Pål Hedenstad Posted February 24, 2017 Report Share Posted February 24, 2017 Hei Jeg har laget en ny artikkel https://www.fluefiskesiden.no/category/fluebinding/ 13 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Rusten Posted February 24, 2017 Report Share Posted February 24, 2017 Flott artikkel! Jeg har en variant av denne flua som jeg er veldig glad i å bruke. Kurvet krok, stretch tubing kropp (rødbrun ofte), antron-fjon i hale, hanehackle og lys cdc vinge. Burde sikkert lage noen Quigley cripple også Eirik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell S. Rakkenes Posted February 24, 2017 Report Share Posted February 24, 2017 Det var en veldig god artikkel Pål. Jeg må innrømme at jeg ikke har fisket mye med dette mønsteret, men jeg skal definitivt binde opp noen til sesongens fiske. Hva tenker du rundt å bytte struts med Z-lon eller liknende materiale i til nymfeskallet? Personlig liker jeg godt dette materialet når jeg binder "shucks" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted February 24, 2017 Report Share Posted February 24, 2017 Dette var god inspirasjon! Har en ledig rad i boksen som gjerne kunne vært fylt opp med noe spennende. Nå vet jeg hva ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maяɪus_A_Book Posted February 24, 2017 Report Share Posted February 24, 2017 Dette var en meget sterk artikkel. Tipper det blir bundet ganske mange av disse nå i helga blant fluefiskesidens medlemmer. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pål Hedenstad Posted February 24, 2017 Author Report Share Posted February 24, 2017 2 timer siden, Kjell S. Rakkenes skrev: Det var en veldig god artikkel Pål. Jeg må innrømme at jeg ikke har fisket mye med dette mønsteret, men jeg skal definitivt binde opp noen til sesongens fiske. Hva tenker du rundt å bytte struts med Z-lon eller liknende materiale i til nymfeskallet? Personlig liker jeg godt dette materialet når jeg binder "shucks" Jeg tror det er litt smak og behag Kjell. Som jeg skriver i artikkelen, brukte opphavsmannen både marabou, z-lon, strutseherl eller kombinasjoner av disse. Grunnen til at jeg bruker struts er fordi det er svært bevegelig og forbausende sterkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan_Haukaas Posted February 24, 2017 Report Share Posted February 24, 2017 Takker så mye for denne her Pål! Siden jeg er "fiskedeprimert" som kona kaller det, så er det ikke usannsynlig det blir noen slike i stikka iløpet av helga. Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
André_Brµn Posted February 25, 2017 Report Share Posted February 25, 2017 (edited) Fin artikkel og fin flue, Pål. Du sier at fiskefluene våre "blir litt stusselige på bilder, men dette er ikke utstillingsfluer", men det er da bare sånn ordentlige fiskefluer er, eller? Vi måler da ikke fiskefluene våre opp mot fotorealistiske fluer :-D Så, det blir da ikke stusselig å binde ordentlige fiskefluer? Edited February 25, 2017 by André_Brµn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban Posted February 25, 2017 Report Share Posted February 25, 2017 Takker og bukker Pål Jeg har fisket litt med disse, men alltid brukt bare vanlig hackle i halen , uten å tenke så mye over det. Var sånn jeg lærte mønsteret litt tilbake. Nå skal de bindes med struts også Akkurat den inspirasjonen jeg trengte for å å lage noen nye rader i boksen min, Thx Link to comment Share on other sites More sharing options...
simen corneliussen Posted February 25, 2017 Report Share Posted February 25, 2017 På 24.02.2017 den 15.03, Truls H. Johnsen skrev: Dette var god inspirasjon! Har en ledig rad i boksen som gjerne kunne vært fylt opp med noe spennende. Nå vet jeg hva ;-) Samme her! Sitter å fyller siste raden nå.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pål Hedenstad Posted February 25, 2017 Author Report Share Posted February 25, 2017 De av dere som har svart og har bundet noen krøplinger: Hva har dere valgt som vingemateriale? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban Posted February 25, 2017 Report Share Posted February 25, 2017 Jeg har brukt mest cdc som ving Pål. På aurivilli, baetis og vespertina. På vulgata har jeg vært innom Rådyr/deer hair og noen egne rare varianter med Jumbo Cdc Jeg husker de første godt for lenge siden. Da var det deer hair som gjaldt og ikke lagt i hairstacker, men glissent rett fra skinnet Dette gjaldt alle str. Cdc begynte jeg å bruke etter noen tips langs Hemsilas bredder, hvor dette mønsteret fungerte godt for meg tilbake i tid 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
simen corneliussen Posted February 25, 2017 Report Share Posted February 25, 2017 Har brukt cdc i baetis varianten. Har tenkt å bruke rådyr i moseklingern. ..Brukte også noen få fibre med klar antron under strutseherl'n. Mest fordi jeg liker det.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted February 26, 2017 Report Share Posted February 26, 2017 Har prøvd noen få, og da prøcde jeg både cdc og harelabb. Jeg ble ikke fornøyd med resultatet, så jeg skal ta en runde til og lage opp noen flere. Jeg er jo fortsatt fersk på å binde disse små størrelsene så det tar et par forsøk før jeg føler at mønsteret 'sitter'. Lærer stadig da, er jo masse flott og inspirerende som legges ut, og det er en god kilde til læring. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts