Gå til innhold

Villmarksmessen på lillestrøm 4-7.april 2013


kurt floer

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Testa noe glassfiber dama sto bak :) Syntes karbon er ok fortsatt :)

Var muligens en slik jeg testet på Gero-messa i fjor. Aldri følt meg så elendig til å kaste, og det var i en hall.... Men, men amerikanerne har jo en del spring creek stenger der lengde er nær uvesentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS.

Testa Sage Circa #5 opp mot gamle klassikere.....   konstaterer at stangutviklingen er ikke på stand by....

Denne er nok beste Sage noen sinne...  (Etter mitt syn)

Tok med meg Circa 589 på kastetreningen her i Kristiansand forrige onsdag. Nå har jeg kastet litt med den og har gjort meg opp en mening. Det er tørrfluestanga mi i god tid framover. Feeling? Ja! Dypere? Ja! Punch nok? Ja! Lånte stanga bort til en viss Grønberg som la ut hele Rio Gold snøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theresa Van Nooten fra Scott... Beklager gutter der stiller dere bak i køen !    ;D

Håper du hilste fra meg ?  :) Hun hadde visst spurt etter meg hørte jeg, så jeg tar evt turen i dag  <<l

Var der 4 timer og prøvde flere av scott stengene. Hadde også en lang og hyggelig prat med henne. Jeg roste G2 #4 9` og siden det var hennes favoritt stang så.......men så spurte hun om jeg kjente Lars. Hun smilte, spurte ikke hvorfor men...........

PS! Var hun mørke jeg pratet med. Glemte og spørre hva hun het, var det hun lyse ved "male bordet" som er Theresa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Kjempedag på Villmarksmessa i dag, koste meg glugg i hjel :D

Det ble testing av et par stenger og mange hyggelige samtaler med forumsfolk (Rune Stokkebekk, RuneD, Petter Arnesen, Tommy, Mr Eikre, Robban, Lars, Per Erik med flere) og en masse ikke forumsfolk :D

Hadde en utrolig hyggelig samtale med Derek DeYoung (fluefiskerelatert kunstner/maler/designer) og Ryan Harrison(Waterworks Lamson) samt at  det ble en liten prat med Theresa Van Nooten (Scott fly rods). Veldig hyggelig og dyktig dame.

Derek DeYoung var en utrolig hyggelig fyr som det veldig artig å slå av en prat med. Masse spennende historier fra Montana som virkelig fikk frem lysten på en tur over dammen. Skikkelig kul fyr rett og slett :D

Skal du på Villmarksmess så stikk bortom Derek å slå av en prat, han er virkelig lett å prate med.

http://derekdeyoung.com/commissions

Hadde også en veldig interessant prat med Ryan Harrison (waterworks lamson) hvor jeg fikk spennende info om historikk og design på waterworks lamson snellene. Utrolig artig å høre på, samt veldig lærerikt. Utrolig hyggelig og omgjengelig fyr som det var utrolig lett å snakke med.

Fikk også prøvd den nye Sage Circa i 8,9`#5. Det var en interessant opplevelse. Trodde først at det måtte være en #3 stang jeg hadde finni før jeg skjønte at det faktisk var en #5. Utrolig tynn buttdel på den stanga gitt :D

Antakelig en av de dypest Sage stenger jeg har kasta med på lenge og den var absolutt god MEN for meg så ble det ikke en #5 opplevelse. Jeg synes den rett og slett ble for veik i bånn. I tillegg var korken alt for kort etter min smak for ikke å snakke om at for meg blir korkhåndtaket helt feil. For meg passer sånne Half Wells eller hva de heter på stenger i tyngre klasser. Stenger for ørretfiske skal ha Cigar forma korkhåndtak av noe slag sånn jeg ser det. Derfor ble Sage Circa helt feil for meg og ei stang jeg nok aldri kommer til å kjøpe, men bevares det var en helt ok stang med masse feeling.

Villmarksmesse etter min smak :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Fikk også prøvd den nye Sage Circa i 8,9`#5. Det var en interessant opplevelse. Trodde først at det måtte være en #3 stang jeg hadde finni før jeg skjønte at det faktisk var en #5. Utrolig tynn buttdel på den stanga gitt :D

Antakelig en av de dypest Sage stenger jeg har kasta med på lenge og den var absolutt god MEN for meg så ble det ikke en #5 opplevelse. Jeg synes den rett og slett ble for veik i bånn. I tillegg var korken alt for kort etter min smak for ikke å snakke om at for meg blir korkhåndtaket helt feil. For meg passer sånne Half Wells eller hva de heter på stenger i tyngre klasser. Stenger for ørretfiske skal ha Cigar forma korkhåndtak av noe slag sånn jeg ser det. Derfor ble Sage Circa helt feil for meg og ei stang jeg nok aldri kommer til å kjøpe, men bevares det var en helt ok stang med masse feeling.

