Gå til innhold

Hva bruker du under dine vadere?


Stedjan

Anbefalte innlegg

Ullundertøy og fleece når jeg står i sjøen. Bruker en høyhalset tykk ullgenser på overkroppen som holder varmen selv om den blir litt våt på armene.... Tynne sokker under vadesokkene for å ha god plass i støvelen....

Noen som har erfaring med thermofleece buksa med seler fra guideline/ andre produsenter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg ville valgt å gå å se hva yrkesgrupper som arbeider i vekslende klimaforhold velger før jeg gikk på sporten..... termodress er ikke dumt til vinterfiske...... tykk arbeidsfleace til vårfiske og høstfiske..... sommerfiske kald elv sportsfiske vadefleace, sommerfiske varm vann, ullundertøy....... Meg jeg hater å fryse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det jeg liker å kalle Jarle Andhøy-onepiece fra Helly Hansen med en ekstra ullstilongs under, når jeg vader i sjøen og sitter i bellyboat. Når temperaturen kryper over 10 varmegrader synes jeg det ofte holder med stilongs og en vanlig joggebukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker både ulllongs og fleece bibs på denne tiden men det er egentlig ikke nok da jeg ikke er serlig godt isolert fra naturen sin side ;D ;D På sommeren er det bare longs.. Tror ikke det er selig behagelig og gå i naturaen i vadebukser ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull innerst, fleece utenpå. Har vært så heldig å få tak i noen hele dresser i ullfleece. Det er gull på fiskertur. Jeg ser ut som en utstoppet teddybjørn, men jeg fryser ikke :). God erfaring med litt tjukke raggsokker i skoene, føles litt mindre klamt. Prøvde netting strømper, men fikk uønsket oppmerksomhet når jeg tok av meg vaderene iført disse strømpene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull innerst, fleece utenpå. Har vært så heldig å få tak i noen hele dresser i ullfleece. Det er gull på fiskertur. Jeg ser ut som en utstoppet teddybjørn, men jeg fryser ikke :). God erfaring med litt tjukke raggsokker i skoene, føles litt mindre klamt. Prøvde netting strømper, men fikk uønsket oppmerksomhet når jeg tok av meg vaderene iført disse strømpene

Jeg har den samme erfaringen når det kommer til nettingstrømper... Skulle tro folk ikke hadde sett nettingstrømper under vadere... "Det er jo skikkelig maritimt liksom".....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull innerst, fleece utenpå. Har vært så heldig å få tak i noen hele dresser i ullfleece. Det er gull på fiskertur. Jeg ser ut som en utstoppet teddybjørn, men jeg fryser ikke :). God erfaring med litt tjukke raggsokker i skoene, føles litt mindre klamt. Prøvde netting strømper, men fikk uønsket oppmerksomhet når jeg tok av meg vaderene iført disse strømpene

Da ville jeg seriøst vurdert å bytte ut fiskekompisene mine...  :P:-*  :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...