Gå til innhold

En hyllest til Sven Kalmar.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

.... og så hadde vi "Mattis kastedag" på Holmendammen! 

Det hadde vi så absolutt Frode. <<l

Gjett om jeg savner de dagene.Makan til trivelig treff,skal du

lete lenge etter.Og for en herlig gjeng da.

For ikke å snakke hva kokken stelte istand. <<l

Sven var også med noen ganger.Jeg husker han viste meg noe med et

tyngre snøre,men med en lengre fortom enn de fleste forholder seg til. :)

Da begynte jeg å leke med lange fortommer også. :)

Sånn var det hele veien med Sven.Som jeg sa,de fleste av dere hadde

antageligvis blitt mer enn forundret over alt det vi drev med. ;D

Tom.

Er det noen ide å sette i gang igjen, eller tråkker vi da i bedda til de som samla seg på "dammen" rundt pølsekjelen sist høst?? Savner "dagen min", for det var mildt sagt både lærerikt og kjempesosialt og bare trivelige mennesker! Fikser grill og mat, selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så absolutt Frode,og jeg trok ikke vi tråkker i bedda til gjengen som samlet seg

på "dammen" rundt pølsekjelen sist høst. ;D

Jeg savner også "dagen din",og jeg vil nok ganske sikkert tro at jeg ikke er alene om det.

Helt enig med deg Frode,lærerikt og sosialt så det holder. <<l

Keep up the good stuff. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, nå må dere virkelig gi dere. En hyllest til en som er flink til å kaste med ei fluestang!? Virkelig? Det blir som å si at fluebinding er en kunst. Det får snart bli en grense for hvor langt enkelte skal kunne opphøye noe så enkelt som å fiske med flue. Michelangelo kan hylles, Lars Hertervig også, kanskje Ibsen eller soldatene som har gitt livet sitt for noe man tror på. Men for faen, en som er flink til å kaste med ei fluestang???? Hva gir dere meg? Den dyktigste jeg noensinne har sett med ei fluestang, er Tor Arne på forumet her, men å hylle han...., fy faen dere er gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, nå må dere virkelig gi dere. En hyllest til en som er flink til å kaste med ei fluestang!? Virkelig? Det blir som å si at fluebinding er en kunst. Det får snart bli en grense for hvor langt enkelte skal kunne opphøye noe så enkelt som å fiske med flue. Michelangelo kan hylles, Lars Hertervig også, kanskje Ibsen eller soldatene som har gitt livet sitt for noe man tror på. Men for faen, en som er flink til å kaste med ei fluestang???? Hva gir dere meg? Den dyktigste jeg noensinne har sett med ei fluestang, er Tor Arne på forumet her, men å hylle han...., fy faen dere er gale.

Godt å se at vi er flere, Hermann.  ;)<<l

Det er også en grense for å opphøye utstyr... Det er ikke så stor forskjell, bare litt forskjellige preferanser og motiver for kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel gutter,jeg ser på det som anerkjennelse,beundring ,imponert over....

A tribute to.....

Om den definisjonen er riktig,så må man så klart se på definisjonen av gal også. ;D

Tom.

Kunne du ikke da skrevet at DU beundret Sven sine kasteegenskaper, eller var imponert over det samme. Å hylle en fluekaster blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny S

Fy faen, nå må dere virkelig gi dere. En hyllest til en som er flink til å kaste med ei fluestang!? Virkelig? Det blir som å si at fluebinding er en kunst.

Nei, tror heller det er du som må gi deg, alle vet jo at fluebinding er jo en kunst!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så altfor mange som har kastet sammen med Sven.

Du er jo en av dem Johnny,og også Tore,Rod,Nielsen,Åge og jeg og... :)

Og om ikke å gi noen en hyllest betyr å anerkjenne,beundre,imponeres over så vet ikke jeg hva

en hyllest er for noe?

De gærne har det godt. <<l

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny S

Det er ikke så altfor mange som har kastet sammen med Sven.

Du er jo en av dem Johnny,og også Tore,Rod,Nielsen,Åge og jeg og... :)

Og om ikke å gi noen en hyllest betyr å anerkjenne,beundre,imponeres over så vet ikke jeg hva

en hyllest er for noe?

De gærne har det godt. <<l 

Finnes noen negative mennesker i Norge, og janteloven er ennå sterk, men det er egentlig ikke noe å bry seg om.  ;D

Jeg har nå mest tro på at Hermann fleiper med oss.  ;)

Sven Kalmar er en dyktig fluekaster og han har inspirert mange fluefiskere til å begynne å trene.

Har lært mye av Sven og er evig takknemlig for det.

Har også møtt andre dyktige fluekastere, og når man møter dyktige mennesker blir man jo inspirert.

Til helgen (lør og søn) skal jeg på kastekurs med Mikael Blomberg, og det gleder jeg meg veldig til.

Regner med at det blir mange gode tips og masse inspirasjon for alle kursdeltakerne.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult Johnny.Kos deg i helgen,og hils Micke. <<l

En litt morsom greie som Sven,Berndt og jeg hadde var speilopplegget. ;D

Ja,du vil ikke tro alt det finurlige og rare vi drev med,men uansett,planen var

å rigge opp store speiler slik at vi kunne studere våre egne bevegelser.

Jeg tror det var Berndt som hadde noen forbindelser når det gjaldt speil i et eller annet

plastmatriale,og det til en overkommelig pris.

Vi snekret sammen noen plater som vi skulle lime/feste disse speilene på.

Greia var at vi ikke klarte å lage flater som var plane og rette nok. :(

Nå skal det sies at det skulle særdeles lite til for at forvrengingen ble gjeldende. ;D

Det funka ikke i det hele tatt.Jeg husker Sven lo godt av det der. ;D

Du skulle sett hvordan det så ut,hva var det han sa,helt psyko....

Nær sagt alt ble helt skjevt,og så klart et helt mislykket forsøk.

Men,allikevel en opplevelse. <<l

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Harestua var det het ja... Hadeland er vel et annet sted det kanskje. Merker at geografien sitter dålig i varmen.

Hadeland er et område med kommunene Gran og Lunner. Hadeland kommer fra vikingtiden "krigerfolket" hvis hukommelsen er riktig. Harestua er et tettsted i Lunner kommune på Hadeland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...