Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Ja da fikk jeg tatt meg en tur i mørket og vinden!

Litt middels forhold og surt vær gjorde turen til en variert fisketur, der variasjonen besto av haglbyger av varianten...pass på stanglakken og opphold. Mest opphold da.

Satt på huk og dro opp seks sjøørreter :)

Største var vel 42-43cm og denne og et par tre andre hoppet/seilte på halen. Action! Og igjen viste nattfisket hva det kan gi.

Alle ble levert tilbake til fjorden og koser seg sikkert videre, det var forresten veldig lite vak og plasking. Men jammen meg begynte det ikke å vise seg noen rundt midnatt.

Etterhvert ble jeg kald, trøtt og fornøyd.

Beste fluene etter mange års erfaring på dette fisket er nok zonkere, helst sorte og med sølvflash dubbing til kropp. Eller grønn kropp.

Det er faktisk nesten ingen ulemper med disse fluene og de fisker bare bedre når vingen begynner å bli sliten.

Jeg har ihvertfall klart mest troa med disse på fortommen, og troa er mye av nattfisket.

Utrolig moro når det kjennes ut som du har bunnen og så kjenner du det er fisk!

Jeg fisker sent med noen raskere bevegelser ut til flua, intermediate er viktig slik at du får flua sveipende over bunnen mot slutten av inntrekket. Intermediatesnørene er fantastiske og gir oss muligheten til å imitere denne "vektløsheten" som virkelig jeg tror er fordelen med fluefiske kontra fks sluk. Agn er noe annet-ikke kunstagn.

Ok god natt.

 

 

Høyres ut som du har kost deg i fin været Marbakken, og fin fisk ogso i følge rapporten :D Tenkte meg sjølv i brakkvatn ein tur i måro etter jobb og før juleshoppingen med svigers ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleshopping med svigers...... :-X :'(

 

Har nettopp kommet inn fra en velykket sjøørretjakt.  Begynte å fiske lengre ut mot sjøen med kun en etter min rosa reke.  Magnusen ga heller ikke noe fisk.  Skeptisk men oppmuntret kjørte til brakkere trakter og satt på ei flue som ble anbefalt her.  En grå zonker med hvit kropp sak.  Første kast et napp men den glapp.  Et kast til satt det en fin kilos fisk.  Den ble middag.

 

Jeg hadde egentlig dårlig tid men ti kast til ga to mindre SØ.  En på 500g og den andre litt mindre, ca. 300g.  Jeg kan love deg jeg skal ta meg en tur i kveld i mørket og ser hva jeg kan hente opp.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleshopping med svigers...... :-X :'(

 

Har nettopp kommet inn fra en velykket sjøørretjakt.  Begynte å fiske lengre ut mot sjøen med kun en etter min rosa reke.  Magnusen ga heller ikke noe fisk.  Skeptisk men oppmuntret kjørte til brakkere trakter og satt på ei flue som ble anbefalt her.  En grå zonker med hvit kropp sak.  Første kast et napp men den glapp.  Et kast til satt det en fin kilos fisk.  Den ble middag.

 

Jeg hadde egentlig dårlig tid men ti kast til ga to mindre SØ.  En på 500g og den andre litt mindre, ca. 300g.  Jeg kan love deg jeg skal ta meg en tur i kveld i mørket og ser hva jeg kan hente opp.....

 

Da kalle me vel for ein vellykka SØ tur :D :D Fin rapport Wiggy :D Heldigtvis berre i helga det blir juleshopping med svigers, så det skal gå greit ;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en tid som sengeliggende med halsbetennelse

og fortsatt på penicilinkur, måtte jeg bare ta en tur idag.

 

Mildværet som metrologene snakket om, kommer aldrig..

Startet dagens økt i -2 grader med håp om klarvær..

Kuldtåka lå som et slør over fjorden og lyden av rim under

vadeskoene ,minte meg på at snart er det nok vinter..

Ikke mange minuter etter at solens fortsatt varmende

stråler har truffet vannspeilet, vaker det!!

 

Setter på en rosa reke og vader forsiktig ut mot marbakken..

Andre kastet er først noe bortpå, tre-fire trekk til med litt mer fart,

så sitter dagens første...

Ikke noen størrelse å skrive hjem om, men en pen fisk...

 

Når sola ligget på en stund, er det tydlig at aktiviteten øker..

Ser flere vak etter noen tidsville mygg..

Har ikke tatt med tørrflueskrinet idag :'(

 

klarer å lure et par sø till med en jiggy i vitt og orange

før plassen blir som død..

 

Neste plass ser lovende ut..

Ligger i le for den overaskende snille nordavinden som lager spor

i vannet lenger ut i fjorden..

