Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

He he

 

Ja, dette er noen paradis for fluefiske gitt. Hele kystlinja her er gull ;)

Skal legge inn noen bilder her som jeg tok, ræva som pokker men dere ser potensialet.

 

Kommer snart ;)

Her har jeg vært opptil flere ganger.. velkjent sted for Grenlandsfolk detta;) Har du vært noe særlig "lenger der ute"  i det siste a Toggi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nei, en stund siden. Det tok såpass av der at jeg faktisk var riktig så fornøyd ;)

Men jeg ble utrolig glad i plassen og har sett for meg øyer med belly neste år.

ser for meg havabbor også der ute. Mulig jeg drar dit til mandag.

 

Bamble kysten skal fiskes bare mer og mer i fremtiden :) Meget vakker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg det lassekr ;)

 

Brukte en mnd på å få havabbor jeg, da kom den såkalte "ketchupeffekten".

Treffer man den, så får man den! Som regel, vi får ofre litt tid i Vestfold og i den lokale fjorden til sommeren. Så får jeg drømme at jeg blir med på bonefishtur. Det er nemlig drømmen min! (å fiske i tropene på flats)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, til sommeren skal den til pers! Du får jage drømmen din videre! Den koster ikke allverden, bare å pakke stanga og sette seg på et fly.. Skal være fullt mulig å få til en ukes tur, alt inkludert, til under 10000 med fisking hver dag inkl en dag med guide i Belize.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, til sommeren skal den til pers! Du får jage drømmen din videre! Den koster ikke allverden, bare å pakke stanga og sette seg på et fly.. Skal være fullt mulig å få til en ukes tur, alt inkludert, til under 10000 med fisking hver dag inkl en dag med guide i Belize.

 

hva skal jeg søke på for å finne en slik tur? feks til Belize....

 

hvem arrangerer og selger slike turer til under 10.000,-?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en tur i dag.  Ble 8 stk, hvorav 6 over 600 gr. Ingen over kiloen.  6 var blanke og 1 var bøllet med av en sel.  Tydelige bitemerker over ryggen.  Alle ble tatt mellom 13:00 og 14:00 på rosa reke.  Etter det var det dødt. Har på følelsen av at de trekker opp på grunne og strømfylte partier når det er sol midt på dagen, men ellers holder seg dypere?  De jeg tok til middag hadde alle spist noe som ligner på små sildeyngel, men som sikkert er noe annet - ca. 1 cm. lengde.  Trodde lenge jeg skulle banke rekorden til Lasse på 2,2 kg, da den ene kjempet rimelig tøft.  Den var bare på halvkiloen, men det viste seg at jeg hadde huket den i i buken.  Litt skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute med Sandro og Lasse idag!

 

Bjorni og Anders M meldte forfall, så vi ble 3 mann idag.

Hentet Lasse 1120 på Rema 1000.

 

Nydelig vær, solskinn men uberegnelig vind.

Kom til goplassen med blikk blandet med kald kastevind.

 

Jeg fortalte kjapt Lasse hvor jeg hadde opplevd ok fiske.

Han stilte seg opp, var ikke mange kasta etter før gutten hadde fisk på. Men den glapp.

Ikke lenge etter satt første, på en Lasse sild i hvit og blå.

 

Jeg derimot hadde to på, men begge glapp tidlig.

Det samme skjedde Lasse.

 

Sandro var treg, sikkert fordi han er glad i rødvin ;D

Fikk beskjed om at han var på vei.

 

Vi gikk videre, fisket av en ok kant og grunne. Men neida!

Jeg dro en torsk som var litt større enn clouseren min, og det var det...

Helt til..... Jeg spurte Lasse om å låne stanga hans, prøve den.

Fablet noe om at jeg trengte ikke mer enn et kast for å få`n :P

Et kast: BANG

 

Der hadde jeg rett gitt, jævlig flaks rett og slett. En pen blankis ble tatt på silda hans før den ble suppet pent uti igjen. Sa til Lasse at han burde teste nå, kan stå mer her.