Terje

Hadde momentene du nevner i bakhodet da jeg testa Circa'en Terje. Men for en nydelig stang og kaste med uansett !

Men om det er en ekte femmer, ja det kan diskuteres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theresa Van Nooten fra Scott... Beklager gutter der stiller dere bak i køen !    ;D

Håper du hilste fra meg ?  :) Hun hadde visst spurt etter meg hørte jeg, så jeg tar evt turen i dag  <<l

Var der 4 timer og prøvde flere av scott stengene. Hadde også en lang og hyggelig prat med henne. Jeg roste G2 #4 9` og siden det var hennes favoritt stang så.......men så spurte hun om jeg kjente Lars. Hun smilte, spurte ikke hvorfor men...........

Traff både "Frøken Scott" Theresa Van Nooten og hun hyggelige blondina på samme standen i dag, og vi pludret i timesvis om løst og fast  8)

Fikk også prøvd den nye Sage Circa i 8,9`#5. Det var en interessant opplevelse. Trodde først at det måtte være en #3 stang jeg hadde finni før jeg skjønte at det faktisk var en #5. Utrolig tynn buttdel på den stanga gitt :D

Antakelig en av de dypest Sage stenger jeg har kasta med på lenge og den var absolutt god MEN for meg så ble det ikke en #5 opplevelse. Jeg synes den rett og slett ble for veik i bånn. I tillegg var korken alt for kort etter min smak for ikke å snakke om at for meg blir korkhåndtaket helt feil. For meg passer sånne Half Wells eller hva de heter på stenger i tyngre klasser. Stenger for ørretfiske skal ha Cigar forma korkhåndtak av noe slag sånn jeg ser det. Derfor ble Sage Circa helt feil for meg og ei stang jeg nok aldri kommer til å kjøpe, men bevares det var en helt ok stang med masse feeling.

Terje

Hadde momentene du nevner i bakhodet da jeg testa Circa'en Terje. Men for en nydelig stang og kaste med uansett !

Men om det er en ekte femmer, ja det kan diskuteres...

Tok meg ikke tid til å prøvekaste Sage Circa i dag, men fikk da kikket litt på dem  :) Trodde jeg holdt ei stang i klasse 2 i hånda, helt til jeg så den var merket med #4  :o Så tynn blanks har jeg aldri sett på stenger i klasse 4-5 ... Gleder meg fortsatt til å teste dem, forhåpentligvis ved ei elv  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Theresa Van Nooten fra Scott... Beklager gutter der stiller dere bak i køen !    ;D

Håper du hilste fra meg ?  :) Hun hadde visst spurt etter meg hørte jeg, så jeg tar evt turen i dag  <<l

Var der 4 timer og prøvde flere av scott stengene. Hadde også en lang og hyggelig prat med henne. Jeg roste G2 #4 9` og siden det var hennes favoritt stang så.......men så spurte hun om jeg kjente Lars. Hun smilte, spurte ikke hvorfor men...........

Traff både "Frøken Scott" Theresa Van Nooten og hun hyggelige blondina på samme standen i dag, og vi pludret i timesvis om løst og fast  8)

Ja det er ei go'jente !

Fikk også prøvd den nye Sage Circa i 8,9`#5. Det var en interessant opplevelse. Trodde først at det måtte være en #3 stang jeg hadde finni før jeg skjønte at det faktisk var en #5. Utrolig tynn buttdel på den stanga gitt :D

Antakelig en av de dypest Sage stenger jeg har kasta med på lenge og den var absolutt god MEN for meg så ble det ikke en #5 opplevelse. Jeg synes den rett og slett ble for veik i bånn. I tillegg var korken alt for kort etter min smak for ikke å snakke om at for meg blir korkhåndtaket helt feil. For meg passer sånne Half Wells eller hva de heter på stenger i tyngre klasser. Stenger for ørretfiske skal ha Cigar forma korkhåndtak av noe slag sånn jeg ser det. Derfor ble Sage Circa helt feil for meg og ei stang jeg nok aldri kommer til å kjøpe, men bevares det var en helt ok stang med masse feeling.

