Gå til innhold

Hva er fluefiske for deg?


Kim W

Hva er fluefiske for deg?  

99 stemmer

  1. 1. Hva er fluefiske for deg?

    • Enda en form for fiske
      5
    • Tidsfordriv
      0
    • En hobby
      39
    • En livsstil
      48
    • Kokos! Blir min undergang!!
      13


Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Helt klart en hobby. Da en hobby som blir dratt noe langt til tider.

Men Barn, familie, frue, hus, heim og en god jobb er mye viktigere. Da er det vel ikke lov å kalle det en livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere. ALT

Vil driste meg ut å kalle det en livsstil. Når jeg er på jobb, så er stort sett hode en helt annen plass enn på jobb!

Tanken går som regel til ett stille vann med vakende ørret eller ett lekkert stykke elv, der sølvblank laks tidvis viser seg bak steinen. :rolleyes:

Når jeg er ved enten vannet, elva eller i fjæresteinene så tenker jeg definitivt ikke på jobb!!

Hender seg att jeg tenker litt på fruen og poden også ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluefiske er noe jeg gjør i noen hektiske uker fra midten av juni til midten av august, når det passer for familie og jobb. Skulle gjerne fisket mer, men det er hensyn å ta og andre enn meg selv å prioritere. Dessuten må jeg "samle poeng" for å kunne drive med andre ting; etter fluefisket kommer f.eks jakta med varighet ut januar (Sverige), så isfiske, deretter kommer trollingsesongen på Mjøsa. Fluebindinga kommer når inspirasjonen dukker opp, typisk ved èn eller to korte, altoppslukende perioder pr. år.

Så fluefisket blir en del av en stor interesse for jakt, fiske og friluft. Som Henning sa; familie, hus og hjem først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluefiske er noe jeg gjør i noen hektiske uker fra midten av juni til midten av august, når det passer for familie og jobb. Skulle gjerne fisket mer, men det er hensyn å ta og andre enn meg selv å prioritere. Dessuten må jeg "samle poeng" for å kunne drive med andre ting; etter fluefisket kommer f.eks jakta med varighet ut januar (Sverige), så isfiske, deretter kommer trollingsesongen på Mjøsa. Fluebindinga kommer når inspirasjonen dukker opp, typisk ved èn eller to korte, altoppslukende perioder pr. år.

Så fluefisket blir en del av en stor interesse for jakt, fiske og friluft. Som Henning sa; familie, hus og hjem først.  

Siterer denne fordi jeg er pålogget med tlf. Trekker man ifra isfiske på GAB sitt svar, så kunne jeg gitt samme selv  :D (litt skrivelat ja  ;D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluefiske er en stor hobby som er veldig viktig i livet mitt, kjerringa vil nok si for viktig. Roen en finner ved et stille vann er helt ubetalelig, for ikke snakke om når man kommer seg en tur på Hardangervidda. Har slitt endel med sykdom de siste åra, og hadde en ikke hatt fiske å se fram til ja da vet ikke jeg.

Så har en jo utvidet med å binde fluer sjøl, og det har jo blitt en hobby i hobbyen det da.

Familien kommer nok først, men fiske ligger rett bak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kryssa av for livsstil og står for den, selfølgeligt er barn, kjerring, hus og jobb

viktigere, men når eg allerede i Feb. planlegger ferie ut fra kva tid eg skal

fiske og tar fri fra jobb for å få med div klekkinger så synest eg det er ein

livsstil meir enn hobby.

Hobby definerer eg som noko du gjer når du har tid til overs.

Kokos er når du kvitter deg med kjerring og unger for å fiske 24/7  ;D

Bjørnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Uten tvil en livsstil! Har skaffet meg en jobb der jeg har mer fleksibilitet til fordel for fluefisket. Som Brun nevner så tenker også jeg fluefiske 24/7. Hele året! Så mye at det av og til går ut over familien. Som noen nevnt her inne tidligere, viktig å balansere så det ikke går ut over familien på en negativ måte. Tror kanskje det var Brun det også. Klok man av og til. Det blir uten tvil bataljer og diskusjoner om prioritet gjennom året. Særlig under sommersesongen.

