Tørrflua Posted January 19, 2021 Report Posted January 19, 2021 (edited) Ja da har jeg kommet ganske langt med Hammock protoen min. Mye tid har godt med og jeg tror dette er faktisk noe som kanskje en produsent er interessert i. Derfor har jeg ikke lagt ut noen bilder og oppbygging her på forumet ennå. Håper nå det er noen som er her inne som vet hvordan man bør gå fram så at man ikke sitter igjen med svarteper. Kanskje noen til og med kjenner en som jobber innenfor teltbransjen som er til å stole på. Var i kontakt med Amok vdr noen forslag til små endringer på draumr, men fikk meget merklige svar og jeg tror den som svarte på mail kom rett fra skolebenken. Hele saken endte med at jeg ikke hadde lyst å hjelpe i det hele tatt. Så Amok blir nok ikke prioritert fra min side. Synd egentlig, da jeg liker måten de har løst hengekøyen sin på. Send meg pm dersom det er noen navn eller telefonnummer som ikke kan legges her på forumet. Edited January 19, 2021 by Tørrflua
Tørrflua Posted September 12, 2021 Author Report Posted September 12, 2021 Har nå kjøpt tarp for prosjektet. Gjort mange lim tester for å se hvilket lim som passer best. Gjort flere papir Hammock for å se proposisjoner og beste sammenføynings punkter, styrke. Myggnetting får vente til jeg ser at alt virker som det skal. Oppdeling av tarp blir i løpet av uka. 2
Tørrflua Posted February 10, 2022 Author Report Posted February 10, 2022 Ripstop i fra usa ble ikke en billig fornøyelse. Alt med avgifter mm. kom på ca 5500kr. Har da nok til 2 st. En som blir robust og en som blir endel lettere. Har startet på den robuste innimellom corona hosting. Her er det bilde av kutteskinner og stoff før kutting med loddebolt. 2
Tørrflua Posted February 10, 2022 Author Report Posted February 10, 2022 1/2 glidelås på. Myggnetting kuttet.
Runar Dankel Posted February 11, 2022 Report Posted February 11, 2022 Spent på å se formen/designet du går for. Er fan av hengekøyer selv og har alt for mange. De er jo geniale når det kommer til å raskt sette opp leir
Tørrflua Posted February 11, 2022 Author Report Posted February 11, 2022 Blir et mønster jeg hadde tegnet for en 6-7 år siden. Finpusset litt på tegningen for 1-2 år siden da det begynte å komme tilsvarende på markedet. Tanken er at den skal fungere både som hammock og telt på bakken.
Runar Dankel Posted February 11, 2022 Report Posted February 11, 2022 Kult! Gleder meg til å se hva du kommer opp meg. Har siklet på denne her en stund: https://kammok.com/collections/hammock-tents/products/sunda2-hammock-tent?variant=34518730631
Tørrflua Posted February 11, 2022 Author Report Posted February 11, 2022 Snasen den, ulempen er at det blir banan form ved hammock modus. Det gjør ikke min 😀
Tørrflua Posted February 12, 2022 Author Report Posted February 12, 2022 Paneler ferdig med glidelås . Sy er ikke akkurat noe jeg har bedrevet tidligere, så de som kan, ikke diss meg for mye. 1
Truls Posted February 12, 2022 Report Posted February 12, 2022 (edited) Kult prosjekt! Imponerende rett og slett. Gleder meg til å høre hvordan sluttresultatet blir Kona mi er kjole-og draktsyer-mester så om du legger inn litt nærbilder av sømmene så kan hun sikkert finne nok å plukke på😋 Edited February 12, 2022 by Truls
Tørrflua Posted February 12, 2022 Author Report Posted February 12, 2022 (edited) Tror vi står over nærbilder da 🧐. Foreløpig er det kun en søm på glidelås men det skal bli 2. Mindre å fjerne om noe skulle bli feil enn så lenge. Edited February 12, 2022 by Tørrflua
Tørrflua Posted February 21, 2022 Author Report Posted February 21, 2022 Forsterkninger for rør nesten klar 2
Tørrflua Posted February 25, 2022 Author Report Posted February 25, 2022 Litt stopp i arbeidet, må få tak i noen sterke alu rør
Tørrflua Posted June 11, 2022 Author Report Posted June 11, 2022 (edited) Alurør er fikset, rør lommer er ferdig. Nå har jeg laget rør holdere med forsterkning. Edited June 11, 2022 by Tørrflua 1
Tørrflua Posted September 29, 2022 Author Report Posted September 29, 2022 Hammock var egentlig ferdig i sommer. Men etter noen test netter er den delt litt opp, da høyden ble litt ekstrem ca 25 cm for høy. Så litt mere sying gjenstår og ny tillpassning av rør. 2
Tørrflua Posted May 22, 2023 Author Report Posted May 22, 2023 Testet 1 natt i hammocken. Fant ut at det klemte litt på mitten. Tror jeg har en løsning. Innstramming på langs , bare mittstykket. prøvde å finne en strammer til nylonbånd. Fant ingen, lagde en sjæl. 2
Recommended Posts