Gå til innhold

Ny snelle idag.......


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

dette synes jeg at ser lovende ut..... bremsen er tight, jevn og fin å gradere....spolelåsingen virker 100%.... jeg vurderer med et ikkekyndig teknisk øye dette til terningkast 5.......... imorgen skal jeg spole på en kinesisk flueline...

[attachimg=1]

post-0-13949893657804_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse bra fra Kina Staffan, men de har noen sitroner også :) Denne virker jo slett ikke verst, så får man se om den tåler tiden tann. Så rimelige som disse snellene ofte er, er det verdt å ta sjansen mener jeg. Bestilte også noen vareprøver fra Kina for noen år siden, ga stangen og snellen til eks-svigers... utstyret fisker laks den dag i dag i å-elva og åse-elva på Andøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Som sagt er denne snelle fra samlefabrikk som lager sneller for mange, men sikkert også mange andre metallduppeditter..... Det er helt på det rene at det det er en cnc maskin som har laget den.......og delene satt sammen av  kvinner og menn i kina, som helt sikkert ikke har arbeidsmiljø og lover som vi har, men slik har vi vel det med ting vår håndterer til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et spørsmål Staffan. Er det ikke noe tverrstag midt under snella ... skjønner du hva jeg mener? Er det slik at lina er fritt på spolen utenom midt under? Bare spør. Det var en annerledes finnish å se til på selve spolehuset.. Fiffig med annerledes ting. Var egentlig bare nysgjerrig.

Ser ut til at det er det. Men måtte se etter litt når du nevnte det. Lyset lurte meg òg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jo det er et stag der, uten skarp kant.... Ser ingen forskjell på dene og andre sneller i butikken...... Den er ordinært svarteloksert, men det som imponerte meg mest var graderinga av bremsen... Da jeg ike har sett systemet kan jeg ike si noe om hvordan det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er et stag der, uten skarp kant.... Ser ingen forskjell på dene og andre sneller i butikken...... Den er ordinært svarteloksert, men det som imponerte meg mest var graderinga av bremsen... Da jeg ike har sett systemet kan jeg ike si noe om hvordan det funker.

Tipper det er en skrue bak på bremsehjulet. Skru opp, så en tynn mutterskive og vips er du der. Sånn circa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den er kliss lik min Streamstix Troutseeker. Funker greit den.

Det er en Kinesisk kopi av Koreanske Troutseeker, ja. En av de vanligste Kina-snellene man finner paa nettet. De har laget uttallige design basert paa det samme bremsesystemet. Det finnes en stoept versjon ogsaa, som er helt lik Koma. Ihvertfall paa utsiden...

Edit: Et kjapt soek paa eBay og jeg fant et tosifter antall tilsvarende sneller paa de foeste 5 sidene....

34 dollar for Staffan sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...