Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei Lassse

 

Hadde sikkert 20 etter og noen på... Virket rett og slett ikke i modus, jeg fikk en mindre blank en og kunne fort endt opp med 3-4 fisk.....

 

Men angrer ikke på at jeg dro nedover og fisket med synk isteden, makrell og lyr på dypet ga meg mye mer idag enn det sjøørretfiske gjorde. ;)

 

Har fått såpass bra med fangst på SØ i det siste at jeg synes det er digg å prøve ut andre ting i ny og ne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirerende tråd dette for late og forfrosne sjeler. Takk for rapporter fra nær og fjern. Får prøve å riste av meg forkjølelsen og ta en tur ut i skjærgården snart. Fint høstvær, engangsgrill, feite pølser og sjøørretvak er ikke å forakte det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lassse

 

Hadde sikkert 20 etter og noen på... Virket rett og slett ikke i modus, jeg fikk en mindre blank en og kunne fort endt opp med 3-4 fisk.....

 

Men angrer ikke på at jeg dro nedover og fisket med synk isteden, makrell og lyr på dypet ga meg mye mer idag enn det sjøørretfiske gjorde. ;)

 

Har fått såpass bra med fangst på SØ i det siste at jeg synes det er digg å prøve ut andre ting i ny og ne!

 

Støtter deg der! Har åpna en ny verden for meg etter at jeg starta å fiske med synkeline. Utrolig morsomt og større sjans til å få andre arter på stanga og middagsbordet.. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen, Lasse!

 

Og ikke minst sjøørret når alle andre sjøørret fiskere går hjem ristende på hodet av et ræva fiske.... ;)

Garantert at jeg drar ny "pers" på SØ med synk (3 eller 7).

 

At man fisker mye mer effektivt med ulike komboer er jeg IKKE i tvil om.

 

Hvis forutsetningene er TILSTEDE for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har to stenger, som er 4 delte(tar liten plass) også har jeg med meg 5 sneller....

Bytter på et blunk ;)

 

Spoler funker jo meget bra det også... har vel totalt 5 spoler med forskjellige snører til Velocityen. Vakuum festet er jo bare å dra av og bytte, samme som konicen vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt det Martin, men nå har det seg slik at ofte spoler er jævla dyrt!

Ingen vits for meg hvertfall som har vært såpass smart å handle mange ok sneller til bra pris.

 

Skulle jeg gjort dette en gang til, med forferdelig dårlig råd så hadde jeg kjøpt en bra snelle med 4 spoler.

Som ikke kosta skjorta. Som f.eks scierra....

 

Men nå liker jeg de med farger jeg da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fisker jeg ikke like mye og effektivt som Toggi ;D, men har i alle år klart meg med en snelle og intermediate line, med utskiftbar polyleader. Det er først nå jeg har kicka på synkeliner, og ja, fått mer fisk også ;)

Har da fortsatt(stort sett) bare med meg en stang #7 som jeg tar meg 2 minutter til å bytte snelle/snøre på. Deilig å sette seg ned og ta en kaffe og speide litt innimellom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lige en fiskehilsen med billede fra Danmark...

 

Havde en super dag med 11 SØ - desværre kun denne over mål (mindstemål 40cm i DK)..men sjovt var det.

 

Alle fanget på en variant af Big Hole Demon - med flash i halen....

 

53cm - 1kg rent- blank & spist med stor fornøjelse af hele familien til aften  ;D ;D

 

Torben !

 

 

Tenker den smakte nydelig :D Gratulerer med flott fisk ;)

En liten Dansk hemmelig oppskrift med hvordan du tilbereder et slikt praktmåltid Torben? :D

 

da er jeg hjemme fra dagens tur :)

 

ble en fin tur med bt holvik og det ble fisk på begge. bt fikk 2 på 4 hekto og noen flere på rundt 2 hekto.

jeg fikk en på ca. 6 hekto, en på ca. 2 hekto og en torsk på 1kg.

 

den på 6 hekto tok en rosa reke, lillemann tok en påfuglherl greie-ting og torsken tok en svart WB.

søen var sprek som bare det og hadde flere fine hopp, til min store glede  ;D

 

torsken var rar, den tok knallghardt, men var slapp som en vedkubbe....

grunnen ble åpenbar når den kom til håven. den slukte flua så den kom ut gjennom gjelleåpningen og satt seg fast i kjøttet utenfor...

heldigvis så klarte ikke fortommen å skade gjellene så den er ute og svømmer videre for å bli stor.

 

resten av fiskene lever enda og :)

 

Herlig Igor :D Deilig når ting løsner og fungerer ;D ;D ;D

 

ps. Scooter i dag da? ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

ingen scooter idag nei  ;D ;D ;D bt kjørte "god" bilen sin og det er like bra, lenge siden føttene mine var så kalde, minner skikkelig om tidlig vårfiske dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lige en fiskehilsen med billede fra Danmark...

