Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Yngelen som ble jaget inn på grunna var veldig mørk, dessuten ble jeg enda mer hekta på sort wolly etter å ha sett ørreteldorado igår ;D

 

Fikk det liksom for meg at dette var killer flua idag. Følge magefølelsen på tur Syrstad.

Det finnes som nevnt flere ganger sjelden fasitsvar på sånt ;)

 

Har sett Anders M dra SØ midt på lyse dagen på sorte fluer, så henter jo inspirasjon fra alle rundt meg ;)

Skal ikke se bort ifra at både reka di og march brown fluene til Bjorni kan være helt avgjørende når magefølelsen er der :D

 

Grattis med far-rollen, hehe! Du har igrunn mange fars roller nå Syrstad. (godt det finnes noen slike)

Typisk at den jeg fikk opp var minst da. Men blank var den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kort seanse idag formiddag i stiv kuling, men vi fant en liten vik i le av de verste vindkastene.

Det var 12 grader når vi begynte, så kom hodepinen min...og det stemte med de synkende gradene. Knappe 2 timer etterpå var det bare 6 grader >:(

 

Fikk en liten sjøørret på sort wolly bugger, og en slo kraftig på en grå frede jeg like før hadde kastet rett i et vak helt inne på grunt vann.

 

Uansett, fikk bare bekreftet 3 ting:

 

Nr1:Airflo 40 plus er genial å fiske hjem over marbakken

Nr2; WJ snørekurv passer faktisk flott til vadig også

Nr3:om man glemmer håven og fisken ikke er for stor...ja da har man faktisk håv i kurv ;D

post-1338-13949859398888_thumb.jpg

post-1338-13949859430581_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå vet jeg nok hvem du er, jeg brukte litt tid på å finne det ut.

Men tror vi har snakket sammen på forum før ;) Og du fisker i Sør. Litt vill gjetning!

 

Flott med rapport gutter, keep ut the good work. Nydelige bilder Stig og fin håv ;D

 

Nå drar jeg ut etter sjøørreten, vannet er nok betraktelig høyere enn "normalt" p.g.a ekstreme mengder nedbør. Og det kan være gull for fiske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt å rapportere! Plutselig har det løsnet på Østsiden av Oslofjorden der den samler inn like før Drøbaksundet.

 

Har fisket lite i det siste, men forrige helg fikk jeg 3 stykk på 10 minutter. Igjen. Landet to på 4 og 9 hekto, og mistet en ørliten rugg (1,5 til 2 kg - føltes tung. Så stor ut.) i bølgene fra en h....vetes ferge. Hadde den helt oppe i strandkanten, da bølgeinferno løsnet sølvet fra kroken. Alle hoppa i retning av månen, og ville absolutt ikke inn til land.

 

Velsignelsen er en liten grønn selvbundet rekegreie med en brun litta rompa. Det leverer hver gang , og jeg har ikke skifta flue på lang tid. Passer også utmerket på femmer stanga. Høst og vinter er visst tiden for småsnacks for fiskevennene våre.

 

Tok en fin fin torsk på samme flue i går kveld. Opplyst bryggeområde. Spotta også en svær torsk som var etter myggflua. Moro! Torsken ble røkt på Abu'en i kveld med salt, timian og andre godsaker. Første gang med hvit fisk. Nydelig og kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt å rapportere! Plutselig har det løsnet på Østsiden av Oslofjorden der den samler inn like før Drøbaksundet.

 

Har fisket lite i det siste, men forrige helg fikk jeg 3 stykk på 10 minutter. Igjen. Landet to på 4 og 9 hekto, og mistet en ørliten rugg (1,5 til 2 kg - føltes tung. Så stor ut.) i bølgene fra en h....vetes ferge. Hadde den helt oppe i strandkanten, da bølgeinferno løsnet sølvet fra kroken. Alle hoppa i retning av månen, og ville absolutt ikke inn til land.

 

Velsignelsen er en liten grønn selvbundet rekegreie med en brun litta rompa. Det leverer hver gang , og jeg har ikke skifta flue på lang tid. Passer også utmerket på femmer stanga. Høst og vinter er visst tiden for småsnacks for fiskevennene våre.

 

Tok en fin fin torsk på samme flue i går kveld. Opplyst bryggeområde. Spotta også en svær torsk som var etter myggflua. Moro! Torsken ble røkt på Abu'en i kveld med salt, timian og andre godsaker. Første gang med hvit fisk. Nydelig og kan anbefales.

 

Høres bra ut McPatton! Mye aktivitet i det siste, men ikke de største fangstene, selv om vi alltid ser noen :) Har også hatt mye action med reke i det siste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ute etter sjøørret idag, det ble en spesiell dag.

Best fra tidlig formiddag, 4 stykker på ti minutter ;)

Alt ble tatt på grå frede! Det vaket bare mer og mer, satte meg ned for å rigge 5er stang og flyt snøre.

 

Så forsvant den lille strømmen som var i vannet, blikk forhold på en solfylt dag.

Grå hinna la seg på vannet, sjeldent bra! Tåka kom også.

 

Men fikk lurt 2 og en halv til ;D Dene ene var så liten at den regnes som halv.

Strømmen kom tilbake, men det store "bettet" uteble.

Den ene fikk jeg lurt på reke med 018 spiss.

