Gå til innhold

Inspirasjonstråd --> Hva binder du?


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Gjest Henning

Jeg mener ganske bestemt at "våt" grønn eller " våt" brun ikka har mye å si. Tror nok at det er mønsteret/fiskemåte som gjør den så giftig. Den grønne flua blir jo ganske mørk når den blir våt, og kan ikke tenke meg at det skal ha negativ effekt i fiskesamenheng.....Men dette er berre noe jeg trur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ganske bestemt at "våt" grønn eller " våt" brun ikka har mye å si. Tror nok at det er mønsteret/fiskemåte som gjør den så giftig. Den grønne flua blir jo ganske mørk når den blir våt, og kan ikke tenke meg at det skal ha negativ effekt i fiskesamenheng.....Men dette er berre noe jeg trur.

 

Det var det jeg og tenkte/mente.. Takk for tilbakemelding though  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Driver som nevnt tidligere å binder stooore fluer.

Her er noen enkle polychenille Vulgata/Danica spent spnner.

 

Fotokroken er for tiden tatt ned på grunn av nye høytalere så derfor ble bildene tatt under litt vanskelige forhold.

 

Krok: Ashima stl 10

Bakkropp: Brun`s polychenille

Halefibre: Coq de Leon

Dubbing: "hakke peiling"

Vinger: Oppbundet Coq de Leon

 

Terje!

post-0-1394984920669_thumb.jpg

post-0-1394984920718_thumb.jpg

post-0-1394984920755_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, har blitt litt dårlig med fluebinding i det siste. Er vel mere klar for å starte fiske nå. Men her kommer noen bidrag. Etter at André Brun viste meg detta med innbinding av gummibein (takk for det André) på messa, så måtte det testes ut noen varianter ved stikka.

 

Her er hans Bibio variant, jeg har spedd på med litt rød ice dubbing for moro skyld ;)

22620_s.jpg 

 

22621_s.jpg

 

AB stankelbein

22622_s.jpg

 

22623_s.jpg

 

Et par andre fluer på tampen.

 

Vulgata

22624_s.jpg

 

En leptonymfe, med strutseherl

22625_s.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strike indicaterer......3 stykker paa under 10 minuter

 

Poly garn....fra en hobby butikk

 

1) gre det ut med bodkin - bruk ca. 10 cm; bruk to biter dersom du vil ha en mer fyldig indikator

2) set paa en o-ring ( ca. 3-6 mm dia.)

3) fold paa midten

4) bruk en litt heftig traad, god del surring, slutt med 2-3 half hitches

5) head-cement

 

IMGP0003.jpg

 

IMGP0001.jpg

 

Kom bare igjen, toerrfluegutta, eg er klar for pisspratens hagglebyger.... :rolleyes:

 

mvh,

 

CourtJester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

her kommer ei myggpuppe som skal testes i år . har også gjort noen foto forandringer så jeg håper de er til det positive :)

 

I høyeste grad til det positive Eirik. Hele flua fikk mer liv med en gang, kjempebra. ;D ;D

Snerten liten klekker var det også. ;D ;D

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Terje Refsahl

Lenge siden jeg har vært aktiv her så etter å ha bundet opp en ca 50 fluer siden i går kveld, så tenkte jeg at jeg kunne legge ut noen av dem.

Her er ingen nyheter, men kun et lite utvalg av de 50 jeg bandt opp i går ettermiddag og kveld. Mange av dem er vist før, men jeg tenkte at det kanskje ikke spiller noen rolle...............

 

Terje!

post-0-13949849297993_thumb.jpg

post-0-13949849298492_thumb.jpg

post-0-13949849298881_thumb.jpg

post-0-13949849299371_thumb.jpg

post-0-13949849330592_thumb.jpg

post-0-13949849331133_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Her er noen til............

Glemte forresten å fortelle at jeg har fått meg ny bindestikke. Du verden så herlig det er å ha en stikke med rotasjonsfunksjon. Det har jeg aldri hatt før. Jeg har vel aldri hatt ei bindestikke i spesiellt god kvalitet.

Nå vet jeg hva jeg har gått glipp av, for dette var noe helt annet å jobbe med...... ;D ;D

 

 

Terje!

post-0-13949849331774_thumb.jpg

post-0-13949849332262_thumb.jpg

post-0-13949849332784_thumb.jpg

post-0-13949849333393_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Bra Terje, begynte å bli redd for at tråden var i ferd med å dø ut, men dette gir jo håp om enda 20-30 sider med tips og mønstre...

 

Morten

 

Takk Morten!

Tipper tråden tar seg opp igjen fra oktober og utover vinteren.

Folk har begynt å fiske nå, så det blir nok en dødperiode i denna tråden.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

50 fluer på ein dag er MANNNNGEN :) Du er rå på binding Terje, og flotte fluer er  det og :)

 

Takker og bukker, Henning. ;D

Det skal dog sies at disse fluene ikke havner i min flueboks, men hos noen andre ihugga Renafiskere.

Skal starte på 70 nye fluer i løpet av uka, trenger noen ekstra kroner til sommeren ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...