Gå til innhold

Dette gidder jeg ikke mer !


Kjell Karlsen

Anbefalte innlegg

Det finnes mange forskjellige årsaker til at folk med samme interesser samles under "samme tak" Det kan være seg å treffe nye kamerater, ny innspirasjon, tips, kunnskap eller rett og slett en tilhørighet.

Som Lars skriver høyere oppe, så er trivsel på et forum, ganske komplekst, og stiller krav til hver og en av oss, i forhold til hva og hvordan vi selv bidrar.

Nå som Bernt, har kommet på banen, med litt nye innspill, er det lov å forvente en triveligere hverdag her inne, noe som gleder meg.

Og jeg ønsker siden igjen, kan vise til interessant stoff som omhandler fluefiske, og som kan få gå i fred, fritatt fra disputter og tull.

Så for hva det er verdt folkens, skal vi ta et grepa tak i oss sjøl, og gjøre noe med det?

På sikt, kan vi få et forum, vi kan ha glede av og være stolte av å være medlemmer av?

Endret av Itte hackel
  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev tidligere i dag synes jeg dette tok en gledelig vending i dag og at jeg nok kommer tilbake etterhvert.

Men selv om jeg har pålagt meg selv en pause herfra synes jeg nesten det ville være respektløst å ikke gi en lyd fra meg i denne tråden jeg selv startet etter mye frustrasjon.

For det første, jeg er nesten litt overveldet over all støtte som kom frem i denne tråden, men også alle PM, tekstmeldinger og telefoner som har dukket opp etter at jeg startet tråden.

Synes tonen i denne tråden viser at det fortsatt finnes mange som ønsker at ffs skal bestå og være en møteplass for fluefiskere med forskjellig kunnskap og personlighet. Og dette synes jeg er de mest positive tonene og største enighet vi har sett her på lenge. Jeg registrerer også i kveld at det er startet nye tråder samtidig som gamle tråder rusler videre i en god tone. Jeg ønsker dette fortsetter og at det ikke bare er et blaff. At det vil bli heite diskusjoner og uenighet i fremtiden vil det sikkert bli. Men forgår de på en ordentlig måte har ingen vondt av det.

Jeg vil fortelle en liten historie som nesten er litt ironisk midt oppe i dette. For en god stund siden var det en tråd om cdc på denne siden. Det ble rimelig varmt i den tråden og Itte Hackel (Ronny) og undertegnede barket sammen i et munnhuggeri om dumme rævfjør fra ender og Whiting nakker. Ingen av oss viste hvem den andre var, og ikke viste vi hva vi satt på av erfaring og kunnskap. Det var rett og slett et stjerneeksempel på hvordan en skulle bli evig fiender. Men på et merkelig sett fant vi allikevel hverandre på nett og fb. Nå i dag har vi ukentlig og noen ganger flere ganger i uka kontakt og diskuterer fluer, fiske ting og tang og har det faktisk kjempetrivelig. Og vi har ikke truffet hverandre live ennå. Så det går an å oppføre seg og være venner selv om en kan være revnende uenig til tider. Ronny og jeg snakket om dette i går og var skjønt enige om at vi begge lærte mye av den hendelsen og at vi kan slå oss på brystet og være stolte av utfallet.

Som sagt etter dagens hendelser og positiviteter skal Kjellemann igjen komme med sitt etterhvert, men jeg skal fundere litt på hvordan jeg skal bidra med mitt.

Jeg så her i tråden i dag noen spørre om hvor jeg var å finne om jeg ikke var her. Til det kan jeg svare at den eneste plassen jeg er aktiv utenom ffs er på fb. Jeg har ingen planer om blogg, eller andre tilholdsteder.

Jeg har hatt min tråd her som heter Kjell's Roteverksted. Den tråden har gitt meg mye positive tilbakemeldinger og har vært hyggelig å drive med. Men pga. sykdom har det ikke vært rare aktiviteten i roteverkstedet en stund. Men jeg har fundert en stund på en tråd fra fluebinderbua mi. Ikke fordi jeg binder så fantastiske fluer, men fordi jeg der føler jeg har en historie å fortelle. For den bua ble til da jeg ble sjuk. Da stilte gode kamerater opp med hammer,sag og malekost og pusset opp og snekret nytt 32m2 fluebinder/flufiskeverksted til meg på dugnad. Jeg vet hvor heldig jeg er og vet hvilket fantastisk sted jeg har fått for rekreasjon og restitusjon. Der blir det bundet fluer surret stenger og ikke minst gode venner og andre fluebindere kommer på besøk fra fjern og nær. Og de som kjenner meg fra fb vet at det av og til er noe god cognac inne i bildet. Dette er noe jeg har tenkt en del på å lage noe rundt, men vet ikke hvordan interessen er og om jeg klarer formidle historien bak og videre uten at det blir sånn se på meg hvor fint jeg har det og se hvor flink jeg er.