Terje

Hadde momentene du nevner i bakhodet da jeg testa Circa'en Terje. Men for en nydelig stang og kaste med uansett !

Men om det er en ekte femmer, ja det kan diskuteres...

Tok meg ikke tid til å prøvekaste Sage Circa i dag, men fikk da kikket litt på dem  :) Trodde jeg holdt ei stang i klasse 2 i hånda, helt til jeg så den var merket med #4  :o Så tynn blanks har jeg aldri sett på stenger i klasse 4-5 ... Gleder meg fortsatt til å teste dem, forhåpentligvis ved ei elv  :)

Gjerne i ei lita elv ja.... Det er nok det det Circaen er tiltenkt... Det blir ikke riktig å hamre med denne i store elver....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere år siden Shimano hadde en stang i Freestone-serien (FII?) med ufattelig tynn klinge. Prøvde en nede på Kvarven, trodde det var en toer eller treer, men det var en femmer... Terje husker sikkert hvilken modell det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte godt hu som sto på stand hos M&M  jeg. Hun kledde virkelig trangtsittende blå kondomdress. Utenom det hyggelig og hilse på forumsfolk igjen.  ble en gjeddeburger. Nei.. ble 2 gjeddeburgere;) 

Tror nok de fleste var innom M&M ja :P

Det var mange som dro på seg nakkesleng der i dag :rolleyes:...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte godt hu som sto på stand hos M&M  jeg. Hun kledde virkelig trangtsittende blå kondomdress. Utenom det hyggelig og hilse på forumsfolk igjen.  ble en gjeddeburger. Nei.. ble 2 gjeddeburgere;) 

Tror nok de fleste var innom M&M ja :P

Det var mange som dro på seg nakkesleng der i dag :rolleyes:...

jeg hadde tydeligvis helt feil fokus når jeg var der oppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det er flere år siden Shimano hadde en stang i Freestone-serien (FII?) med ufattelig tynn klinge. Prøvde en nede på Kvarven, trodde det var en toer eller treer, men det var en femmer... Terje husker sikkert hvilken modell det var.

Shimano FS 805 hvis jeg husker riktig, og Sage Circa minnet veldig om den i buttdelen.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere år siden Shimano hadde en stang i Freestone-serien (FII?) med ufattelig tynn klinge. Prøvde en nede på Kvarven, trodde det var en toer eller treer, men det var en femmer... Terje husker sikkert hvilken modell det var.

Shimano FS 805 hvis jeg husker riktig, og Sage Circa minnet veldig om den i buttdelen.

Terje

Det er nok akkurat den serien ja.En fantastisk stangserie.FS805 er en utrolig morsom stang.

Jeg målte min til ERN = 2,00

FS 906 har derimot ERN = 7,70

Også lett å legge merke til hvordan lakken på ringene har blitt utført.

Her flyter ikke lakken ut utenfor tråden,men det ser ut som den er blitt maskert.

Drita stilig snellefeste på disse stengene også.Sorry for avsporingen,men det er synd at ikke fler

har fått med seg akkurat denne serien.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Er det noen fra Hamar området som skal på Villmarksmessen i morra (Søndag) og har et ledig sete i bilen

så blir jeg gjerne med :D

Ta kontakt hvis det er aktuellt :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en superkjapp tur innom i dag. Hadde ikke så god tid, men fikk en kjapp prat med Rune og Robert og da er jo dagen reddet uansett :) Ble ingen kjøp, da det egentlig ikke er noe jeg trenger, selv om poden bør få seg nytt vadesett og stangsett. Utsetter det innkjøpet til litt senere...

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang på en god stund, så koste jeg meg på messen igår. Mye å se på, mindre laft enn før, og mange trivelige mennesker. Mange gode knivmakere, fikk sniki til meg noen gode tips fra Kniv-Stig, som lager flotte halvhorns-kniver, og kjøpte også en gravørstikkel for horn. Litt slirelær og spacer ble også med hjem, og jaggu var det ikke en som solgte eggstål der også. Derek DeYoung var også en svært trivelig kar, og vi fikk prata litt om fisking i Montana. Flotte bilder lager han også, og om jeg var i området der igjen, så var det bare å ringe, så kunne vi kanskje fiske litt også :-) Som regel pleier jeg å svirre kjapt igjennom, men denne gang måtte jeg faktisk rive meg litt løs !

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...