Lasse kasta ut, fikk tvinnn på lina. Flua lå ca 2 meter fra land i tanga.

Så kom Sandro, vi pratet litt.... Lasse dro inn ettter tvinn og BANG ;D ;D

Da satt`n gitt, jeg hadde rett igjen..... Og like flaks!

 

Vi dro videre til sted 2: Dødt-dødt og atter dødt.

Ingen ga seg-Tålmodighet er nøkkelordet. Ingen klaget, alle hadde trua tatovert inn i panna.

Det er sånn det skal være!

 

Etter å ha fisket av masse områder sa jeg til Lasse at jeg skulle prøve ei lurebukt, for å komme dit bør man ha klatrekurs.... Jeg overlevde og der sto jeg, med kjempetrua. Men neida!

Reke ga null, deceiver null, ulike inntrekk. Så ikke antydning altså.

Var på vei tilbake til guttegjengen så ser jeg en vakker sjøørret hoppe ca 25 cm over vannet. HERLIG!

Tilbake til plassen-klatre som en indianer.... Vade til brystet og kaste.

 

Første kast, stor bølge etter- Bytte til Runars i chartruse. Kastet etter, fast fisk. Nyyydelig!

Dette vedvarte ganske lenge, mista to større sjøørret og fikk 2 til.

Alle var blanke, ingen veldig store. Men jeg koste meg virkelig-måtte jobbe hardt for dette.

Nok engang mistet jeg de største, faen altså!

 

Sendte SMS til Sandro, fikk i retur: Fått to jeg også :) Konge!

Da hadde vår tålmodighet nok engang gitt resultater.

Lasse fikk en ulke faktisk.... He he, mye rart man kan få gitt!

 

Kjørte Lasse hjem fra paradis, sa til han at jeg fort kan finne på å fiske mer. Han kikket på meg med store øyne; "mannen må være tokig"-kan jo Lasse ha tenkt ;) hehe!

 

Joda: Kaldjævla nordavind stoppa ikke meg. Dro til et sted som leverer på natta på sommern. Fikk en lyr, en sypike og en fin torsk på sort wolly.

 

Dagen var KOMPLETT :) :) Takk for turen gutter! Mørten var absoutt best, eller ca en time før. Som igår. Fikk to sjøørret på sort wolly da, ufortynget. Nyyydelig å fiske litt sjøørret igjen :P

 

 

8 av 8 sjøørret satt pent tilbake! :D

post-1259-13949859568019_thumb.jpg

post-1259-13949859568787_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, til sommeren skal den til pers! Du får jage drømmen din videre! Den koster ikke allverden, bare å pakke stanga og sette seg på et fly.. Skal være fullt mulig å få til en ukes tur, alt inkludert, til under 10000 med fisking hver dag inkl en dag med guide i Belize.

 

hva skal jeg søke på for å finne en slik tur? feks til Belize....

 

hvem arrangerer og selger slike turer til under 10.000,-?

 

 

 

Dette blir vel helst en annen tråd, men skal du ha en billig tur så må du ordne ting på egenhånd, DIY. Ikke noe problem igrunn. Men i et land hvor folk flest drar på charterferie så ser jeg jo "behovet"..  :rolleyes: Du kan jo ta det opp her: http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=9976.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toggi: legg de bildene du skal legge ut i en egen mappe på skrivebordet og klikk på "Ekstra Valg..." linken for å få en "Browse" knapp og ett adressefelt. klikk på "Browse" og styr deg inn i mappa på skrivebordet og velg først fila. trykk deretter på (flere vedlegg) linken som ligger rett etter "Browse" knappen og gjør det hele om igjen. max 10 bilder og/eller 500kb total størrelse. beste oppløsningen på bildene er som regel 800x400 eller 800x600 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toggi: legg de bildene du skal legge ut i en egen mappe på skrivebordet og klikk på "Ekstra Valg..." linken for å få en "Browse" knapp og ett adressefelt. klikk på "Browse" og styr deg inn i mappa på skrivebordet og velg først fila. trykk deretter på (flere vedlegg) linken som ligger rett etter "Browse" knappen og gjør det hele om igjen. max 10 bilder og/eller 500kb total størrelse. beste oppløsningen på bildene er som regel 800x400 eller 800x600 :)

 

Takk ;)

 

Jeg setter pris på hjelp gitt!

