Gå til innhold

Magnus Carlsen


Kjell Meiningen

Anbefalte innlegg

Henger meg på! Fantastisk det han gjør. Syns liksom jeg er helt grei i sjakk, men det blir veldig åpenbart at avstanden opp er ca like stor som avstanden mellom meg og Usain Bolt på 100m. Og jeg løper ikke veldig fort.

Snedig å se at folka i VG sitt studio, som tross alt sitter med alt av hjelpemidler i tillegg til at de har kontinuerlig kollokvie om hvert eneste trekk, likevel stadig blir overraska over hva han klarer å finne på. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk det er veldig underholdende på en litt sånn Tour de France-aktig måte. Sliter med å få gjort noe som helst på kontoret mens de spiller. VGs sending er kjempemorsom, Lahlum er jo en utrolig artig og kunnskapsrik fyr. NRKs sending er også veldig bra. Fascinerende sport - begge er jo så utrolig gode at hvem som vinner mest blir et spørsmål om rå psykisk styrke og utholdenhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Helt enig. Visste at Lahlum hadde koll på schack men ikke så peiling. Veldig underholdende. Det beste er at man kan gå å spise lunsj uten at det har skjedd noe som helst imens man har vært borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men underholdende...??  ???;D

Jeg ser med engelsktalende kommentatorer, og ett av spoersmaalene de stilte var hvorfor i all verden det ikke vises mer sjakk paa prime-time TV. Hmmm...  :-\

Det er jo bare barnemat for en tålmodig fiskesjel vel? ;) Er nok mange som har samme formening om fisking ;D

Taalmodige fiskere faar lite fisk.  ;)

Men maa si jeg fulgte med paa siste match. Imponerende. Det er en av tidenes norske idrettsprestasjoner vi er vitne til her. Ihvertfall ikke mange matcher hvor en nordmann er involvert som har hatt flere tilskuere enn denne vil jeg tro. Det snakkes om en ny "Carlsen-epoke."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men underholdende...??  ???;D

Jeg ser med engelsktalende kommentatorer, og ett av spoersmaalene de stilte var hvorfor i all verden det ikke vises mer sjakk paa prime-time TV. Hmmm...  :-\

Det er jo bare barnemat for en tålmodig fiskesjel vel? ;) Er nok mange som har samme formening om fisking ;D

Taalmodige fiskere faar lite fisk.  ;)

Men maa si jeg fulgte med paa siste match. Imponerende. Det er en av tidenes norske idrettsprestasjoner vi er vitne til her. Ihvertfall ikke mange matcher hvor en nordmann er involvert som har hatt flere tilskuere enn denne vil jeg tro. Det snakkes om en ny "Carlsen-epoke."

He he! ;)

Helt sant! Fantastisk hode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroligt hva media får folk til å innteresere seg i...

Sjakk, har aldrig offra det en  tanke! Helt fremm til nå...  :rolleyes: ::)

Var det ikke for Magnus Carlsens prestasjoner ville nok ikke sjakk-engasjemanget vært all verden her til lands nå heller.

Blir litt samme greia som da norge tok ol-gull i curling for noen år siden . . . Da ble plutselig curling dritkult  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tmags skrev:

Taalmodige fiskere faar lite fisk.

Tålmodige fiskere får stor fisk (Les stor ørret) :D<<l

I morra blir Magnus Carlsen verdensmester (tror jeg da) og jeg må innrømme at dette er fasinerende å følge med på gitt :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...