Gå til innhold

Fiske etter sjøørret i sjøen. Fluetips ol..


Loop Mads

Anbefalte innlegg

  • Svar 722
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hei

 

Juletreet er suveren :)

Bruker den på fiskefluer.com    En giftig SØ fanger, funker også meget bra til sei, makrell også den horngjellen da. Morsomt de 2 første og that`s it.....

 

Den "dreper" alle mine fluer i dobbelt forstand, de ser ikke bra ut etter 2-3 "horniser" for å si det sånn.

Juletreet forbauser meg like mye på nesten hver tur.

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser att det er mye liv i sjøen nå. men har ikke klart og komt meg til enda.

Men de er ikke sikkert det er sø, har bare sett ringene etter fisken, så de kan godt vere sei og. men det finner ein ikke ut før ein prøver. får sette av ein kveld til SØ fiske trur eg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser att det er mye liv i sjøen nå. men har ikke klart og komt meg til enda.

Men de er ikke sikkert det er sø, har bare sett ringene etter fisken, så de kan godt vere sei og. men det finner ein ikke ut før ein prøver. får sette av ein kveld til SØ fiske trur eg ;)

 

Hei

 

Lykke til da :)

 

Gi oss gjerne en rapport, jeg ser ofte forskjell på sei og SØ vak faktisk. Sjøørreten har ofte mer markante ringer, seien kan også ha det, men er mer oppe med kun munn. Mindre ringer selv på større fisk, men kan gi like kraftig lyd altså. Bare noe jeg la merke til på en av mine siste turer, da var det vilt med sei. Morsom fisk å få på 5 stang forresten, drar jo som f.... "Havabbor-følelse i 3 sekunder" he he. Bare havabboren gir deg følelsen i maaaange sekunder, hvertfall de på kiloen+++

 

Håper du lykkes :)

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Takker for gode tilbakemeldinger. Fisket var sinsykt i Trøndelagen. Sendte melding til flere som var hjemme kun 1 ble med ut.

 

Nå er ferien over er tilbake på jobb i Larvik, litt kjedelig men men været er jo ingen ting å skryte av heller. Jeg å 2 til hadde tenk oss ut på fredagskveld/natt for å se om det kunne bli noen store sø her ned i Tønsberg området.

 

Er det flere som vil bli med så er det bare å sende en PM til meg med tlf nr. så kan vi snakkes på tlf. event. tips om plasser hadde jo heller ikke vært å forakte.

 

Hilsen

Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei! Sound.

 

Ja. Det er litt av hvert som er kommet inn her så det skal da være litt å blukke opp. Ikke noe veldig avanserte fluer eller binde måter men effektive, juletret er bra det.

 

Var ute en tur forrige helg for å prøve å få havabboren ut mot mølen, men endte opp med en pen og veldig sprek sjøørret på litt over 1 kg og  2 små makrell.

 

Kan godt ta meg en tur til Tønsberg eller Sandefjor området å fiske. Men da bør man ha med en som har fisket i området som har erfaring.

 

Legger ved bildet av fisken.

 

post-1034-13949850525194_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Velg bort Tjøme når dere skal legge sjøørretturen dit. Nøtterøy er bedre, fisketettheten mye større. Jeg har bodd på tjøme i 10 år pluss, reiste alltid til Nøtterøy, da det er nærmere gode gyteområder med langt flere bekker og småelver i nærheten. Dersom dere ønsker å nå gjellfiskene så er Tjøme et bra valg, men det er få fisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ja jeg blir gjerne med på sø tur så det er bare å si fra.

 

Skal ut en tur i ettermiddag for å prøve lykken etter sø eller havabbor. Har hørt at de har fått endel rundt Larvik her nå, men det er langt i mellom de.

 

Jeg prøver å være ut en til to ganger minst i uka. Var ute på onsdag hadde på noen som var STORT men såg ikke hva det var, jeg dro inn med begge hendene plutselig kom det tre fire store oppkom bak flua, så var det stopp å det raste ut i ca 10-15 sek så spratt stanga opp, til min store forbauselse så var 0,25 fortommen kuttet rett av foran rappala knuten uten bøy på fluorcarbon. Det var ikke knuten som røyk. Det er mye som kunne ha skjedd men men morro var det.