Får en ok sø på en småfiskimitasjon fisket høyt i vannlaget...

 

Avsluter dagen med å fiske dypere med Sa"blyline"..

Ikke mange kast før det drar skikkelig i dypet...

Første tanke LYR... ser snart at det glinser i vannet...SØ??

Neida.. Makrell... Blir først skuffet, men så husker jeg hvor

gott det smaker med lettsaltet stek Makrell med sitronpepper

og en god klatt med smør, så denne får kjenne kniven...

 

Sø svømmer fortsatt der ute for å vokse på seg ;)

 

Alt i alt en fin dag ved saltvannet..

 

Tight lines  Micke

 

post-2368-13949859827103_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom just hjem etter en økt med natt/mørkefiske :)

Klarte å lure en SØ på 0,860 kg, feit og fin, "litt brun" vil si ikke kjempe blank. Måtte dessverre ta den da den ble skadet i gjellene. Hadde mange reker i div størrelser og en brisling aktig fisk på ca 7 cm. Den hadde forresten bittesmå rogn, er det da en fisk som har vært i elva i år eller? Noen som vet? Fikk ellers 4-5 små lyr, de var spreke som fy, gøyere med de enn SØ faktisk :o

Imorgen er det et nytt forsøk på å klare å passere kilosgrensa mi som er målet for iår. Ikke lenge igjen av -08!!!Hjæælp. :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjørretkasser ;D ;D ;D ;D ;D ;D 1 til kilos og 1 til 2 kilos osv ;D ;D ;D

 

ps. Bare tulla ;)

 

 

 

hehehe!! nei!! det er små "hyller" med skuffer i hvor jeg kan ha fluebindings sakene mine....holder på og fikse litt med bindesakene ;)

 

Hvor kjøpte du de skuffene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et gammelt skrue kap stående, masse små bokser i hyllesystem som fungerer meget bra. Finner sikkert noe sånt grisebillig på Clasern eller noe sånt tenker jeg.

 

Moro å se at det fortsatt fanges makrell Mr. Blomberg, jeg har ikke sett snurten av de nå på en måned :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon rapport Micke, og nydelige fisk!! Kanskje ikkje dei største men det ser ut som dei har ein flott kropps faktor, og blanke :D :D

 

 

Kom just hjem etter en økt med natt/mørkefiske :)

Klarte å lure en SØ på 0,860 kg, feit og fin, "litt brun" vil si ikke kjempe blank. Måtte dessverre ta den da den ble skadet i gjellene. Hadde mange reker i div størrelser og en brisling aktig fisk på ca 7 cm. Den hadde forresten bittesmå rogn, er det da en fisk som har vært i elva i år eller? Noen som vet? Fikk ellers 4-5 små lyr, de var spreke som fy, gøyere med de enn SØ faktisk :o

Imorgen er det et nytt forsøk på å klare å passere kilosgrensa mi som er målet for iår. Ikke lenge igjen av -08!!!Hjæælp. :'(

 

Du tar snart den kilos grensa, litt meir varme no, so kjem han ;D ;D Ellers grattis med fin fisk :D Viss den har små rogn i sekken so kan dette indikere at den ikkje har vært opp i elva i år, men at den har begynt og gjøre seg klar for neste år. Du kan ofte sjå fisk tideligt på året med små rognsekker, og når tida nærmer seg gytting så er rogn korna ganske masse større og klare for og legges :D

Skitt fiske i dag viss du reiser ut ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag dro jeg og Storfemti ut på tur...

 

sorry igor så ikke meldingen din før nå...

 

iallefall...det var bitende kaldt...stangringene frøs til tider så raskt igjen at vi neste hadde problemer med å få INN snøret..

 

vi hadde sett oss ut en plass på gulesider som virket veldig lovende, og da vi kom fram så var det PRIVAT VEI...

 

F***....tenkte vi...men men, kunne ikke la turen bli forgjeves så vi snakka med en kar der og joda...det var han som eide alt.

 

siden vi var så hyggelige å spurte så skulle vi få lov til å dra ned dit å fiske...vi kunne tilogmed få bruke moloen hans...:D

 

 

etterhvert så kom han ned dit å snakket litt småprat med oss og jeg spurte om det var greit om vi bare kunne komme dit å fiske...nølende sa han at det var så mange som hadde spurt og han likte å ha kontroll på hvem som var der....f*** tenkte jeg igjen...

 

så begynte mannen å arbeide med å ta opp en flytebrygge, jeg tilbudte min hjelp fordi han sleit litt...

 

etter at vi hadde tatt opp brygga så sa han at så lenge folk er greie mot han så er han grei tilbake...og vi skulle bare komme å fiske så mye vi ville der...YES!!!!  KONGEPLASS!!!