 

Havde en super dag med 11 SØ - desværre kun denne over mål (mindstemål 40cm i DK)..men sjovt var det.

 

Alle fanget på en variant af Big Hole Demon - med flash i halen....

 

53cm - 1kg rent- blank & spist med stor fornøjelse af hele familien til aften  ;D ;D

 

Torben !

 

 

Tenker den smakte nydelig :D Gratulerer med flott fisk ;)

En liten Dansk hemmelig oppskrift med hvordan du tilbereder et slikt praktmåltid Torben? :D

 

da er jeg hjemme fra dagens tur :)

 

ble en fin tur med bt holvik og det ble fisk på begge. bt fikk 2 på 4 hekto og noen flere på rundt 2 hekto.

jeg fikk en på ca. 6 hekto, en på ca. 2 hekto og en torsk på 1kg.

 

den på 6 hekto tok en rosa reke, lillemann tok en påfuglherl greie-ting og torsken tok en svart WB.

søen var sprek som bare det og hadde flere fine hopp, til min store glede  ;D

 

torsken var rar, den tok knallghardt, men var slapp som en vedkubbe....

grunnen ble åpenbar når den kom til håven. den slukte flua så den kom ut gjennom gjelleåpningen og satt seg fast i kjøttet utenfor...

heldigvis så klarte ikke fortommen å skade gjellene så den er ute og svømmer videre for å bli stor.

 

resten av fiskene lever enda og :)

 

Herlig Igor :D Deilig når ting løsner og fungerer ;D ;D ;D

 

ps. Scooter i dag da? ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

ingen scooter idag nei  ;D ;D ;D bt kjørte "god" bilen sin og det er like bra, lenge siden føttene mine var så kalde, minner skikkelig om tidlig vårfiske dette :)

 

 

Hayy ikke mobb 340`en  ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok meg en tur idag etter sø.

kom til blikk stille forhold, men ingen vak var å se mens jeg rigget utstyret.

på med en rosa reke, men ingen napp, byttet til en påfuglherl greie, men ville ikke ha den heller....

når mørket kom satt jeg på en svart WB i håp om å få torsk, men nei, ikke det en gang...

men men fikk ny fartsrekord på scooteren 67 k/mh (den er ikke trimmet  :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok meg en tur idag etter sø.

kom til blikk stille forhold, men ingen vak var å se mens jeg rigget utstyret.

på med en rosa reke, men ingen napp, byttet til en påfuglherl greie, men ville ikke ha den heller....

når mørket kom satt jeg på en svart WB i håp om å få torsk, men nei, ikke det en gang...

men men fikk ny fartsrekord på scooteren 67 k/mh (den er ikke trimmet  :) )

 

Kjørte du ned en skråning da eller? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lige en fiskehilsen med billede fra Danmark...

 

Havde en super dag med 11 SØ - desværre kun denne over mål (mindstemål 40cm i DK)..men sjovt var det.

 

Alle fanget på en variant af Big Hole Demon - med flash i halen....

 

53cm - 1kg rent- blank & spist med stor fornøjelse af hele familien til aften  ;D ;D

 

Torben !

 

 

Tenker den smakte nydelig :D Gratulerer med flott fisk ;)

En liten Dansk hemmelig oppskrift med hvordan du tilbereder et slikt praktmåltid Torben? :D

 

Hej Dagbjørn

 

Jeg har ikke nogen "hemmelig" opskrift på sjøørret...har jeg tid, så bliver den varmrøget i den lille ABU Röket- tror jeg den hedder - ellers bare skåret i "steaks" og stegt i smør.

 

Hvis bare jeg fjerner ben, så er hele familien parat til sjøørret - men helst røkt !! ;D

 

Den er nu også fin som nyrøget severet med røræg og på frisk hjemmelavet rugbrød !!

 

Hilsen

Torben

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lige en fiskehilsen med billede fra Danmark...

 

Havde en super dag med 11 SØ - desværre kun denne over mål (mindstemål 40cm i DK)..men sjovt var det.

 

Alle fanget på en variant af Big Hole Demon - med flash i halen....

 

53cm - 1kg rent- blank & spist med stor fornøjelse af hele familien til aften  ;D ;D

 

Torben !

 

 

Tenker den smakte nydelig :D Gratulerer med flott fisk ;)

En liten Dansk hemmelig oppskrift med hvordan du tilbereder et slikt praktmåltid Torben? :D

 

Hej Dagbjørn

 

Jeg har ikke nogen "hemmelig" opskrift på sjøørret...har jeg tid, så bliver den varmrøget i den lille ABU Röket- tror jeg den hedder - ellers bare skåret i "steaks" og stegt i smør.