 

Men nå går det mot mørkere kvelder så det blir vel bare helgene om en stund. Men jeg er med.

 

Er veldig god fornøyd med Loop utstyret jeg kjøpte for snart 1 1/2 år siden.

 

Skal til Bjerkreims elva til helgen for avslutte Laksefisket for i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg bort Tjøme når dere skal legge sjøørretturen dit. Nøtterøy er bedre, fisketettheten mye større. Jeg har bodd på tjøme i 10 år pluss, reiste alltid til Nøtterøy, da det er nærmere gode gyteområder med langt flere bekker og småelver i nærheten. Dersom dere ønsker å nå gjellfiskene så er Tjøme et bra valg, men det er få fisker.

 

Sier du det? Har du tips til konkrete steder Staffan? Send gjerne på pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her er det som skjedde på turen igår 2/9 07 litt vind men det går greit.

 

Her er bilde av fangsten fra igår en pen sø på snaue 1 kg kjempe sprekk, Det var knall rød i kjøtte. Samt bilde av plassen + flua som er står inn på denne linken fra før. Helt hvit marabou flue for tynget foran. med på lakkerte øyne i sort. 8) Var borti fem fisker til som bare nappet i flua.

 

Sender en PM med mitt nr. slik at vi kan komme i kontakt.

 

Hilsen

 

Mads

post-1034-13949850684438_thumb.jpg

post-1034-13949850685762_thumb.jpg

post-1034-13949850686172_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk. Det var en pen fisk å. Var i bjerkreimselve i helgen som var ble 3 laks den størrste på 4,5 kg to små på 1,5 til 2 kg. Det var masse fisk på elva men det var litt for mye vann. Skal ikke skylde på forholdene.

 

Har vært uten en gang denne uka det ble ikke noe sø, men hadde 2 røsk i flua, såg ikke helt hva det var men tror det var sø eller havabbor.

 

Men fikke en rimelig stor horngjell/nebbsild tror den "dritten" veide ca 1 kg, den var sprekk.se bilde. laaaaaannnnggggg som ett ondtår.

 

 

Hilsen

 

Mads

post-1034-139498509695_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke den der er 1 kg.. De er ekstremt lette og tynne i fht lengden.. ;)

 

Horngjel kan være artig å kjøre av og til, med hopp og sprett og tjo og hei, men fighten varer aldri mer enn 10 sekunder da... ;D

 

Tipper den der veier ca 0,49kg  ;D, men bilder kan lyve litt... :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den veide 0.88 kg på ei digital vekt. det er vel nærmere 1kg?

 

 

Da må enten vekta di være feil, eller så satt du ny norgesrekord!!!!! ;D

 

Neida, jeg skal ikke være så krass....

 

Her kan du se en 74cm lang horngjel på 0,53kg. ( http://www.draugen.org/fangst.php?fangstID=167 )

Din horngjel ser jo ikke nesten dobbelt så stor ut som den da, det var derfor jeg fleipet litt... ;)

Jeg har også fått en god del horngjel etter snart 20 års fiske etter sjøørretten.

 

Jeg fikk selv en horngjel på godt over halvkiloen en gang på på begynnelsen av 90-tallet, og da jeg en mnd etterpå leste at norgesrekorden på flue var ca. 400gr, ble jeg forbauset. Norgesrekorden er i dag på ca. 1,6kg mens fluerekorden er på ca.700gr...

 

Hvor lang var fisken din?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Flemming

 

Det kan godt være at vekta mi er feil har ikke kalibrert den, eller sjekket hva feil marginen er. Målte den ikke på cm, men nebbet nådde helt opp til stanring nr 1 med spolen ved f.butten på LTS  X1 #7 stanga. For meg spiller det ingen rolle om den veide 0,4 eller 1,3 for den del. Horngjell er noen dritt.

 

;) ;) ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Flemming

 

Det kan godt være at vekta mi er feil har ikke kalibrert den, eller sjekket hva feil marginen er. Målte den ikke på cm, men nebbet nådde helt opp til stanring nr 1 med spolen ved f.butten på LTS  X1 #7 stanga. For meg spiller det ingen rolle om den veide 0,4 eller 1,3 for den del. Horngjell er noen dritt.

 

;) ;) ;)

 

 

 

Hei. Kan du ikke måle på stanga da, så får du vite hvor lang den var :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...