Gå til innhold

Fotball VM 2014


Stian L

Anbefalte innlegg

Fotball VM i Brasil. Smak på det. Det smaker godt. Det smaker riktig. Jogo Bonito kommer hjem.

Hvem vinner? Hvem blir toppscorer? Hvem blir VMs beste spiller? Alle forventer at Brasil vinner dette, de er jæ*lig gode og har en vannvittig hjemmebanefordel. Vinner Brasil på walkover? Dette VM'et vil domineres av lag fra Sør-Amerika og Europa, land fra Asia og Afrika vil reise hjem etter gruppespillet. Eller? Eller vil et av lagene fra Asia/Afrika eller Australia overraske? Hvilke lag blir VMs "kjæledegger"? Chile? -med sin offensive og aggressive fotball? Belgia? -spennend lag, de unge lovende har nå blitt voksne godt etablerte spillere! Blir Frankrike outsider som må regnes med? - ledet av en fantastisk Paul Pogba? Blir det spansk tiki-taka i år igjen? Britisk (og av en eller annen grunn norsk-) presse har alltid trua på England, men Three Lions reiser vel tilbake til "balløya" med halen mellom bena,igjen.. Hvem vinner duellen mellom Messi/Ronaldo? Får Messi trofeet han mangler?

Spørsmålene er mange.. Søndag 13.juli vil alle spørsmålene være besvart, men først har vi en deilig måned med masse go'-fotball foran oss.

Gruppe A

Brasil, Kroatia, Kamerun, Mexico.

Brasil og Kroatia går videre, Brasil går hele veien og vinner hele skiten..

Gruppe B

Spania, Nederland, Chile, Australia.

Spania og Chile videre, Australia hjem med 0 poeng, Spania vinner gruppa. Chile får hjelp av "hjemmebane".

Gruppe C

Colombia, Hellas, Elfenbenskysten, Japan.

Colombia og Elfenbenskysten. Yaya Touré sørger for at ivorianerene er det eneste afrikanske laget som går videre fra gruppespillet.

Gruppe D

England, Uruguay, Italia, Costa Rica.

Italia(mitt lag!) vinner gruppa, England driter seg ut mot Costa Rica og Uruguay går videre!

Gruppe F

Argentina, Bosnia, Nigeria, Iran.

Argentina, "hjemmebanefordel", et lag som kan stikke kjepper i hjulene til vertsnasjonen. VMs råeste spissrekke og har VMs beste spiller i Messi.

Gruppe G

Tyskland, Ghana, Portugal, USA.

"Dødens gruppe", 4 meget gode lag. Tyskland føler vel at det er deres tur til å vinne VM, Portugal blir med videre.

Gruppe G

Belgia, Russland, Sør-Korea, Algerie.

Belgia, som nevnt et spennende lag som går videre med Capellos Russland.

Kjære fluefiskere, jeg ønsker dere et godt VM!

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det regner og blåser noe f da finalen går, kanskje jeg tvinger meg til å se hele 2 omgang? Er jeg tom for melkesjokolade går jeg heller en tur i butikken!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tycker inte Messi är bäst i VM, kanske när han är som bäst men han har ju inte imponerat på sistone.

Jag håller på England och Belgien :)

Och jag håller med om att du är en Nørd ;) och jag är stolt över att själv kalla mig Nørd när det handla om Fotboll :)

Heja England och Belgien!

Och tur att inte Norge är med ;) men Sverige borde varit med :)

Haha! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppriktig lei meg i kveld gitt. Åpningskampen setter liksom lista på mange måter. Man kan ikke unngå å få en dårlig følelse når brasil, som hjemmenasjon og foregangsfigur, filmer seg til en straffe i en avgjørende del av kampen.... Skuffende? Veldig! Overraskende? Neppe. Fotball er som FIFA sjøl, pill råtten inn til beinet. Uærlig, usympatisk drittsport som dessverre er alt for morsomt.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Start - RBK blir overgangen ganske brutal nå ja….. Litt som å gå fra treerstang og bekkerøye til tolverstang og Tarpon….

Dagens kontringsspill av rbk sto jo ingenting tilbake fra VMfotball! Det er jo ti år siden rbk sist var i nærheten av noe likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppriktig lei meg i kveld gitt. Åpningskampen setter liksom lista på mange måter. Man kan ikke unngå å få en dårlig følelse når brasil, som hjemmenasjon og foregangsfigur, filmer seg til en straffe i en avgjørende del av kampen.... Skuffende? Veldig! Overraskende? Neppe. Fotball er som FIFA sjøl, pill råtten inn til beinet. Uærlig, usympatisk drittsport som dessverre er alt for morsomt.

Enig, synes oppriktig synd på Kroatia. Aldri i verden straffe, feilaktig annulert mål for og skulle/kunne for frispark før 3-1 målet. Brasil har en vanvittig hjemmefordel skrev jeg... Tenkte først og fremst på tribunetrøkk (som var middels), ikke hjemmedømming. Spørs om en viss japaner kan pakke kofferten og reise hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...