Gå til innhold

Tur til Island

RuneR

Anbefalte innlegg

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kan vel egentlig skaffe rimelig billig tur dit hvis noen er interessert. Mener det var rett i overkant av 10000 for alt inklusive drikke. Dette er på privat grunn. Veldig bra fiske. Både vann og elv.

Send meg en pm hvis det høres interessant ut så kan jeg videreformidle.

Jeg vil ikke stå til ansvar for mine påstander her. Kan hende jeg husker feil men jeg tror ikke det.

Ps: mannen som eier her har vunnet strong man contest 5 ganger på Island så han kødder du ikke med ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

April til september..april og august/september er nok best for sjøaure..der er jo elvar som har tilførsel av varmt kildevatn som aldri frys, difor kanndet vere bra både tidleg og seint..

Beste sjøørrettid er siste del av september og oktober. Men risikoen for dårlig vêr er stor. To siste høstturene mine har jeg hatt dager med 26s /m +++. Når synkelina blir dratt opp av vannet hvis en ikke har stantuppen under er det ikke alltid like lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får sette av et par tre kvelder til Svartidaudir og pupp.

Akureyri (universitets by hehe) like ved Litlaa skal spanes for pupp, hvis en får plass i Litlaa da :), og ei skikkelig bløyte i Røykavik blir det garantert <<l

Og ut fra bildene til Andre så er kamera et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får sette av et par tre kvelder til Svartidaudir og pupp.

Akureyri (universitets by hehe) like ved Litlaa skal spanes for pupp, hvis en får plass i Litlaa da :), og ei skikkelig bløyte i Røykavik blir det garantert <<l

Og ut fra bildene til Andre så er kamera et must.

Ja, for ikke å glemme:

Svartadaudir og gravet hai, er et must - og gjerne samtidig  ;D Skal love deg en ukulinarisk opplevelse utenom det vanlige  ;D Birgir kalte det "pissed-on-shark"  ;D Og jeg klarte ikke å få ned en eneste bit uten å brekke meg  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hai-greiene sto jeg lett over Andre. Når noe lukter, og beklager klisjeen, som dassdøra på en reketråler, for det gjør det faktisk, så er det ikke meningen at det skal ned i kroppen ! Fy for ei lukt !!! En liten terning på størrelse med en sukkerbit måtte følges av et shotsglass med bart brennivin... Nix, sorry, men det sto jeg over !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hai-greiene sto jeg lett over Andre. Når noe lukter, og beklager klisjeen, som dassdøra på en reketråler, for det gjør det faktisk, så er det ikke meningen at det skal ned i kroppen ! Fy for ei lukt !!! En liten terning på størrelse med en sukkerbit måtte følges av et shotsglass med bart brennivin... Nix, sorry, men det sto jeg over !

;D Ja, enig Jan  ;D

Vi har noen filmklipp fra Island som rett og slett ikke kunne være med på film.

Senhøst-tur, vi har kjørt oss skikkelig fast oppe på høyfjellet i snødrevet, så drar Odd fram gravet hai, og vi skal være tøffe å true oss til å spise. Tidenes brekke-seg-mange-ganger-på-rad-scene  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har tips og erfaringer å dele settes dette pris på. <<l

Hei Rune,

Jeg har fisket Svarta, Minnivalaleukur, Tungalaukur, Grenaleukur, Laxa i Dalur, Laxa i Myvatn, Littla, Breidalselvi og et par ørret og lakseelver til jeg ikke husker navnet på i farten (ja, jeg har fornorsket navnene da jeg aldri husker hvordan de skrives  :P ). Hvis du skal fiske en av disse, så send meg gjerne en PM for tips. Har hatt møkkavær begge turene, snøstorm til og med, så på Island må du være forberedt på at det blir en del tunge nymfer og streamer...

Av "ting som er verdt å få med seg", så synes jeg de to største blå lagunene er ok, du bør se Dimmuborgir ved Myvatn, de boblende leirekildene sør for Myvatn, og Isbreene som ligger intill veien på sørsiden.. Det er også masse flotte fosser på sørsiden, like ved isbreene..

Ikke la deg lure til å spise råtten hai. Det er lureri, akkurat som vi sier til turister i Norge at du må spise øyet på smalahauet - det er norsk tradisjon...  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan en lese litt om hva som er tilgjengelig på Island. Fra bloggen min. Det finnes så mye...snadder

Heidarvatn

http://www.fluefiske.net/forum/blog/18/entry-41-heidarvatn-island-h%C3%B8sten-2011-del-1/

Steinmyrarvatn

http://www.fluefiske.net/forum/blog/18/entry-44-del2-steinsmyrarvatn-island/

Eiarfjardarà og Blanda

http://www.fluefiske.net/forum/blog/18/entry-30-jakten-pa-gleipnir/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...