Gå til innhold

Slovenia - høsten 2012


.JB

Anbefalte innlegg

  • Svar 750
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Opptatt av å ha det bra, og nyte livet. En tanke egoistisk og lat. Dugnad er ikke akkurat min stil. Er på mitt beste når det ikke må tas i et tak.  8)

Det der ble avgjørende for at jeg brått bestemte meg for at dette er en tur jeg vil være med på  :D

Samt Ruffens overtalelsesegenskaper og kokkekunnskaper, da  :)

Jeg har litt erfaring med fluefiske (hvis det er det som er greia der nede), så jeg kan ta på meg enkle oppgaver, som hvilken vei snøret skal monteres på snella, hvilke sluker som fisker best tørt, og litt generelt om etikk langs elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptatt av å ha det bra, og nyte livet. En tanke egoistisk og lat. Dugnad er ikke akkurat min stil. Er på mitt beste når det ikke må tas i et tak.  8)

Det der ble avgjørende for at jeg brått bestemte meg for at dette er en tur jeg vil være med på  :D

Samt Ruffens overtalelsesegenskaper og kokkekunnskaper, da  :)

Jeg har litt erfaring med fluefiske (hvis det er det som er greia der nede), så jeg kan ta på meg enkle oppgaver, som hvilken vei snøret skal monteres på snella, hvilke sluker som fisker best tørt, og litt generelt om etikk langs elva.

Faen så bra 8) 8) 8) 8) Nå blir det koz og klemz i alle situasjoner og tenk alle sweetheart,ene vi kommer til knipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt inkludert ca 11.500. Forutsetter da fly fra Gardemoen til Trieste i Italia. Derfra er det 1 time i bil opp i de Julianske Alper (vi blir hentet på flyplassen). Det eneste jeg ikke har tatt med da er lunsj og lommepenger. Lunsj tar vi på en kafé eller smører matpakke ved frokost. Slovenia er et billig land, så for min egen del har jeg budsjettert med 15.000, men da har jeg drikkepenger nok og antagelig noe til overs på tax free.  

Vi reiser lørdag, fisker søn-fre, og hjem neste lørdag. Halv dag med guide hver dag, om ønskelig. Guiden transporterer oss rundt til elvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det koz og klemz i alle situasjoner og tenk alle sweetheart,ene vi kommer til knipe.

Her skal det testes intimgrenser ja, det er helt klart  ;D

Er litt bekymret for at selve fisket blir litt for lett for en fluefisker av mitt kaliber, men da får jeg evt bare kjøre på med 3 fots 0.45 fortom og butikkfluer  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relaxteam gjenoppstår fra de døde, det må være påskebudskapet i år. Dette blir knall, og vi kan glede oss til oktober, ikke verst bare det. ;)  Hvem tar med Yatszy?

Yatzy'en kan jeg ta med . . . Mangler en terning, men regner med å finne den igjen innen oktober.

Hvordan er tilgangen på nakotika og kvinner JB?

Faen, dette var det jeg måtte love å holde meg unna om kjerringa skulle slippe meg nedover der . . .

Leser hun dette så er turen over før den har begynt for min del. Jeg sa jeg skulle reise med en gjeng speider-gutter som var mest glad i natur og teltkos med guttevenner  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gleder jeg meg virkelig til. Håper vi kommer litt utenom turistene og at vi får oppleve Slovenia fra sitt sanne ansikt. Om det er sånn eller sånn :)

Balkan har jo en vrien historie langt tilbake i tid. Skal bli morro å titte bak kulissene.

Har virkelig tro på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk en ting dere. Det passer aldri! Man må bare melde seg på ting. Jeg for min del har ventet alt for lenge med å realisere ting. Nettopp fordi det ikke passet. Men når gjør det egentlig det? Aldri!

De siste årene har jeg bare meldt meg på og sagt ja til ting. Så får arbeidsgiver og kjærring bare godta.

Har dem noe valg? Det ordner seg alltid ;) Denne måten å tenke på har tatt meg til mange plasser.

NZ, et par ganger på kola og div andre plasser. Man får en sjange. Man får et liv utlevert. Hvorfor ikke gjøre mest mulig ut av det? Innfor rimlighetens grenser da. jeg kjører østeuroperer(scoda) og er happy med det.

Bor i et vanlig hus og har to barn og en kjæreste jeg er glad i. Trenger man så mye mer?

Dette er jo opp til envær men jeg har kastet bort så mye kvalitetstid på jobb rundtom i landet og tjent til tider bra. Spessielt den tiden jeg jobbet som dykker. Men hva hjelper det når helsen en gang svikter og du aldri har vært verken hjemme eller drevet med ting du liker? Nei grip sjangsen og gjør ting!

Skaf dere  ballast til tiden som kommer når ting blir tyngre å gjøre.