 

Hvis bare jeg fjerner ben, så er hele familien parat til sjøørret - men helst røkt !! ;D

 

Den er nu også fin som nyrøget severet med røræg og på frisk hjemmelavet rugbrød !!

 

Hilsen

Torben

 

 

 

[/quote

Dansk rugbrød  :) Det er brød det :) Det er noe danskene er gode til ;) Og med røkt ørret og eggerøre er det himmelsk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok meg en tur idag etter sø.

kom til blikk stille forhold, men ingen vak var å se mens jeg rigget utstyret.

på med en rosa reke, men ingen napp, byttet til en påfuglherl greie, men ville ikke ha den heller....

når mørket kom satt jeg på en svart WB i håp om å få torsk, men nei, ikke det en gang...

men men fikk ny fartsrekord på scooteren 67 k/mh (den er ikke trimmet  :) )

Ikke noe å skryte av her heller. Var ute en liten tur mens guttungen var på trening.

Heller dårlig resultat :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ute idag, laaangt ute i Langangen fjorden på jakt etter lyr. På steder jeg ser potensiale, men som nesten aldri har levert. Slikt er merkelig, noen steder har alt som trengs "etter boka", men leverer så å si aldri.

 

Og det gjorde det heller ikke idag, farget vann... 10,5 grader i vannet.

Begynte jo bra da, 3 blanke SØ på et kvarter på et sted jeg aldri har fisket før.

Allle ble tatt på streamline klump og flua til Arild. Takk Arild, flua di har fått en naturlig slankekur ;D

Ikke mye igjen av den med andre ord.

 

For 3 knurr ville ha den også... Så at flua funket bevisste jo dagen idag. Du må binde opp flere, jeg kjøper glatt 10 stykker av den!

 

Men generelt: Ræva. masse drit i vannet, uberegnelig vær. Alt fra vind til regn og sol.

Ble faktisk lei av fiske idag, så gleden på slutten av dagen var at jeg aldri har kasta bedre enn i den senere tid. Det er jo fjær i hatten for en som har øvd kasting så lenge. Og utvikle seg.

 

Mistet 3 større SØ idag også, så forøvrig ikke snurten av lyren. Og vadebuksa mi lekker, zipen som jeg er så glad i ???:rolleyes: FAEN! Har på følelsen at jeg får en ny, innen kort tid. Mail er sendt og jeg har sannsynligvis fått et såkalt mandags produkt. For jeg digger bare den buksa.

 

Dagens tips, ta et glass rødvin og nyt snooker på Eurosport med tette vadere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også ute i dag på en ny spot i indre Oslofjord. Scannet båtsport kart og gule sider i går etter trange sund hvor jeg antok at det var endel strøm og reiste utover Hurum på jakt. Kom frem til et glimrende sted etterhvert og vippet ut flua i strømmen. Jeg var sammen med en kompis som denger sluk, og han fikk fisk først! :(

 

Reultat på dagen var følgende:

 

3 SØ største på 900g. Hadde mye stort som fulgte inn men ikke tok.

1 knurr... jada jeg trekker inn sakte etter Lyren hehe

3 Torsk... kompis tok alle torskene største på 3 kilo tippet vi

18 Lyr tilsammen og her delte vi fangsten 50/50. Største var rundt 1,5 kilo og dro som fy

 

Alt i alt en god spot syntes vi og ga oss etter 7 timer. Det vaket som besatt utenfor mitt kastehold, og det forundrer meg ikke om det går mye stor ørret der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meget fin fisk torben!

 

var selv ute en tur idag, men det ble med en sø på ca. 2 hekto. ingen vak eller noen andre tegn til liv.

tassen tok på Den Røde (samme som Den hvide, men rød)

 

noen bilder fra turen

 

[attach=1] [attach=2] [attach=3]

 

og noe som brenner, tror det er en bil, men ser ikke så godt uten brille.... :P

 

[attach=4]

post-2543-13949858820599_thumb.jpg

post-2543-13949858821072_thumb.jpg

post-2543-13949858821563_thumb.jpg

post-2543-13949858822044_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igen en heldig dag ved Limfjorden i nordjylland, DK

 

Fik 2 undermålere - så denne SØ med nøjagtig samme mål, som den jeg fik i tirsdags: 53cm og 1,5kg (og her vejede jeg den meget nøje, Dagbjørn  ;D ;D, så du havde ret mht den anden...K=1)

 

 

Torben!

Var ikke meg det Torben :-\ jeg spurte bare om den "hemmelige" Danske oppskrift ;)

Nok en gang en glad og lykkelig Danske skulle jeg tro :D Grattis med flotte fisker :D Kan jeg spørre hva du fikk dem på og hvordan settingen var?  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...