Kenny Nguyen Posted January 20 Report Posted January 20 Du har fått innvilget betalt fri april-okt og skal fiske hele perioden i Norge. Haka er at du kun har lov å ta med deg 10 fluer, hvilken tar du deg med? Tar du med deg 10 stk streaking caddies i forskjellige størrelse og farger? Eller er litt av vært, til de forskjellige månendene? Skriv gjerne hvorfor du velger de du velger
Tørrflua Posted January 20 Report Posted January 20 Enkelt svar for meg da jeg i 2 sesonger har hun brukt 1 fluemønster, Kosp. Ulike størrelser (10-18) men samme farge på kropp. 1
Eirik Rusten Posted January 20 Report Posted January 20 Enkelt. Stort sett de jeg bruker: CDC myggen (fantastisk flue som funker i mange situasjoner, feks som vespertina) Daddy long legs (trigger og venteflue deluxe) Mini zonker (skjer det ikke noe over vann, tar denne alt under) Runes libellenymfe (bruker faktisk zonker oftere, men denne er fin) Crippleklekker (en god klekker jeg bruker titt og ofte) Gulrotflua (fallskjermflue for flere anledninger) Standard maur (vanlig maur tas hele året) Danseflue, forlenget kropp (et must i begynnelsen av sesongen i alle fall) Oliven comparadun (i elva er denne nødvendig) Aurivillii nymfe (elv, når ting ikke skjer) Det er ikke mange andre som jeg egentlig bruker. Litt variasjon i størrelse kanskje, men kanskje ikke mer enn 10 andre fluer ila sesongen (buzzere, andre typer døgniser, andre maur osv). 2
Jarle TL Posted January 23 Report Posted January 23 Fisker mest i marka og elv her i gården. Fisker aller helst tørt. Lista blir: 1. Cdc-myggen #17 2. Oliven Biot Dun #15 3. Micro Dun Aurivilli 4. Goo-maur #14 5. Vag-Wing caddis #14 6. Foam svømmepuppe Ismo-style 7. Spent spinner #14 8. Lys oliven cdc comparadun #19 9. Shuttlecock emerger #19 10. Shipmans buzzer svart #15 1
Marius B Posted January 24 Report Posted January 24 Elv: Comparadun i krok 14 -18 Fallskjermflue i krok 12 og 14 Klinkhammer i krok 14 Cdc vårfluepuppe i forskjellige størrelser. Stillevann: Maur Palamino mygg Vulgataimitasjon Zonker Øyenstikkernymfe Igleimitasjon 2
RolvS Posted 11 hours ago Report Posted 11 hours ago (edited) Blir ca sånn tenker jeg: 1. cdc-myggen #18 2. En cdc-compara, gråoliven, i str #19 3. Shuttlecock #18 (denne er editert etter posting) 4. En fallskjerm #14. Tror jeg villa gira inn mot typ adams gray eller så. Lurt med en oliven og gul tusj til bruk når ingen ser på. 5. en vulgata spent spinner 6. Spent spinner i 14 7. Cdc-and-elk, #16 8. Roos renaflua-variant, #12 9. Hareørenymfe #14, litt fortynget med bly i thorax 10. pt-nymfe med litt flash, #16 og litt bly i thorax. Mulig jeg vil veksle inn en av disse etter å ha tenkt litt. Edited 11 hours ago by RolvS
Recommended Posts