Men time will show som dem sier.

Kjellemann

  • Lik 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen et godt innlegg fra deg Kjell. Og gledelig, at du nevner det vi snakket om i går. Dette kan bli litt personlig oss i mellom, men jeg mener vår historie, kan gi et perspektiv, på at det som starter som en gnissning, kan etablere et godt vennskap om man bare er våken og innehar et forhold til ydmykhet.

Vår historie, er nok ikke unik, men gir et godt perspektiv. Vi barket i hop, som en ren situasjon, basert på forskjellige erfaringer. Etter noen runder frem og tilbake, så viser det seg at diskusjonen nok var mer basert på to svært engasjerte sjeler, med litt forskjellig tinærming av samme sak. I dag har vi en god og hyggelig tone oss i mellom, og deler utrolig mange oppfatninger om det meste. To karer, med så mange felles meninger om det meste, klarte altså det kunststykket å bli nesten uvenner over ei fjør..... Heldigvis, fikk denne historien en anne twist og det er jeg ordentlig glad for i dag :-)

Jeg lærte faktisk mye av denne situasjonen, Kjell og det var det verdt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke synse så mye om hva som har skjedd det siste året, da jeg fornyet kontoen min i forrige uke. Kjell vurderer å fryse aktiviteten sin pga enkeltelementer - slik jeg forstår det. Fra sidelinjen ser det ut til at det forsøkes å gjøre grep. Håper dette blir til det bedre. Håper denne som nå er blokkert har muligheten til å komme tilbake med sin fiskeinteresse og ta de forandringene som tydeligvis er krevet av han... Har ikke sett hva som er skrevet fra den siden den siste uka.

 

Jeg er likevel overrasket over at denne tråden holder på å skli ut i hvorfor enkelte har trukket seg fra siden av andre grunner. Det ble også friskt debatert for et år og to år siden. Ting er ikke som det var .. Det vil det sannsynligvis aldri bli. Hverken her eller der. Folk trakk seg da de ikke trivdes her i det tilfellet de trakk seg. At folk ikke trives, og at enkelte ønsker å holde på med andre ting er ikke hverken feighet eller annet. FFS er ikke et must. Personlig har jeg fornyet kontoen min fordi jeg ønsker kontakt med likesinnede. Fordi jeg vil diskutere fluefiske.

 

Når aktiviteten her var på det høyeste. Tenkte jeg på FFS hver dag om vinteren. Sjekket innom flere ganger daglig. Jeg knøt mange ontakter, og det ble et sosialt medium mere enn ei fluefiskeside. Slik tror jeg det var for mange. Emner som kanskje helst hørte til fb havnet her. Helgene ble reneste syforeninger i halvfulla. Folk chattet på fb og ertet enkeltpersoner på ffs. Dette tror jeg var årsaken til avdabbingen. Ikke at enkelte trodde de var noe spesielt. At folk har youtubekonto og vimeo samt blogger, er vel naturlig i dag om han har en hobby. Det være seg fiske eller matlaging.

 

Når jeg logger meg på nå, er det i håp om å prate fluefiske. Har jeg behov for å kommentere innvandringspolitikk, vil jeg forsøke så godt jeg klarer å holde det på fb.

 

Jeg håper at problemene som tydeligvis har vært her gjennom enkeltelementer kan løses slik at Kjell, Andre, meg og flere kan bli med å prøve å ... ikke lage FFS til det det var. Men til noe nytt. Kanskje noe som er enda bedre? Hvis vi greier å øke aktiviteten, kan vi heller skryte av det på fb, og få folk til å komme tilbake, NB: De siste par dagene har det blitt skrevet på enkelttråder her  maaaange fornuftige innlegg uten at ting har sklidd ut nevneverdig. Kanskje er det håp:-)

 

Til slutt: Perosnlig har jeg vært med på ulike nivå og utviklet utstyr for andre i over 20 år. Dette gjør ikke meg til en "wanabe". Ikke gjør jeg krav på å kunne mere enn andre. Vel ... kanskje har jeg fisket mere enn enkelte. Kanskje er også mine meninger verdt noe, selv om jeg i manges øyne er "prostituert". Kniper dere meg i å være symptomatisk i slike diskusjoner ... si fra! Jeg skal legge meg flat - selv om kroppsfasongen desverre vanskeliggjør det! Min aller viktigste egenskap er rett og slett at jeg simpelthen elsker fluefiske .. fortrinnsvis etter ørret!

Endret av BjørnarSkjevdal
  • Lik 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...