Gå til innhold

Snart....


Frode G.

Anbefalte innlegg

Snart er det tid for å børste støvet av utstyret igjen. Kjenne lukten av pors og myr. Høre knitringen av tørt gres og løv under føttene på vei til tjernet. Kjenne solen varme og høre fuglene kvitre. Se musvåken seile over nervøse skogsduer som kurrer i eikeskogen. Høre frosken i vannkanten og ikke minst se ørreten vake.

Sitte ved et bål å bare ta inn over seg alle inntrykkene som våren gir. For en tid det er. Tror ikke jeg vet om noe bedre.

Tenk det dere. Det er bare en måned igjen. Om en måned er vi ørretfiskere igjen.

Jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok vente minst et par måneder før det er særlig forhåpninger om fluefiske rundt her jeg bor Frode, men jeg er ikke i tvil om at det blir minst like stas som tidligere år.

Tiden vi er inne i nå er egentlig helt konge syntes jeg, for når sesongen omsider er ordentlig igang så rekker man knapt å registrere det før det er over, og nok en lang vinter står for døren  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere på sørlandet sånn sett. Våren kommer tidlig og isen forsvinner fort. Digg! Her er det enda ca to måneder til isen går på vanna, og man kan begynne med det fantastisk fluefisket etter brunørret igjen - fyyfan... I mellomtida og samtidig skal jeg storkose meg med både sjøørret og gjedde. Tenker mye på de første linerlene, grønne vekster og varme, insekter, vak-ringer - ja, for ei tid vi er i møte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er begge svært velkommen hit :)

Hyggelig det, Tony  :)

Er vel omtrent 15 år siden sist jeg kastet et fluesnøre i saltvann, om jeg ser bort ifra fluekasting uten flue på fluebindetreffen i fjor  ;D, så kanskje burde man gi det en sjanse igjen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er begge svært velkommen hit :)

Hyggelig det, Tony  :)

Er vel omtrent 15 år siden sist jeg kastet et fluesnøre i saltvann, om jeg ser bort ifra fluekasting uten flue på fluebindetreffen i fjor  ;D, så kanskje burde man gi det en sjanse igjen  :)

Fisker i sjøen før isen går i marka jeg også. En tur ut på svaberget med bål og knert og iPod, kunne vært koselig.

EDIT: Jeg er enig i at våren er en fantastisk tid, men det irriterer meg at jeg aldri tar sesongen på alvor så tidlig. Jeg later alltid som det beste er igjen, at våren bare er en start, ventefiske. Det skal ikke skje i år. Våren skal være høydepunktet og resten er bonus. Jeg velger meg april, skrev Bjørnson, men det synes jeg er litt tidlig. Jeg velger meg mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da inviterer jeg på et lite uformelt treff her nede, jeg stiller med spirit og svært simpel mat(bål og pølser) :)

Ellers så ser jeg frem til å møte dere :)

Jeg tror nok neppe jeg får anledning til å dra til østlandet i vår for min del Tony men det er veldig hyggelig å bli invitert.

Men hvem vet. Ting kan forandre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da inviterer jeg på et lite uformelt treff her nede, jeg stiller med spirit og svært simpel mat(bål og pølser) :)

Ellers så ser jeg frem til å møte dere :)

Jeg tror nok neppe jeg får anledning til å dra til østlandet i vår for min del Tony men det er veldig hyggelig å bli invitert.

Men hvem vet. Ting kan forandre seg.

Det er opp til deg ruffen, om du heller vil sitte å vente at våren skal komme, istedet for å se den komme så ok  :)

Men er ikke så ille fiske her nede da, om jeg må få si det..

Men nå er da hånden ute og hva dere finner på er opp til dere :)

Mr Brun også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storfeskarn

Det begynner å nærme seg sesongstart for isfiskesesongen 2013 ja. Om ei uke ligger jeg på isen på et fjellvatn og kikker inn i storrøya sitt rike. Så ulidelig spennende de første minuttene kommer til å være!

For min del varer isfiskesesongen helt til isen går på fjellvatna... St. Hans tider sånn ca. +- et par uker. Først da skal sommerutstyret fram, slik er det hvert år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bundet så mange fluer nå at jeg har fått betennelse i armen.

Lommeboka er tom og Ebay-aksjen har nok steget betraktelig etter mine innkjøp av utstyr denne vinteren.

Og hvis jeg ser flere fluefiske-filmer nå så tror jeg at jeg klikker. ppcrazyeyes

NÅ MÅ DET BLI VARMERE SNART!

Men nå er det ikke lenge til heller Per Erik  :) Det er ikke værst å tenke på det <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å nærme seg sesongstart for isfiskesesongen 2013 ja. Om ei uke ligger jeg på isen på et fjellvatn og kikker inn i storrøya sitt rike. Så ulidelig spennende de første minuttene kommer til å være!

For min del varer isfiskesesongen helt til isen går på fjellvatna... St. Hans tider sånn ca. +- et par uker. Først da skal sommerutstyret fram, slik er det hvert år...

<<l Fantastisk spennende, men 2 mnd isfiske holder for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fisker dere ikke flue hele året da???

Den ventingen er jo grusom :P

Fordi det er så jævla kaldt. Å stå å denge i et krystallklart hav i 7 minus gir ingen mening eller glede.

Det gir glede og mening for noen, og det er noe helt eget med en stille vinterdag.

Det er ingen andre ute og det er det nærmeste man kommer en tur på "fjellet" langs fjorden, om du skjønner ;)

Men det ligger jo sikkert ikke for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig :)

Gleder meg selv veldig til å fiske ørret igjen :) Selv om vi fikk en liten forsmak i januar før isen kom tilbake :(

Her i Bergen er det nok ikke lenge til isen går igjen med noen røde på termometeret og regn blir det nok fiske ut i neste uke håper jeg :)

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg orker ikke mer!

Til helga skal jeg stå og denge streamere (for første gang i mitt liv).

Orker ikke se mer bilder/videoer av smellfeite kilosfisk... har problemer med å sove om natta, og smurt inn samme snører mer enn én gang i løpet av vinteren...

I morgen pakker jeg sekken, setter frem vade-bunaden, pakker opp med fortommer og binder streamere til krampa tar meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Første gang jeg har kastet litt ute i vinter :) Flaks jeg pakket sammen rett før det begynte å blåse så kraftig at stangtube og alt holdt på å ta av  ;D Sånn går det når man bor 1m fra Vorma og får vinden fra Hamar rett i utgangsdøra  <<l

Kan snart ikke vente mer på sommer'n :(

post-5727-13949895115002_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...