Sistemann ble tatt på sort wolly i mørten.

 

De to største var ca 8 hg og 9 hg. Halvparten av sjøørretene var blanke.

Takker Anders M for hyggelig selskap ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, tok på hvit jiggy 7-8 cm

 

 

Genialt ;D

Takker for den info....og Toggi kan glede seg, jeg har nemlig i første morgentime idag, fra 07-08 bundet ham 3 stk jiggy med craft fur, på nettopp ca 8 cm....og tre ientiske til meg som aldri får tid med liten i huset...nå skal Toggi få fôre meg med fangst meldinger, så når jeg har tid skal jeg gjøre som han sier...

kjøre "opptråkket" løype mao. En flott egenskap å kunne erkjenne de faktiske forhold ;D ;D ;D ;D

Er på vei i post om 15 minutter Torgeir, du har dem på mandag ;)

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, tok på hvit jiggy 7-8 cm

 

 

Genialt ;D

Takker for den info....og Toggi kan glede seg, jeg har nemlig i første morgentime idag, fra 07-08 bundet ham 3 stk jiggy med craft fur, på nettopp ca 8 cm....og tre ientiske til meg som aldri får tid med liten i huset...nå skal Toggi få fôre meg med fangst meldinger, så når jeg har tid skal jeg gjøre som han sier...

kjøre "opptråkket" løype mao. En flott egenskap å kunne erkjenne de faktiske forhold ;D ;D ;D ;D

Er på vei i post om 15 minutter Torgeir, du har dem på mandag ;)

 

Stig

 

Fantastisk Stig :) Gleder meg som en unge til dine superfluer. For det er dem nemlig! ;D

Aldri sett maken til liv i vannet jeg gitt! Takker og bukker, sender noen "luringer" i posten til deg også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ute med Sandro i dag i Bambleland.

Vi opplevde vel ikke århundrets sjøørret fiske, men vi var borti en og annen.

Sandro haddde på en på kiloen pluss og jeg hadde en bamse etter på ca 2 kilo.

Aner ikke hva det var, men det kom utrolig raskt etter flua. Så kun ryggen på`n.

 

Vi fikk fisk fordet altså, Sandro fikk 1 ca 30 minutter før mørten på Dymamitten i sort.

Jeg fikk 5 stykker, 4 mindre og en brukbar av str. Alle var blanke selv om noen var litt slanke.

 

Jeg fikk 3 på mini clouser med synk 3 lina og 2 på sort wolly fisket høyt i vannskorpa.

 

På dagtid så var det fart på flua som hjalp, to av fiskene tok på inntrekk med begge henda med stanga under armen. Jeg hadde forøvrig to hissige lugg. Det virket stort gitt.

 

Vi are back tomorrow, eller hur "Journalist" Sandro?  ;D ;D

Takk for turen!

 

 

Edit: I morgen blir det et lite treff for oss SØ gutter, både Lasse 17, Bjorni, Sandro, Anders M og meg selv skal ut, tror det blir gull. Lukter "grillings" av dette guttær. Jeg står opp senest 0930 gutter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en liten tur ute med Toggi i dag. Hyggelig tur i brillefint vær, men ganske kraftig vind ute i skjærgården.

Toggi startet veldig veldig bra fikk 3-4 småtasser og en stor sjøørret som kom seg unna, gitt. Jeg slet litt mer solskinnet, hadde stadig følgefisk. Varierte inntrekk som en gal, skiftet fluer, men sjøørreten ville ikke ta.

 

Vi fant oss en vik som lå i le etterhvert, møtte en slukfisker som mente det ikke var no fisk å få der. Men vi måtte da forsøke selv.

Det begynnte å mørkne, Toggi satte på svart Wollybugger, og jeg forsøkte en Dynamitt (selv om Toggi iherdig forsøkte å overbevise meg om at Dynamitt var ei drittflue  ;).) Etter tre kast nappet det, men fikk ikke kroket den. Forsøkte samme sted og litt roligere inntrekk. En skikkelig vilter krabat på 6-7 hg. Den var tynn, men blank  ???. Rett etter får Toggi på broren (fra der jeg sto så den omtrent like stor ut, også tynn og blank).

Ikke mange kastene etter fulgte en skikkelig bølge etter flua, en pause i inntrekket og der satt'n. En liten sprint, et hopp i lufta, og vekk var'n. Synd i grunn, det var en pen fisk, knallblank og større en de vi fikk, selvfølgelig, de vi mister er alltid de største  :D.

 

Ser nå at toggi kom meg i forkjøpet, men her er en mer utfyllende rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for sms Toggi :D rakk desverre ikke å svare mellom "dokassetømmingene" ;D ;D ;D Ok dag høres det ut som alikevel :D

Skulle så gjerne vært med dere i morgen, hadde vært utrolig kjekt :D

Dere får ha en fortreffelig dag og god grillings, og skitt fiske selvfølgelig ;) Går ut ifra at noen tar med kamera og raporterer grundig etterpå ;D ;D ;D

 

Kos dere gutter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin rapport Sandro, dæven hvor stanga spenner seg der ;D ;D

Kult bilde! Det bor en dyktig fortograf i deg ;)

 

Og den vise mannen, altså han eldre dro når fisket ble bedre. Litt komisk!

Dagens lærdom er at man ikke bør dra en time før mørten. Det KAN overraske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...