Robban Skrevet 12. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2013 I'm in eller med edit: seriøst ment altså ;D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon-Erlend Sundnes Skrevet 12. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2013 I'm in hvis det er islandsk pupp;D Sent from my ST27i using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stian38 Skrevet 12. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2013 Islandske damer er oppskrytt. Jepp de er pene å se på, men de er nesten så bleke at de er blå og så blir de fort slitne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon-Erlend Sundnes Skrevet 12. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2013 Bleke damer trenger mye varme og er derfor lettlurte. Blir de fort slitene tar du to. Jeg blir også fort sliten nå på mine eldre dager så da passer det bra:-\ Sent from my ST27i using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stian38 Skrevet 12. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2013 Bleke damer trenger mye varme og er derfor lettlurte. Blir de fort slitene tar du to. Jeg blir også fort sliten nå på mine eldre dager så da passer det bra:-\ god tur til Island Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruffen Skrevet 12. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2013 Hvor lenge varer sesongen på Island ? Når starter den og når slutter den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruffen Skrevet 12. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2013 Kan vel egentlig skaffe rimelig billig tur dit hvis noen er interessert. Mener det var rett i overkant av 10000 for alt inklusive drikke. Dette er på privat grunn. Veldig bra fiske. Både vann og elv. Send meg en pm hvis det høres interessant ut så kan jeg videreformidle. Jeg vil ikke stå til ansvar for mine påstander her. Kan hende jeg husker feil men jeg tror ikke det. Ps: mannen som eier her har vunnet strong man contest 5 ganger på Island så han kødder du ikke med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgev Skrevet 12. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2013 April til september..april og august/september er nok best for sjøaure..der er jo elvar som har tilførsel av varmt kildevatn som aldri frys, difor kanndet vere bra både tidleg og seint.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruffen Skrevet 12. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2013 Ok. Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magne Fjellstad Skrevet 13. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2013 Jon-Erlend: Jeg blir også fort sliten nå på mine eldre dager så da passer det bra:-\ Hva skal jeg si da. Magne Fjellstad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fly-Fish Skrevet 13. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2013 April til september..april og august/september er nok best for sjøaure..der er jo elvar som har tilførsel av varmt kildevatn som aldri frys, difor kanndet vere bra både tidleg og seint.. Beste sjøørrettid er siste del av september og oktober. Men risikoen for dårlig vêr er stor. To siste høstturene mine har jeg hatt dager med 26s /m +++. Når synkelina blir dratt opp av vannet hvis en ikke har stantuppen under er det ikke alltid like lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgev Skrevet 13. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2013 Fin tørrflugebris det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon-Erlend Sundnes Skrevet 13. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2013 Dette et vel ikke noen sjøørret tråd> her snakker vi brunaure, rotblaute og fagre babes;D Sent from my ST27i using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lars p Skrevet 13. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2013 Har bestilt flybilletter tidlig i Mai jeg, og tar i mot tips om Sjøørret og Sjørøyer med glede. Livet er for kort til å bare fiske Brunørret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RuneR Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2013 En får sette av et par tre kvelder til Svartidaudir og pupp. Akureyri (universitets by hehe) like ved Litlaa skal spanes for pupp, hvis en får plass i Litlaa da , og ei skikkelig bløyte i Røykavik blir det garantert Og ut fra bildene til Andre så er kamera et must. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
