Gå til innhold

Å kaste langt.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

  • Svar 325
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Det er ikke OT i det hele tatt selv om du sier det.

Hva er feil med å trene styrketrening og dermed få bedre retningsstabilitet?

Skal du si til meg hva som er OT????????????

Tom.

Det kan jeg godt. Ot er noe som ikke handler om tema. Visste de ikke det?

Trening tror jeg kan være lurt men da må det trenes fornuftig. Hva er det som gjør at enkelte trener bedre en andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unskyld for at jeg avbryter den gode samtalen, men jeg har et lite spørsmål. Hvordan spiller lengden på armen inn i forhold til å kaste langt?

Jeg mener, det handler om å spenne ei stang med rett timing, noe man sikkert kan gjøre både som dverg og basketballspiller, men vil ikke timingen i både arm-askjon og lengden på trekket spille inn litt? En person med lange armer får lengre pendelvei enn en som har kortere armer. Det samme gjelder lengden på trekket.

Mener jeg leste noe om dette her inne, men fant det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om tema.Stå opp.

Hvorfor drev Steve med å kaste manuelen over gjerdet der han bodde.Hvorfor drev Sven med styrketrening

tror du??????????????

Gjett?

At noen trener bedre enn andre har du tydligvis ikke skjønt det spor av skjønner jeg.

Det handler om å forbedre seg selv og se sitt eget potensiale og utvikle det.

Mener du at det er en uting å være fysisk godt trent,og at du ikke vil høste fordeler av det?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om tema.Stå opp.

Hvorfor drev Steve med å kaste manuelen over gjerdet der han bodde.Hvorfor drev Sven med styrketrening

tror du??????????????

Gjett?

At noen trener bedre enn andre har du tydligvis ikke skjønt det spor av skjønner jeg.

Det handler om å forbedre seg selv og se sitt eget potensiale og utvikle det.

Mener du at det er uting å være fysisk godt trent???????????

Tom.

Hvorfor kastet han en manual over et gjerde? Høres tungvint ut å hente den igjen da ??? Var det ikke bedre å kaste den på et jorde eller noe så man sliller å kravle over et gjerde for å hente den igjen.

Høres ikke it som mye fornuftig trening. Eller kansje det var fitnes trening han drev med?

Jeg tipper Svenn drev med styrketrening fordi han visste han skulle begynne med kajakk om en stund og ikke kaste med flue lengre.

Nei det er en fin ting å være i god fysisk form. Men jeg tror teknikk er viktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope MR.Jeg tror du tar feil.Det var akkurat det han gjorde.Tenk deg hva det gjorde med armene hans da?

De trente nok med fluekastingen som utganspunkt begge to.

Viktig med teknikk,men har du bra nok teknikk kan du ta i også.

De aller fleste som tar i vrir,det gjør du ikke i de to guttas tilfelle.Comprende....

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har kastet langt er gjenstander, som stein, snøball, eplekart osv . . . Der var jeg helt rå i min ungdom, og på skolen kastet jeg liten ball dobbelt så langt som de fleste gutta i klassen min.

Hva kommer slikt av, Tom ? Tror ikke jeg trente nevneverdig mer enn de andre, heller  ;D  Hadde ihvertfall ingen trener som lærte meg teknikk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope MR.Jeg tror du tar feil.Det var akkurat det han gjorde.Tenk deg hva det gjorde med armene hans da?

De trente nok med fluekastingen som utganspunkt begge to.

Viktig med teknikk,men har du bra nok teknikk kan du ta i også.

De aller fleste som tar i vrir,det gjør du ikke i de to guttas tilfelle.Comprende....

Tom.

Er da konklusjonen at det er styrketrening som skal til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg er helt på bølgelengde med Ruffen og Lillevann her. Dessverre har jeg ikke brune øyne, ei heller ertende glimt i øyet antagelig (hallo, jeg har jo akkurat blitt single...  :)  )

Men tross manglede glimt og bølger, her er et skjematisk perfekt kast, slik jeg tror. Hmm...kanskje ikke oppskriften på lengst mulig kast, slik headingen var. Uansett, tegna på 5 sekunder, men stopp, heving, drift  ;D (Ja, skjematisk :rolleyes:  ;D

A) stoppen i bakkastet B) Heve stanga i ettertid for å snevre inn bukt c) positiv drift før du rocker på i framslengen igjen.