Jeg fisker ikke med annet enn flue og flueutstyr. Jeg ser ikke på jobb som en viktig del av livet. Det er viktig å ha en jobb og en jobb man trives med, men det er ikke en livsstil, uten et vondt nødvendig - da får man gjøre det beste med det. Jeg identifiserer meg ikke med en jobbrolle, men jeg identifiserer meg som fluefisker. Når jeg i sosiale sammenheng får spørsmål om hva jeg driver med sier jeg av og til at jeg er fluefisker. Jeg driter i om jeg ikke tjener penger på det eller om jeg er "kjent" gjennom det, jeg er hva jeg identifiserer meg med. Jeg er fluefisker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart en livsstil for meg. Jobber til daglig med flueutstyr, fritiden går med til fiske, det skal bindes fluer, jeg leser bøker og blader om fluefiske, døgnet er rett og slett for kort. Når jeg sover drømmer jeg om fiske, kan få gjort rimelig mange tilslag i løpet av ei natt serruu. Hvis jeg skal ta selve fiske isolert sett er det viktigste rekreasjon fra travle dager.

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil en livsstil! Har skaffet meg en jobb der jeg har mer fleksibilitet til fordel for fluefisket. Som Brun nevner så tenker også jeg fluefiske 24/7. Hele året! Så mye at det av og til går ut over familien. Som noen nevnt her inne tidligere, viktig å balansere så det ikke går ut over familien på en negativ måte. Tror kanskje det var Brun det også. Klok man av og til. Det blir uten tvil bataljer og diskusjoner om prioritet gjennom året. Særlig under sommersesongen.

Jeg fisker ikke med annet enn flue og flueutstyr. Jeg ser ikke på jobb som en viktig del av livet. Det er viktig å ha en jobb og en jobb man trives med, men det er ikke en livsstil, uten et vondt nødvendig - da får man gjøre det beste med det. Jeg identifiserer meg ikke med en jobbrolle, men jeg identifiserer meg som fluefisker. Når jeg i sosiale sammenheng får spørsmål om hva jeg driver med sier jeg av og til at jeg er fluefisker. Jeg driter i om jeg ikke tjener penger på det eller om jeg er "kjent" gjennom det, jeg er hva jeg identifiserer meg med. Jeg er fluefisker!

Helt enig i det du sier om "jobb", Fredrik  :)

Jeg identifiserer meg også som fluefisker. Ikke det jeg jobber med for å skape en (og som er pri 1) trygg og stabil oppvekst for datter Amalie, og et godt hjem for Hege. Jobb er nødvendig for å få ting til å gå rundt som en ansvarlig mann (Runar har forøvrig funnet den kanskje ideelle kombinasjonen her da  :) )

Når man er yngre, så identifiserer man seg gjerne sterkt til musikk, for alle folk søker en identitet, og gjerne ekstra sterkt når man er ung og ikke vet helt. Når man blir eldre har man gjerne funnet denne "greia". Hvis ikke så identifiserer man seg gjennom en dyr fin bil etc. For min del er det fluefiske.

Så om noen spør meg hva jeg egentlig er? Fluefisker  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Uten tvil en livsstil! Har skaffet meg en jobb der jeg har mer fleksibilitet til fordel for fluefisket. Som Brun nevner så tenker også jeg fluefiske 24/7. Hele året! Så mye at det av og til går ut over familien. Som noen nevnt her inne tidligere, viktig å balansere så det ikke går ut over familien på en negativ måte. Tror kanskje det var Brun det også. Klok man av og til. Det blir uten tvil bataljer og diskusjoner om prioritet gjennom året. Særlig under sommersesongen.