Bare et tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 prosent enig Ruffen. Vi har bare et liv, jeg forutsetter i hvertfall ikke noe annet! Jeg har bestemt meg for å nyte, ha det gøy og le mye. Har fått alvorlig sykdom nært på kroppen det siste året, både i familie og blant kollegaer. Jeg blir 40 i år, og da er det slutt på å utsette ting! kall det gjerne krise, men det dreier seg egentlig om å våkne i forhold til realitetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 prosent enig Ruffen. Vi har bare et liv, jeg forutsetter i hvertfall ikke noe annet! Jeg har bestemt meg for å nyte, ha det gøy og le mye. Har fått alvorlig sykdom nært på kroppen det siste året, både i familie og blant kollegaer. Jeg blir 40 i år, og da er det slutt på å utsette ting! kall det gjerne krise, men det dreier seg egentlig om å våkne i forhold til realitetene.

Nettopp! Kunne ikke vært sagt bedre! Dessverre er ikke ting som god helse en selvfølge hele livet.

Det er heller ikke en selvfølge at de rundt deg har det.

Grip dagen! Det har jeg virkelig fått erfare. Til gangs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 prosent enig Ruffen. Vi har bare et liv, jeg forutsetter i hvertfall ikke noe annet! Jeg har bestemt meg for å nyte, ha det gøy og le mye. Har fått alvorlig sykdom nært på kroppen det siste året, både i familie og blant kollegaer. Jeg blir 40 i år, og da er det slutt på å utsette ting! kall det gjerne krise, men det dreier seg egentlig om å våkne i forhold til realitetene.

Selv fyller jeg snart 44 (tror jeg), og har fisket siden jeg lærte å gå . . .

Men til dags dato har jeg kun fisket i sverige og russland utenom norge, så jeg kan ikke akkurat skryte på meg å være bereist med fluestang.

Slovenia har virket forlokkende siden jeg så de første bildene og leste de første artiklene om fluefiske der nede, så dette gleder jeg meg helt hysterisk til  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk en ting dere. Det passer aldri! Man må bare melde seg på ting. Jeg for min del har ventet alt for lenge med å realisere ting. Nettopp fordi det ikke passet. Men når gjør det egentlig det? Aldri!

Riktig, Frode  :) En del mennesker innser ikke dette før de er blitt eldre. Kanskje aldri. Å gjøre det man helst vil. Å gripe sjansene.

En eller annen klok mann rekapitulerte på sitt dødsleie at (husker ikke hvem det var):

"Jeg har aldri opplevd at noen på sitt dødsleie har angret seg for at de var for lite på kontoret..."

(Edit - sånn i overført betydning da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på en ting; Er det i slovenia eller bosnia det myldrer av disse giftige snok-jævlene i elva ?  :-\

Har lest om dette, og takke meg til grizzly og isbjørn . . . Jeg har helt panikk når det gjelder slanger og andre krypdyr, og holder på å kaste opp bare jeg ser en huggorm  :o

Frykter at ikke engang Bushman-oljen min funker mot disse skapningene.

Tror jeg kjøper en bæremeis og sitter på ryggen til Ruffen hele uka, for sikkerhets skyld  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på en ting; Er det i slovenia eller bosnia det myldrer av disse giftige snok-jævlene i elva ?   :-\

Har lest om dette, og takke meg til grizzly og isbjørn . . . Jeg har helt panikk når det gjelder slanger og andre krypdyr, og holder på å kaste opp bare jeg ser en huggorm  :o

Frykter at ikke engang Bushman-oljen min funker mot disse skapningene.

Tror jeg kjøper en bæremeis og sitter på ryggen til Ruffen hele uka, for sikkerhets skyld  ;D

Ikke noe problem dette Lars. Jeg går forran og dreper alt jeg ser. Får bare håpe ikke guiden følger med i dragsuget. I tillfelle er ikke det noe jeg kan lastes for i etterkant. Bare så det er sagt.

Når det først er nevnt. Jeg har aldri fisket med guide før. Det har jo sin naturlige forklaring i at ruffen trenger ikke slikt tullball, flink som han er. Håper ikke han maser. Et ord om fotball så ligger han i gresset og trygler om nye tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på en ting; Er det i slovenia eller bosnia det myldrer av disse giftige snok-jævlene i elva ?   :-\

Har lest om dette, og takke meg til grizzly og isbjørn . . . Jeg har helt panikk når det gjelder slanger og andre krypdyr, og holder på å kaste opp bare jeg ser en huggorm  :o

Frykter at ikke engang Bushman-oljen min funker mot disse skapningene.

Tror jeg kjøper en bæremeis og sitter på ryggen til Ruffen hele uka, for sikkerhets skyld  ;D

Vi får se, fluefiskelandslaget skal nedover og kommer de med redusert lag tilbake, så er det vel snoken da!

Neida, to valium til frokost, så er vi klare for kamp!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg flytta meg fra bindestikka og over til pcen for i kveld. Syns det var utrolig moro at både Frode og Lars ville være med :) JB er helt konge og Solvår virket også svært hyggelig (og ikke minst bereist!) da jeg snakket med henne på fluebindertreffen. Kort og godt en svært trivelig gjeng så langt! Roy Ole var også litt smågira, så kanskje ha tar kontakt..... Ikke sant, Roy?

Fluer skal bindes, men aner ikke så mye om hva. Regner med at mange her inne har kunnskaper og ferdigheter på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...