Gå til innhold

Vidar Næss med 36,04m. i Kristansand


roy larsen

Anbefalte innlegg

Vidar Næss slo til med et vinnerkast på 36,04m. under 5Cup stevne i Kristiansand på søndag. Vidar blir dermed første mann over 36 m. etter innføringen av nye utstyrsregler (f.o.m. 5#cup 2012).

Gratulerer med flott kasting Vidar  aaapplaus

Resultatene finner dere på Castingforbundets hjemmeside - http://castingforbundet.no/nyheter/_5_cup_kristiansand/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende at 36-metersgrensen ble slått i år også!  aaapplaus

Veldig hyggelig at det var Vidar som gjorde det, han er en flott representant for sporten og en av de som virkelig viser at man kan kaste langt og samtidig veldig pent - både med enhånds og tohånds! Gratulerer vidar, vel fortjent!

Hmmmmm, da må jeg minst kaste 34,59 meter på NIH og Vidar kan ikke øke om jeg skal ha noen sjanse i sammenlagt i lengdecupen. Samt at det er et par andre gjedder i sivet også, ikke minst Stein Grønberg som ligger 0,19 poeng foran meg.  Dette blir iallefall spennende når det er såpass mange som trenger NIH-resultatet for å få det tredje og siste stevnet som gjelder sammenlagt!  8)

http://castingforbundet.no/nyheter/_5_cup_kristiansand/content/text_0011333311430587/1333312803423/sammendrag_5cup2012_5stevner.pdf

Jeg gleder meg allerede til NIH over påsken!  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye bra kasting og spennende blir det i Oslo 14. april.

Vidar leder i lengde, presisjon og følgelig sammenlagt med 3 stevner. Som Tom skriver er det flere meget habile kastere - blant andre Tom og Stein Grønberg -  som kun har 2 tellende stevner og som kan by Vidar sterk konkurranse. Steinar Røstad og Tommy Aarkvisla er andre som også kan utfordre i hhv. presisjon og lengde.

Her blir det dramatikk – gleder og skuffelser – forsterket med, akselererende og turboforsterkede lengdekast og silkemyke presisjonskast.

Det blir vel vært å ta turen til NIH, Oslo 14. april for å delta eller for å oppleve fluekastingens Formel 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Roy. Har pratet med flere kastere som har planer om å slette den gamle rekorden til Micke (36,20?). Hallen på Idrettshøyskolen er vel den hallen det blir kastet lengst i, så muligheten for rekord burde være tilstede. I år ryker den!

Går ut i fra at de fleste kasterne stiller i Oslo så jeg regner med at det blir et skikkelig rotterace med lange kast og flust med nerver! Vi får bruke påska til trening - sees!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når begynner stevnet i oslo, tenker på kl...?

skal på villmarksmessen så hadde vært artig å reist innom å sett...

kurt

Norges Castingforbund har fjonget opp nettsidene, men ikke fått med alle gamle publiseringer. Jeg regner med at det kommer opp en sak om stevnet, med starttidspunkt, i starten av neste uke her: http://castingforbundet.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny S

Hei

36,04 meter, det var da voldsomt til kasting Vidar, gratulerer så mye!  :)

Rekorden til Blomberg er på 36,25 meter, og jeg tror også at lengderekorden ryker i år, men det trodde vi jo i 2011 også.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Vidar...

Dere må huske på att jeg satte den gamle rekorden med Carron #5..

Hadde vært gøy å prøvd å slå den med Sa ed linen.. Liker den ikke dog..

Vanskelig line,meeenn det går å kaste langt med den og  ;)

Blir overasket hvis ikke rekorden ryker i Oslo..

Mange som er gode nok til å slå det bare de klarer å holde nervene sine i styr.....

Tls  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når begynner stevnet i oslo, tenker på kl...?

skal på villmarksmessen så hadde vært artig å reist innom å sett...

kurt

http://castingforbundet.no/nyheter/_5_cup_avgj_res_til_helgen/

"Siste stevne i årets 5#cup arrangeres førstkommende lørdag 14/04 i idrettshallen ved Norges idrettshøgskole, v/Sognsvann, Oslo. Påmelding fra kl. 10.00-10.30, og stevnestart kl. 10.45."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmet slowmo med kamera under stevnet i Kristiansand, jobber med å få det ferdig men teknikken er ikke helt på min side ennå. Kristiansanderne finpusser formen og trenger all input.

Det neste må bli en film fra det norske castingmiljøet kalt "Kong Casting". Et dypdykk i castingmiljøet.

Ser for meg mye juicy stoff her:

Dopingkontroll og sjonglering med urinprøver. Sprøytespisser og blodrester på toalettet. Dårlig skjult misunnelse. Kastemiljøet i Kristiansand mot røkla. Råtne triks. Ekstra spole på innerlomma. Intervjuet med Grønberg i lokalavisa på lørdag. Søndag er det Castingdag og kristiansanderne fyller tribunene på Sør Arena. Hans analyse av konkurrentene.... Supportergjengen Flueberget... Ja, for nå skal jo Sør Arena fylles med no vettugt.

Rett og slett et miljø skapt for action :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmet slowmo med kamera under stevnet i Kristiansand, jobber med å få det ferdig men teknikken er ikke helt på min side ennå. Kristiansanderne finpusser formen og trenger all input.

Det neste må bli en film fra det norske castingmiljøet kalt "Kong Casting". Et dypdykk i castingmiljøet.

Ser for meg mye juicy stoff her:

Dopingkontroll og sjonglering med urinprøver. Sprøytespisser og blodrester på toalettet. Dårlig skjult misunnelse. Kastemiljøet i Kristiansand mot røkla. Råtne triks. Ekstra spole på innerlomma. Intervjuet med Grønberg i lokalavisa på lørdag. Søndag er det Castingdag og kristiansanderne fyller tribunene på Sør Arena. Hans analyse av konkurrentene.... Supportergjengen Flueberget... Ja, for nå skal jo Sør Arena fylles med no vettugt.

Rett og slett et miljø skapt for action :-)

Steven Spillberg der altså  ;D

*Liker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom, regner med at vi kan snakke om den nye Norgesrekorden din på messa på søndag :)

Lykke til :)

Takk for det, Henning!  8)

Det skal i hvertfall ikke stå på motivasjonen!  ;) Men det viser seg gang på gang at det er veldig vanskelig å få alle sammen av de små detaljene på plass i løpet av begrenset konkurransetid og med høy puls, selv om det går veldig fint på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Lat som om det er trenng da :) Går så fint atte.

JEg for min del, ser frem til å preike med deg ang følelsen av å ha utført norges lengste kast i konkuranse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...