 

 

etter å ha stått der noen timer i kulda, mest for å trene på å kaste og hået på fisk begynte å svinne hen...så snudde jeg meg mot Storfemti for å snakke mens jeg dro inn de siste tre metrene..PLASK!!! hva f***...det var jaggu en fisk etter men bomma på flua...rakk ikke reagere før det sa PLASK igjen og snøret strammet seg opp...

 

dæven....fisk??? jeg holdt den stram og storfemti spurte om jeg hadde fått torsk, for det var det mannen sa var der...

 

jeg tror jaggu det er SØ sa jeg og idet jeg sa det som kom den fyvende opp av vannet....

 

adrenalinet steg og jeg ble helt vill...kunne ikke skjule gleden...men fisken var ennå ikke på land...

 

4 luftige hopp og 5 minutter så var fisken på land...

 

en nydelig blank sjøørret på ca 650gram og hele 42 cm.

 

En STOR bør lettet fra skuldrene mine....min første blankis var i havn!

 

og følelsen for å ha fått min ALLER ALLER første blankis er ubeskrivelig!

 

Takk for turen Storfemti!

 

Denne plassen ga mersmak!

 

og takk til mannen som ga oss fri tilgang til plassen!

og et tilbud om å leie grillhytta hans INKL kokk og servering!!

 

så til sommeren kan vi gå sammen et gjeng, leie grill hytta og fiske så det holder etter....!!!

 

bilde kommer strax...

post-2918-13949859874089_thumb.jpg

post-2918-13949859874435_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Grattis ja ;D

 

Nevnte du at det var neglebitende kaldt? :(

 

Fin plass ja, blir nok flere turer dit. Bare så synd at den lille elva som renner ut var brun og farget sjøen rundt hele moloen. Tipper dette er en ypperlig SØ plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Dobbeltrekket begynner å sitte, bare så synd at det var så jævla kaldt. Ringene frøs igjen sånn at det ble til slutt umulig å kaste. Men de gangene det sitter, så skyter snøret ut i en sånn fart at jeg nesten mister stanga ;D

 

Var som toggi sa, måtte vente lengre på bakslengen, så satt det. RaymonDH begynner å få fart på snøret også, fikk han til å bruke mindre kraft når han skulle begynne kastet. Da gikk alt så mye bedre. Han hadde en liten vandring etter stoppet også som vi lukket bort, da ble det enda bedre. Er stor fremgang å spore hos oss begge, så til våren sitter det :D

 

Ekke lenge til vi tørr å filme oss nå, så får gutta boys som kan å kaste korrigere feilene våre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltrekket begynner å sitte, bare så synd at det var så jævla kaldt. Ringene frøs igjen sånn at det ble til slutt umulig å kaste. Men de gangene det sitter, så skyter snøret ut i en sånn fart at jeg nesten mister stanga ;D

 

Var som toggi sa, måtte vente lengre på bakslengen, så satt det. RaymonDH begynner å få fart på snøret også, fikk han til å bruke mindre kraft når han skulle begynne kastet. Da gikk alt så mye bedre. Han hadde en liten vandring etter stoppet også som vi lukket bort, da ble det enda bedre. Er stor fremgang å spore hos oss begge, så til våren sitter det :D

 

Ekke lenge til vi tørr å filme oss nå, så får gutta boys som kan å kaste korrigere feilene våre :)

 

når det er så kaldt sm nå lønner det seg å holde seg borte fra steder der det er ferskvann. fryser litt mindre på ringene da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

 

når det er så kaldt sm nå lønner det seg å holde seg borte fra steder der det er ferskvann. fryser litt mindre på ringene da

 

 

Vet det, men er morro likevel ;D

 

Imorra skal vi gruse Vestlandsjentene.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltrekket begynner å sitte, bare så synd at det var så jævla kaldt. Ringene frøs igjen sånn at det ble til slutt umulig å kaste. Men de gangene det sitter, så skyter snøret ut i en sånn fart at jeg nesten mister stanga ;D

 

Var som toggi sa, måtte vente lengre på bakslengen, så satt det. RaymonDH begynner å få fart på snøret også, fikk han til å bruke mindre kraft når han skulle begynne kastet. Da gikk alt så mye bedre. Han hadde en liten vandring etter stoppet også som vi lukket bort, da ble det enda bedre. Er stor fremgang å spore hos oss begge, så til våren sitter det :D

 

Ekke lenge til vi tørr å filme oss nå, så får gutta boys som kan å kaste korrigere feilene våre :)

 

 

shh....ikke fortell alle de hemmlige teknikkene mine nå... ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...