Gå til innhold

Å kaste langt.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

  • Svar 325
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Robban må desverre bryte inn her og si at nå er vi dritings, og vi lar det være med det.

Robbans ord er loven og vi følger det ;)

Nå skal vi skånsomt nappe litt løk får å hisse opp tigern'n slik at den står i stram giv akt.

Her er det viktig å ikke overdrive, bare skånsomt løfting av lem til den blir stiv.

Når den er rett før klar spytter vi på den og vi snakkes i morra : <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg voldsomt provosert av at mine ønsker ikke bli ivaretatt her.  ;D ;D ;D ;D

Du må være en typisk rebelsk person Olav ;D ;D ;D

Ja ja vi begynne på nytt nå <<l

Far castaway, castfaraway or.........................god damnned what do we do about the wifes.

Bare husk , ingen overtrekk nå.

Jeg har målt selv annsiktsutrykk, det er skremende det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening

Trening

Forståelse av kastet og

trening,atter trening..... <<l

Tom.

Klart trening virker, samt forståelse av teknikk etc.

Så kommer talentet, eller en "knock out faktor" som ikke kommer av trening.

Egenskap eller talent, kall det hva du vil.

En bokser med eksplosivitet i musklene, en svømmer med skostørrelse 54, en basketspiller på 2.10, lette Therese Johaug som springer opp monsterbakken, osv.

Kombinasjonen trening og talent gir de lengste kastene.

Er det noe å diskutere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baetrix

Er det mangel på eget talent for kasting som gjør deg så håpløs å diskutere med eller?

Les og lær her http://www.olympiatoppen.no/fagomraader/trening/treningsplanlegging/fagartikler/hvorforbledebestebest/page338.html

Les punkt 6.0 spesielt og legg deg dette på minnet:

En Wofgang Amadeus Mozart eller en Bjørn Borg fødes ikke hver dag. Noen er helt spesielle, allerede fra barnsben av. De er supertalentene, de som er eslet til storverk.

Men mange barnestjerner slokner. Og andre, som en knapt skimtet lyset fra i starten, skinner sterkere år for år.

Talentets betydning har vært gjenstand for mang en diskusjon, og den diskusjonen skal i bare liten grad føres videre her. Det som er sikkert er at det ikke er enhver gitt å nå verken Mozart- eller Borg-nivå. All verdens trening foran tangentene kan ikke kompensere når gehøret mangler.

Eller har du mer peiling enn olympiatoppen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke begynn å blande inn allverdens andre ting.

Den visa har vi vært igjennom før,at ikke alle kan synge som

Kurt Nilsen osv.....

Jeg oppfatter det slik og det er jeg i min fulle rett til å mene.

Jeg har kastet med mange svært dyktige kastere opp igennom

årene,og har sett utviklingen i forhold til treningmengden.

Det er klart hvis du er født med egenskaper til å bli 2,20 på strømpelesten

så skjønner vi at det ikke akkurat er noen ulempe hvis alt det andre er tilstede.

Basketball kan være noe da.Det kaller jeg ikke talent,men en fysisk medfødt

egenskap som kan gi vedkommende eventuelle fordeler.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baetrix

Med andre ord har du mer peiling enn olympiatoppen. Imponerende! Helt ærlig så mener jeg du driter deg loddrett ut hver gang du gjentar det samme våset og at dine tråder ikke blir tatt like mye på alvor som de kunne blitt. Bare å lese gjennom denne tråden det. Du er sikkert ikke den eneste som har sett utvikling i forhold til treningsmengder, men du forstår altså ikke at talent er en av egenskapene som avgjør om man blir best eller ikke. Enten så har du ikke peiling overhode eller så er du bare umulig for moro skyld. Tenk å gang på gang starte tråder for spørre om noe og så ikke ha noen som helst annen interesse av svar man får enn for å sette andre på plass. Altså ikke en kverulant å bruke mer tid på. Og jeg oppfatter det slik at det er jeg i min fulle rett til å mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart du kan mene det.

Jeg synes ikke at det er vås fordi du sier det.

At du mener noe annet enn meg er da helt greit.

Tom.

Meninger og synsing kan vi holde på med til vi spyr,

men faktum er at talent og personlige egenskaper påvirker hvor langt en person kaster med flue.

Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du passe på at du ikke kommer til det punktet hvor du spyr.

Du blir ikke født til å kaste langt,like lite som du kan kjøpe deg en langtkastende stang.

Myter heter det......

Trening og god trening gir deg resultater.

Har du lyst til å plukke ut en av dagens fluekastere som har det typiske talentet

du snakker om som mange andre ikke har,eller har de det alle sammen?

Hvem av gutta har mer talent enn de andre?

Det samme gjelder presisjon.Blir du god av å kaste presisjon ved å kaste presisjon gang på gang,

eller er det noen som har medfødte egenskaper der også?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meninger og synsing kan vi holde på med til vi spyr,

men faktum er at talent og personlige egenskaper påvirker hvor langt en person kaster med flue.

Punktum.

Det er vel ikke noen som er uenig i det.  Ikke en gang Tom.  Han er dønn enig, men liker å fremstå litt uenig - sånn på generelt grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom: Så altså om jeg (Og dette er KUN ment teoretisk!) skulle komme til å kalle uttalelser om at talent ikke finnes, for talentløst, da ville jeg egentlig i dine øyne ikke fornærmet deg i det hele tatt da, siden du mener det ikke finnes noe som heter talent, og da "talentløs" også er noe ikkeeksisterende?

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...