Punktlig, møtte det opp en vadebekledd høflig guide, som fortalte meg nettopp historien til elva. Han hadde skjønt poenget med forespørselen min, og forklarte hvordan det var "før i tiden", hvordan ting hadde forandret seg, hvordan elveløpet hadde skiftet retning, hvordan de fisket her for 30 år siden. Og så videre. Kjempemoro, synes jeg  :)

Hvor fiskene stod og hvilke insekter som gjaldt? Ja, det ville jeg jo pokker meg finne ut selv. Det er jo halve moroa   :D

Synes jeg.

Så en guide/kjentmann er ikke dumt. Nødvendigvis.

Jeg har brukt guider over halve jordkloden, men aldri til å finne ørret for meg eller for å velge ut flue. Til å fortelle litt derimot, er en lokal kjentmann helt gull, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VM var det vettu, ikke EM. Uansett så tror jeg vi fisker mye bedre enn alle landslag der til sammen, så tror ikke vi trenger å bekymre oss så mye. Lars kan evt. lære oss lokkskastet... og da kommer fisken så og si frivillig bort til oss. Nesten for enkelt....

Hvis du tar deg av fluebindinga for meg Roger (ihvertfall biller og annet tullball av land-insekter), så skal jeg lære deg kast og fiskemetoder som vil få de mest pripne slovenia-frøknene til å bli våte i nikkersen.

Driver å finpusser på et nyutviklet kast jeg har kalt Hole in One nå, og i løpet av uka bør dere ha lært grunnprinsippene.

Dette tror jeg skal funke ekstremt godt i slovenia  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del runketeknikker å bidra med :) Kan demonstere en del forskjelge stillinger å trenge inn i hånda fra.

Hvis man i tillegg kaster seg fra side til side i senga mens man brøler (les brøler, ikke skriker) så blir det utrolig sterkt.

Helt gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del runketeknikker å bidra med :) Kan demonstere en del forskjelge stillinger å trenge inn i hånda fra.

Hvis man i tillegg kaster seg fra side til side i senga mens man brøler (les brøler, ikke skriker) så blir det utrolig sterkt.

Helt gratis :)

Viktig at vi besitter kompetanse på hvert vårt felt, slik at vi blir én kunnskapsrik enhet  ;D

Usikker på om Solvor vil ha særlig utbytte av ditt fagfelt, men jeg kommer ihvertfall til å følge nøye med.

Men ærlig talt, jeg syntes dette virker å være en fantastisk gjeng, og det skal ikke undervurderes når man skal på en slik tur.

Hvis vi holder oss unna diskusjoner her på forumet frem til høsten kan det være vi fortsatt er på talefot ved avreise også, så får man evt slå løs på hverandre der nede og melde seg ut fra ffs når man kommer hjem, om det skulle vise seg at vi ikke tåler trynet på hverandre  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!  :rolleyes: EM er i Polen/Ukraina i juni!! http://www.uefa.com/uefaeuro/index.html

Trenger man å reise helt til Slovenia for å fiske småharr forresten? Det er tross alt litt mer miljøvennlig og billigere her til lands. Snakk om å gå over bekken etter vann. Her går dere på en smell gutter  ;D

Småharr du. Spør Eikre om Slovenia...Snakk om storørret som stod stablet bak steiner  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med du Stian? Blir ikke med da?

Lærerne har fortsatt en 13-14 uker ferie i året, så jeg er desverre nødt til å bruke ferien med familien i noen år til. Men om en 5-7 år, når barna helst vil være hjemme alene istedenfor å reise på ferie med mor og far, ja da blir det andre boller  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med du Stian? Blir ikke med da?

Lærerne har fortsatt en 13-14 uker ferie i året, så jeg er desverre nødt til å bruke ferien med familien i noen år til. Men om en 5-7 år, når barna helst vil være hjemme alene istedenfor å reise på ferie med mor og far, ja da blir det andre boller  :D

Hvorfor blande inn mor og barn? Her snakker vi om far. Lærere ja. De kan i grunnen ikke annet en å klage over at de ikke har mer en 4-5 ganger så mye ferie som andre. Ikke bry deg om dem. Bli med heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...