Og ja Sandro, du tar knall bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toggi, Sandro og Lasse tusen hjertelig takk for en finfin rapport og nydelige bilder :D

Varmer godt i en fiskesugen sjel hvis helg har bestått i dokassetømming og mat/vann påfyll på utstilling i Bergen ;D ;D ;D Tar gjerne imot flere slike rapporter ;)

 

Jøss, har du ikke flytta ut av hønsehuset enda?? :o :o :o :o Og i tillegg blir du stillt ut i Bergen hele tiden??? :o :o :o :o :o.

Ærlig talt, du kan jo ikke være mye å stille ut etter så lang tid i hønsehuset.

 

Nei, nå synes jeg synd på deg Dagbjørn. Nå må konemor pinameg sleppe deg ut slik at du kan få fisket litt!!

 

;D ;D ;D

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hadde et meget bra sjøørretfiske idag før jobb, fikk 7 stk på 2,5 time.

Størte på 1,1 kilo, 5 av 7 fisk var blanke.

 

Tok 3 av dem på hvit/grønn jiggy fra Stig her inne. Takk for kanonfin flue som har en sykt fin gange.

Fisket var best rett før pervers vind kom, var lengre ut i havet på en ny gullplass.

 

Resten tok jeg på reke og sort wollybugger. Så mye vak, sjøørret som gikk bananas på små yngel og muligens mini sild. De tok på alle mulige inntrekk, fisket høyt i vannet idag.

 

Nå har jeg fått tak i båt, så nye paradis som jeg har drømt om å fiske på skal fiskes grundig i morgen ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ute idag også, kom altfor seint siden jeg måtte innom jobben.

Men kom til kjempeforhold: Sol, 5 grader, nesten blikk med en liten bris.

 

Tok ikke langt tid før jeg hørte vak.

Skulle åpne jiggy boksen, glemt hjemme. Erre mulig :rolleyes:

 

Bestemte meg for å teste ut en flytklump med synk 5 tupp og kanon skytelinea Varivas.

Den er helt topp til nå! :P

 

Satt på en sort wolly siden det jages så mye yngel og småfisk/sild.

Tok ikkke mange kasta før jeg kjente lugg. Trikset var rett og slett la denne klumpen få synke litt.

Synk 5 gikk dypt og flua ble dratt oppover marbakken siden level biten på lina er flyt. Helt genialt til marbakke fiske.

 

Lang historie kort: Fikk 7 av 7 blanke idag på en ganske kort økt, mistet 5 stykker. Nok engang en større sjøørret som tok med mega raske inntrekk. Stanga under amren.

 

Fluer som funka når jiggys lå i heimen var Runars i chartruse, blå Runars mista jeg den store på og jeg fikk noen på orange reke. Resten ble tatt på sort wolly i sterkt solllys ;D ;D Har aldri testet denne flua i slik setting før, men det funker jo knallbra!

 

Største idag var rundt 750 gram, resten lå på 4-5 hg. Alle ble satt pent tilbake!

Kunne fått masse idag, meget fornøyd med de 7 også jeg.

 

Det var stort sett liv hele tida mens sola stod på. Når det ble ordentlig mørkt så det det helt stille.

 

Ble sjuk etter å ha vadet i 2 og en halv time uten en stopp. Fikk feber her, og må nok bare legge meg i senga. Så mitt tips er å ta noen varme pauser for det er i etterkant man merker hvor farlig dette er.

(var godt kledd også)

 

Livet i bukter med mye sol er konge, NÅR sola er der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...