11141025093_34ac062b16_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster langt når jeg finner en line/stangkombo som sitter som fy.

Den fy gleden gir meg noe. Jeg kaster ekstra langt med noe som er satt opp får å kaste langt.

Jeg kan slå Lillevann på en god dag , det sier litt ;D

Jeg har fordelen av litt mørk hud og grønne øyne, liten pikk , men rask som en vannløper,  dere har tapt hele gjengen.

Jeg er best , ferdig med det <<l

Nå tok jeg med Lars i beregningene,og det sier litt  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooops

Jeg kaster langt når jeg finner en line/stangkombo som sitter som fy.

Den fy gleden gir meg noe. Jeg kaster ekstra langt med noe som er satt opp får å kaste langt.

Jeg kan slå Lillevann på en god dag , det sier litt ;D

Jeg har fordelen av litt mørk hud og grønne øyne, liten pikk , men rask som en vannløper,  dere har tapt hele gjengen.

Jeg er best , ferdig med det <<l

Nå tok jeg med Lars i beregningene,og det sier litt  <<l

oooops

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alle som har fisket /kastet med meg ruffen, slik du har gjort, så skal du ikke underkaste deg på noen måte.

Lars lærte meg dette for lenge siden. <<l

Men en dag jeg kastet alle kamskjellene utover vodobrettet mitt så jeg at du Ruffen, ruffen, ja du var en av de som kunne utfordre meg.

Desverre for deg så ble Siw Jensen finansminister  den helga, uflaks , men terningene sier at du har nok en sjangs hvis du trener og er forberedt.

Hva du er lært opp til og all din gamle kunnskap kan du bare glemme.

Robban er dust , men sjef, sånn er det bare. <<l

Når det gjaldt entrecote derimot , sa gud til meg at han må du holde et extra godt øye til , han er flink  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Er det en fordel å ha en bitteliten dash negerblod i seg for å kaste langt? Det var nemlig en gammel dame som en gang spurte om jeg ikke hadde dash med negerblod i meg. Og det er jo en del fordeler med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en fordel å ha en bitteliten dash negerblod i seg for å kaste langt? Det var nemlig en gammel dame som en gang spurte om jeg ikke hadde dash med negerblod i meg. Og det er jo en del fordeler med det.

Nei det er ikke en fordel.

Dere hadde en forsker i Sverige på 40/50 tallet som beviste det.

I alle fall i følge han......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Er det en fordel å ha en bitteliten dash negerblod i seg for å kaste langt? Det var nemlig en gammel dame som en gang spurte om jeg ikke hadde dash med negerblod i meg. Og det er jo en del fordeler med det.

Nei det er ikke en fordel.

Dere hadde en forsker i Sverige på 40/50 tallet som beviste det.

I alle fall i følge han......

Forsket i å kaste langt eller om det bare er en fordel sånn generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en fordel å ha en bitteliten dash negerblod i seg for å kaste langt? Det var nemlig en gammel dame som en gang spurte om jeg ikke hadde dash med negerblod i meg. Og det er jo en del fordeler med det.

Nei det er ikke en fordel.

Dere hadde en forsker i Sverige på 40/50 tallet som beviste det.

I alle fall i følge han......

Forsket i å kaste langt eller om det bare er en fordel sånn generelt?

Det var nok helst veldig sånn generelt. Kansje litt i overkant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Er det en fordel å ha en bitteliten dash negerblod i seg for å kaste langt? Det var nemlig en gammel dame som en gang spurte om jeg ikke hadde dash med negerblod i meg. Og det er jo en del fordeler med det.

Nei det er ikke en fordel.

Dere hadde en forsker i Sverige på 40/50 tallet som beviste det.

I alle fall i følge han......

Forsket i å kaste langt eller om det bare er en fordel sånn generelt?

Det var nok helst veldig sånn generelt. Kansje litt i overkant?

Nja, men veldig OT for å være deg. Baserer du ditt "nei"-svar på forskningsresultatet eller har du andre grunner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...