Gå til innhold

Gjeddefiske vs Sjøørret


Hva er best folkens!?  

28 stemmer

  1. 1. Hva er best folkens!?

    • Gjedde
      14
    • Sjøørret
      18


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva som er best jeg... :rolleyes:

 

Året begynner som regel med sjøørretfiske frem til april/mai, da overlapper sjøørret-turer med gjedde-turer, for så å gå over på rene ørret-turer i marka..

 

Sjøørretfisket er "vanskeligere" og kan virkelig være givende dersom man treffer på skikkelig, men det er noe spesielt med gjeddefisket, der det nesten alltid skjer noe. Jeg synes gjedda er en meget fasinerende fisk, og det er virkelig spennende når plogen kommer etter flua og vannet løfter seg... :o

 

Har hatt 4-5 ettermiddagsturer etter gjedda i det siste. Har fått en del fisk og sett en del STORE, men ikke søren om jeg klarte å overliste en over 10kg i år heller... >:(

 

Kanskje man kan si at sjøørretfisket er mer "finfiske", og at gjeddefiske er mer "action".... ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare snakke for meg selv ,men har fiska alt som er  gjenom alle år med fluefiske, gjeddefiske er noe som har kommet for å bli og som jeg har, og er villig til, å ofre mye for ,basta.Det er sinnsykt moro,men det er ikke bare bare å knyte en flue av juletre og tru at du får fisk .Det ligger faktisk mye arbeid bak det å ha suksess her,og

hvor mye fisk og hvor stor den er = hvor mye tid du er villig til å legge i dette fiske.Gjeddefiske om våren handler mye om å være på rett sted til rett tid, men du må samtidig vite litt om hva du driver med. Fluefiske i et nøtteskall  :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilige bilder, Robban!! Noen fine rugger det der.

Det fine med fluefiske er at det ikke er enten eller, men både og  ;D.

 

Når jeg ser de bildene får jeg enda dårligere samvittighet for alle de gjeddene jeg skjøt med hagle da jeg var i tenårene  :-[. Jeg visste ikke bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger nok flere stemmer.. nekter å tro at det kun er 16 mann her inne som har en mening om det!  ???

 

Tja.. Det er nå dessverre en del fluefiskere som KUN fisker ørret og/eller laks da.... ;)

 

Joa, har forståelse for det! Men, tror nok mange hadde blitt overrasket over hvor morsomt dette fisket egentlig er! Gå på grunna og "jakte".. flotte greier...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

Gjedde!

sier ørreten  ;D

 

Hehe, ja ironisk nok ;D

 

Har virkelig fått sansen for gjeddefiske nå. Persa i går med en gjedde på 6,2 kilo. Det var ganske rått!!

Etter å ha tatt flere kilosøretter i år, kan man si at denne fisken var i en litt annen klasse. Lang, tung, og veldig sterk. Er noe alle fluefiskere må prøve, før de uttaler seg, hehe. ;D ;D Blir definitivt mer "gjørmefiske" på meg i sommer.

post-0-13949849608046_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...