Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Skulle likt og sett Lillevann i aksjon, som nesten bare kan sparke sjøørret på land :-*

 

Vel.  Hadde en bomtur i går.  Ble kun 2 SØ, begge på rundt halvkiloen.  Den ene har jeg nettopp spist.  Var veldig flott langs kysten i går, helt stille, sol og klart vann.  Lavvann.  Ikke ideellt altså.  En flott naturopplevelse, men en så der fiskeopplevelse. Man kan vel ikke forvente at det slår til på hver eneste tur.

 

Uansett - SØ på 2,2 kg har jeg aldri fått.  Min største er på 1,7.  Stor gratulasjon til Lasse, ble nok litt misunnelig må jeg innrømme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største gratulasjoner Lasse :D kanonflott fisk :o :o :o også 2,2k :o jeg hadde garantert pissa i buksa 8)

og takker for flott rapport Arild og Lasse :D

 

Toggi du leverer som vanlig ;) Toppers fin Torsk Stremteam :D

 

Martin J. Hagen ny dag kommer og da dukker nye muligheter opp ;D

 

Lillevann god mat ble det ihvertfall ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

En liten tur ut før jobb idag, kom til deilig sol som varmet på en ellers kald dag.

Idag oppsøkte jeg laaange sandgrunner med markert marbakke.

 

Kom til mye vak, satt og koste meg glugg ihjel med kaffen mens sjøørreten lekte seg ute i havet.

 

Dette stedet er glad i mini reker, fisker man med noe stort så er det vanskelig å få`n.

Satt på 40+ synk 3 og ei lilla reke fra Bjorni, varierte mellom den og originalen.

 

Det tok litt av på en times fiske: 9 sjøørret, 5 av dem blanke. Største rett under kiloen.

Hadde det rett og slett utrolig.... Sto bare å smilte!

 

Rett før jeg gav meg tok jeg nok norgesrekord på flue. Nemlig verdens minste flyndre på flue ;D ;D

Erre mulig :rolleyes: he he!

 

Bilder blir lagt ut etter 2100 i kveld pga jobb. Idag var det gullegull å fiske sjøørret. :)

 

Fisket var best når sola varmet på synkende sjø, når det ble veeeeldig lavvann så dabbet fiske av.

Jeg mistet i tillegg 4 stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Bor i Skien jeg, trodde det sto i profilen min jeg :rolleyes:

Fisket i en fjord i Porsgrunn. Det er der perlene på en snor ligger. Utrolig mange fine "spotter".

Det er store bestander med sjøørret her. Veldig glad for det. Virker som det bare blir mer og mer, og mindre snitt da ???

 

Og ja, er ikke så stor. ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Robban, hadde 3 mega utras og jeg så nesten backinga ;D ;D

 

Bare lurer på hva som blir neste liksom, en sluk, to krabber og en mini flyndre. Reka ser jo stor ut tross minimal str :D Morsomt!

 

Grunner som blir varmet opp av sola nå, særlig mudderbunn "leverer". Nå begynner det å bli alvorlig kaldt i vannet. Det er nå det må fiskes før alt av synk 7 snører rigges til sjøørreten også :rolleyes:

Litt spesielt er det, på det kaldeste er det jammen ikke lett å få sjøørret på hver tur som nå!

 

Må jo tillegge at det må i tilfelle bare være lillevann som klarer det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk flyndre Toggi ;D

 

Var ute en liten tur i Kr.Sand området og fikk 3 stykker.

Første man måtte bøte med livet (kom litt blod fra den) og den var på 950 de to andre var på rett over kiloen og svømmer enda.

Får prøve en ny tur til helgen og se om det er noen større.

 

68254_s.jpg

 

68255_s.jpg

 

68256_s.jpg

Bilde fra hva magesekken inneholdt

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello

 

Ute idag, kom til flo og ganske høy vannstand. Med 6 grader i lufta og null vind så var det ganske behagelig å være fluefisker idag. Målet for turen var sjøøørret.

 

Blikk forhold bidro til laber aktivtet, men etter ca en times fiske begynner det å vake sporadisk.

Kaster i vak med små reker, mye lugg. Det gjentar seg tre ganger. Fanken, denne plassen er jo en typisk reke spot.

 

Ser det stadig jages små yngel inn mot grunna, og etter å ha sett Svein dra stor ørret i filmen "ørreteldorado" på sort wolly igår kveld så måtte sort wolly til "pers". Midt på lyse dagen.

Ikke lenge etter satt første, flere utras... Jadda, ganske stor denna. Ser blank ut også. Mister den like før hoving. Triste greier! Var nok en kilos fisk. Ble bevitnet av en annen fisker, som ikke kunne skjønne hvorfor kun jeg hadde fisk på ;D

 

Ikke lenge etter, BANG på nytt! Enda større fisk, men den så brun ut. Løsnet den også gitt.

Fortsatt med sort wollybugger, inntrekk med begge henda og stanga under armen.

Rett etter tok jeg en brukbar knurr, der og da en nedtur etter 2 SØ glipp.

 

Men like før jeg skulle pakke til neste sted vaket en pen ørret.

Bort å kaste.... et trekk, to trekk... litt mer fart BANG. Nydelig, en vakker blankis danset rundt og hoppet bortover bukta så han andre fiskeren gliste. Måkke misten nå da sa`n...

Merket litt stress, å miste to på rad gjør en stressa.

 

Men joda, denne fikk jeg opp. En vakker blankis som jeg snart legger ut et bilde av.

 

Fisket var best rundt flo, etter dette ble vannstanden meget lav.

Bortsett fra å se en halvannen kilos sjøørret på opplyst brygge og en på så ble fisket fattig rett og slett.

Nydelig å bruke noe helt annet enn vanlig. En indre stemme sa til meg at sort wolly var konge i denne settinga idag, og jammen funket det helt topp.

 

Kult når man noen ganger føler at man får som fortjent etter to fisk som løsnet. Sånn er det bare noen ganger altså. Some you loose ifølge tmags ;)

post-1259-13949859393823_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...