Jeg fisker ikke med annet enn flue og flueutstyr. Jeg ser ikke på jobb som en viktig del av livet. Det er viktig å ha en jobb og en jobb man trives med, men det er ikke en livsstil, uten et vondt nødvendig - da får man gjøre det beste med det. Jeg identifiserer meg ikke med en jobbrolle, men jeg identifiserer meg som fluefisker. Når jeg i sosiale sammenheng får spørsmål om hva jeg driver med sier jeg av og til at jeg er fluefisker. Jeg driter i om jeg ikke tjener penger på det eller om jeg er "kjent" gjennom det, jeg er hva jeg identifiserer meg med. Jeg er fluefisker!

Helt enig i det du sier om "jobb", Fredrik  :)

Jeg identifiserer meg også som fluefisker. Ikke det jeg jobber med for å skape en (og som er pri 1) trygg og stabil oppvekst for datter Amalie, og et godt hjem for Hege. Jobb er nødvendig for å få ting til å gå rundt som en ansvarlig mann (Runar har forøvrig funnet den kanskje ideelle kombinasjonen her da  :) )

Når man er yngre, så identifiserer man seg gjerne sterkt til musikk, for alle folk søker en identitet, og gjerne ekstra sterkt når man er ung og ikke vet helt. Når man blir eldre har man gjerne funnet denne "greia". Hvis ikke så identifiserer man seg gjennom en dyr fin bil etc. For min del er det fluefiske.

Så om noen spør meg hva jeg egentlig er? Fluefisker  <<l

Jeg har mine år i utstyrsbransjen og Runar har IKKE en bra kombo :) Gjett hvem som må jobbe når andre fisker :) (Ref. feks. skoleverket eller i jobber med fleksibel arbeidstid....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil en livsstil! Har skaffet meg en jobb der jeg har mer fleksibilitet til fordel for fluefisket. Som Brun nevner så tenker også jeg fluefiske 24/7. Hele året! Så mye at det av og til går ut over familien. Som noen nevnt her inne tidligere, viktig å balansere så det ikke går ut over familien på en negativ måte. Tror kanskje det var Brun det også. Klok man av og til. Det blir uten tvil bataljer og diskusjoner om prioritet gjennom året. Særlig under sommersesongen.

Jeg fisker ikke med annet enn flue og flueutstyr. Jeg ser ikke på jobb som en viktig del av livet. Det er viktig å ha en jobb og en jobb man trives med, men det er ikke en livsstil, uten et vondt nødvendig - da får man gjøre det beste med det. Jeg identifiserer meg ikke med en jobbrolle, men jeg identifiserer meg som fluefisker. Når jeg i sosiale sammenheng får spørsmål om hva jeg driver med sier jeg av og til at jeg er fluefisker. Jeg driter i om jeg ikke tjener penger på det eller om jeg er "kjent" gjennom det, jeg er hva jeg identifiserer meg med. Jeg er fluefisker!

Helt enig i det du sier om "jobb", Fredrik  :)

Jeg identifiserer meg også som fluefisker. Ikke det jeg jobber med for å skape en (og som er pri 1) trygg og stabil oppvekst for datter Amalie, og et godt hjem for Hege. Jobb er nødvendig for å få ting til å gå rundt som en ansvarlig mann (Runar har forøvrig funnet den kanskje ideelle kombinasjonen her da  :) )

Når man er yngre, så identifiserer man seg gjerne sterkt til musikk, for alle folk søker en identitet, og gjerne ekstra sterkt når man er ung og ikke vet helt. Når man blir eldre har man gjerne funnet denne "greia". Hvis ikke så identifiserer man seg gjennom en dyr fin bil etc. For min del er det fluefiske.

Så om noen spør meg hva jeg egentlig er? Fluefisker  <<l

Jeg har mine år i utstyrsbransjen og Runar har IKKE en bra kombo :) Gjett hvem som må jobbe når andre fisker :) (Ref. feks. skoleverket eller i jobber med fleksibel arbeidstid....)

Ja, jeg vet ikke jeg, Pål, men det hørtes ut på Runar som han trivdes rett så bra  :)

Jeg kunne selv ha levd godt med å være programforplikta til å tenke fluefiske i arbeidstiden også. Det gjør jeg jo allikevel fra ni til tre. Også  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...