André_Brµn Skrevet 13. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2013 En får sette av et par tre kvelder til Svartidaudir og pupp. Akureyri (universitets by hehe) like ved Litlaa skal spanes for pupp, hvis en får plass i Litlaa da , og ei skikkelig bløyte i Røykavik blir det garantert Og ut fra bildene til Andre så er kamera et must. Ja, for ikke å glemme: Svartadaudir og gravet hai, er et must - og gjerne samtidig Skal love deg en ukulinarisk opplevelse utenom det vanlige Birgir kalte det "pissed-on-shark" Og jeg klarte ikke å få ned en eneste bit uten å brekke meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan R. Abrahamsen Skrevet 13. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2013 Det hai-greiene sto jeg lett over Andre. Når noe lukter, og beklager klisjeen, som dassdøra på en reketråler, for det gjør det faktisk, så er det ikke meningen at det skal ned i kroppen ! Fy for ei lukt !!! En liten terning på størrelse med en sukkerbit måtte følges av et shotsglass med bart brennivin... Nix, sorry, men det sto jeg over ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
André_Brµn Skrevet 13. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2013 Det hai-greiene sto jeg lett over Andre. Når noe lukter, og beklager klisjeen, som dassdøra på en reketråler, for det gjør det faktisk, så er det ikke meningen at det skal ned i kroppen ! Fy for ei lukt !!! En liten terning på størrelse med en sukkerbit måtte følges av et shotsglass med bart brennivin... Nix, sorry, men det sto jeg over ! Ja, enig Jan Vi har noen filmklipp fra Island som rett og slett ikke kunne være med på film. Senhøst-tur, vi har kjørt oss skikkelig fast oppe på høyfjellet i snødrevet, så drar Odd fram gravet hai, og vi skal være tøffe å true oss til å spise. Tidenes brekke-seg-mange-ganger-på-rad-scene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan R. Abrahamsen Skrevet 13. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2013 Ha ha, nå lo jeg godt her Andrè. Nettopp fordi jeg så inderlig godt ser det for meg. Fytti grisen for noe svineri... Ville forøvrig likt å sett akkurat det klippet ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon-Erlend Sundnes Skrevet 13. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2013 Trodde jeg var mann som spiste det meste m kastet opp den hai biten:( Sent from my ST27i using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flemming Skrevet 14. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2013 Hvis noen har tips og erfaringer å dele settes dette pris på. Hei Rune, Jeg har fisket Svarta, Minnivalaleukur, Tungalaukur, Grenaleukur, Laxa i Dalur, Laxa i Myvatn, Littla, Breidalselvi og et par ørret og lakseelver til jeg ikke husker navnet på i farten (ja, jeg har fornorsket navnene da jeg aldri husker hvordan de skrives ). Hvis du skal fiske en av disse, så send meg gjerne en PM for tips. Har hatt møkkavær begge turene, snøstorm til og med, så på Island må du være forberedt på at det blir en del tunge nymfer og streamer... Av "ting som er verdt å få med seg", så synes jeg de to største blå lagunene er ok, du bør se Dimmuborgir ved Myvatn, de boblende leirekildene sør for Myvatn, og Isbreene som ligger intill veien på sørsiden.. Det er også masse flotte fosser på sørsiden, like ved isbreene.. Ikke la deg lure til å spise råtten hai. Det er lureri, akkurat som vi sier til turister i Norge at du må spise øyet på smalahauet - det er norsk tradisjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fly-Fish Skrevet 14. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2013 Her kan en lese litt om hva som er tilgjengelig på Island. Fra bloggen min. Det finnes så mye...snadder Heidarvatn http://www.fluefiske.net/forum/blog/18/entry-41-heidarvatn-island-h%C3%B8sten-2011-del-1/ Steinmyrarvatn http://www.fluefiske.net/forum/blog/18/entry-44-del2-steinsmyrarvatn-island/ Eiarfjardarà og Blanda http://www.fluefiske.net/forum/blog/18/entry-30-jakten-pa-gleipnir/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon-Erlend Sundnes Skrevet 14. januar 2013 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2013 Ikke hør på Flemming. Du er ikke mann før du har prøvd råtten hai;D Sent from my ST27i using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RuneR Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2013 Da er tur bestillt 12 til 21 Juli Har fått plass i Litlaa er par dager, så det blir spennende. Mulig det blir en guided tur til Skagaheidi også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RuneR Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. januar 2013 Ikke hør på Flemming. Du er ikke mann før du har prøvd råtten hai;D Sent from my ST27i using Tapatalk 2 Challange accepted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg