Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

takk takk!

 

er veldig lettet nå....har tross alt vært ute såpass mange ganger uten å få noe som helst at denne var MEGET etterlengtet

 

skal sies at jeg fikk den på #5 stanga mi.....sinnsykt morsomt!!

 

Gratulerer vell fortjent  :) jeg vet hvor dere var..  ;D

jeg har  vært dær uten lov  :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag dro jeg og Storfemti ut på tur...

 

sorry igor så ikke meldingen din før nå...

 

iallefall...det var bitende kaldt...stangringene frøs til tider så raskt igjen at vi neste hadde problemer med å få INN snøret..

 

vi hadde sett oss ut en plass på gulesider som virket veldig lovende, og da vi kom fram så var det PRIVAT VEI...

 

F***....tenkte vi...men men, kunne ikke la turen bli forgjeves så vi snakka med en kar der og joda...det var han som eide alt.

 

siden vi var så hyggelige å spurte så skulle vi få lov til å dra ned dit å fiske...vi kunne tilogmed få bruke moloen hans...:D

 

 

etterhvert så kom han ned dit å snakket litt småprat med oss og jeg spurte om det var greit om vi bare kunne komme dit å fiske...nølende sa han at det var så mange som hadde spurt og han likte å ha kontroll på hvem som var der....f*** tenkte jeg igjen...

 

så begynte mannen å arbeide med å ta opp en flytebrygge, jeg tilbudte min hjelp fordi han sleit litt...

 

etter at vi hadde tatt opp brygga så sa han at så lenge folk er greie mot han så er han grei tilbake...og vi skulle bare komme å fiske så mye vi ville der...YES!!!!  KONGEPLASS!!!

 

 

etter å ha stått der noen timer i kulda, mest for å trene på å kaste og hået på fisk begynte å svinne hen...så snudde jeg meg mot Storfemti for å snakke mens jeg dro inn de siste tre metrene..PLASK!!! hva f***...det var jaggu en fisk etter men bomma på flua...rakk ikke reagere før det sa PLASK igjen og snøret strammet seg opp...

 

dæven....fisk??? jeg holdt den stram og storfemti spurte om jeg hadde fått torsk, for det var det mannen sa var der...

 

jeg tror jaggu det er SØ sa jeg og idet jeg sa det som kom den fyvende opp av vannet....

 

adrenalinet steg og jeg ble helt vill...kunne ikke skjule gleden...men fisken var ennå ikke på land...

 

4 luftige hopp og 5 minutter så var fisken på land...

 

en nydelig blank sjøørret på ca 650gram og hele 42 cm.

 

En STOR bør lettet fra skuldrene mine....min første blankis var i havn!

 

og følelsen for å ha fått min ALLER ALLER første blankis er ubeskrivelig!

 

Takk for turen Storfemti!

 

Denne plassen ga mersmak!

 

og takk til mannen som ga oss fri tilgang til plassen!

og et tilbud om å leie grillhytta hans INKL kokk og servering!!

 

så til sommeren kan vi gå sammen et gjeng, leie grill hytta og fiske så det holder etter....!!!

 

bilde kommer strax...

 

Kul rapport! Det er alltid moro å lese om mennesker som legger mye "jobb" i fisket og får uttelling. Gule sider er sterkt undervurdert i fiskesammenheng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk!

 

er veldig lettet nå....har tross alt vært ute såpass mange ganger uten å få noe som helst at denne var MEGET etterlengtet

 

skal sies at jeg fikk den på #5 stanga mi.....sinnsykt morsomt!!

 

Gratulerer vell fortjent  :) jeg vet hvor dere var..  ;D

jeg har  vært dær uten lov  :-X

 

 

hehehehe....fy da!  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig spennende rapport og fiskeglede på høyt nivå.

Etter et kastetreff i Vestby(forøvrig helt knall) så føler jeg at jeg har vært på fisketur med dere idag Raymond ;) Blir glad av slik fiske-entusiasme.

 

Gratulerer virkelig med første blankis! Knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon rapport Raymond og co :D og gratis med din første SØ ;) fin fisk var det og :D

 

Eg var sjølv ute ein tur idag. Sjølv om det egentlig var ein Lørdag som skulle tilbringast med konemor og svigers på juleshopping, so klarte eg og lura meg ut ved og sei at måtte ein tur på jobben ;D

 

Plassen eg skulle tilbringe i dag er ein vannlig plass og fiske SØ på denne tiden, brakt med masse fine strømmer som fisken liker seg godt i :D

Etter ca ein time uten fisk, så dunker det " forsiktigt " i stanga mi?? "Va faen er dette" Tenker eg høgt med meg sjølv?? Jaudå!!! min allerførste KNURR :-\

Jaja det er jo fisk det også tenke eg og slepper den forsiktigt ut att :D

 

Etter og fiska i ca 1 time til så skjer det. Eg bytter øve til ein svart zonker med rød kropp og rødt hekkel, legger lina ut og begynner og forsiktigt og dra inn. BANG der sitter den, eg ser ein nydelig fisk som begynner og rulle seg der ute og JIPPI det er ein SØ :D Men neidå :-[ etter 1 min så slipper den taket, sinnet raser igjennom kroppen, men fortsetter fiske :) Dei neste 5 -6 kasta så har eg fisk bortpå i overflata heila tida, men ingen av dei gidder og følge heilt til land desverre. Når eg får ein " LITT " sur melding frå kjeringa om " Kor e du ??" så var det berre til og pakke sammen, takke for meg og reise heimat til juleshoppingen, Men sjølv om eg ikkje klarte og landa fisken, så syntes det hadde vært eit par fine timer, og meir skal det bli til veka ;D ;D ;D

 

P.s. Bilder av knurren skal eg få prøvd og lagt ut seinare ;D ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ca ein time uten fisk, så dunker det " forsiktigt " i stanga mi?? "Va faen er dette" Tenker eg høgt med meg sjølv?? Jaudå!!! min allerførste KNURR :-\

 

Artig med knurr, men si meg en ting... hvor sakte trakk du egentlig inn? hehe

 

Oppdaterte "superSSrallyGTfastBackHARDtopSpin-flua" mi... På tide å binde og teste litt folkens, denne fluen har gitt meg mye fisk i høst.

 

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=10110.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støver RaymondDH :o Grattis med knallfangst :D Skikkelig morro å lese rapporten din ;) Gjør ikke fiskelysten mindre akurat :D Takk skal du farken meg ha ;);D ;D ;D ;D ps. Tror du får problemer med nattesøvnen i natt Raymond ;D ;D ;D

 

Jonnysage jeg har jo sagt det før "DET ER IKKE LOV Å FISKE MED LEVENDE AGN!!!!", (fikk en tlf Fra Jonnysage der han fortalte om stoooor Torsk som luska etter og dytta borti knurren når den var på tur inn ;) )Tenker det kjila litt i magan da Jonny ;D ;D ;D ;D Grattis med "snikesegutturutenatkonemorogsvigersvetdet" ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støver RaymondDH :o Grattis med knallfangst :D Skikkelig morro å lese rapporten din ;) Gjør ikke fiskelysten mindre akurat :D Takk skal du farken meg ha ;);D ;D ;D ;D ps. Tror du får problemer med nattesøvnen i natt Raymond ;D ;D ;D

 

Jonnysage jeg har jo sagt det før "DET ER IKKE LOV Å FISKE MED LEVENDE AGN!!!!", (fikk en tlf Fra Jonnysage der han fortalte om stoooor Torsk som luska etter og dytta borti knurren når den var på tur inn ;) )Tenker det kjila litt i magan da Jonny ;D ;D ;D ;D Grattis med "snikesegutturutenatkonemorogsvigersvetdet" ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

Stemme det Syrstad, Det var ein svær torsk som kom etter knuren mens eg trakk inn, og den var stor, ogso dulta den forsiktigt borti, snudde og svømte vekk ;D ;D Kribla ja, da e sikkert og vist ;) Levende agn må til innimellom det også ;D ;D

 

Etter ca ein time uten fisk, så dunker det " forsiktigt " i stanga mi?? "Va faen er dette" Tenker eg høgt med meg sjølv?? Jaudå!!! min allerførste KNURR :-\

 

Artig med knurr, men si meg en ting... hvor sakte trakk du egentlig inn? hehe

 

Oppdaterte "superSSrallyGTfastBackHARDtopSpin-flua" mi... På tide å binde og teste litt folkens, denne fluen har gitt meg mye fisk i høst.

 

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=10110.0

 

Eg trakk faktiskt VELDIGT sakte inn Martin, har ofta hatt erfaring med at på denne tida so tar SØ lika heftigt ved rolige inntrekk. Ofte so dunker den liksom berre borti Strimeren ogso på neste so sitter den, men desverre ikkje denne gongen :'( ;D Unntatt knuren då ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heyhey, knallfin den der :o Ser skikkelig fornøyd ut, det gliset der forteller mer en side opp og side ned med ord ;D

Grattis med rekord :D

 

Takk for det. Til tross for at gliset helt klart taler sitt eget språk, måtte jo en litt lengre rapport skrives. Den kan leses her: www.tisleia.net/turer.html    8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig opp i dag. Den opprinnelige planen var å treffe Stig og jakte på storlyr. Jeg var først framme på avtalt sted, men oppdaget raskt at yr.no nok en gang ikke er til å stole på. Sterk vind og mye regn gjorde at det var heller utrivelig, og nesten umulig å få fisket fornuftig. Fikk ringt og omdirigert Stig til et nytt sted, der vi håpet på mindre vind. Dermed gikk planen om stor lyr i vasken, men vi håpet på sjøørret i steden.

 

Takket være feilinformasjon fra yr.no, startet dagen min med halvannen time i bil, for å treffe Stig en knapp kilometer hjemmefra. Vel framme på nytt sted hadde Stig med seg en ny fiskekompis, Vetle på fire år :) Et meget lovende fluefisketalent! Stig fikk som vanlig et par sjøørreter, jeg prøvde litt forskjellig i flueboksen. Ingenting fungerte før jeg av en eller annen grunn prøvde en red tag, krok 12... Fikk en liten sø, mistet en, hadde flere lugg og flere som fulgte etter. Red tag i sjøen... Makan ;D Vetle var fortsatt uten fisk, men fikk holde stangen da Stig fikk fisk. Vetle mente mangel på fisk hadde noe med fluevalget å gjøre, men fortsatte med samme iver likevel. Da vi tok kaffepause ble plassen vår overtatt av en slukfisker som ikke forstod et kvekk norsk. Han dro opp den rareste fisken jeg har sett, en firkantet regnbueørret ??? Den så ut som den hadde svelget en planke, så rett og slett helt syk ut. Men vil tro k-faktoren var enorm. Slukfiskeren var like happy, kakket fisken i hodet, og så vel fram til en bedre fiskemiddag. Jaja, han om det. Vi dro videre til en ny plass.

 

På den nye plassen fortsatte red tag å imponere, fikk en liten sø til, og hadde flere etter. Desverre satt den seg fast på bunn og jeg mistet den eneste jeg hadde. Måtte derfor ty til noe annet. Stig dro både sø og knurr og sikkert noe mer. Vetle fant etterhvert ut at han hadde feil farge på linen, jeg og Stig fisket med airflo 40+ (forøvrig meget god line!) mens Vetle hadde en rød snor festet i en pinne. Han slo seg litt vrang, og Stig så seg nødt til å dra hjem. Jeg fortsatte å fiske, nå med en rosa streamer. Fikk to sø til, største ca 600 gram, en lyr og en knurr. Etterhvert ble det fullstendig dødt, og jeg pakket sammen og dro hjem jeg og.

 

Fasit på dagen for min del ble fire sjøørret, en lyr og en knurr. Alt i alt en veldig fin dag, takk for turen Stig og Vetle! Til neste tur skal jeg ha bundet en samling av Red Tag på saltvannskroker ;D

 

Stig var fotograf på turen, regner med han følger opp med bilder og sin versjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyres bra ut dette JL og Stig :D Skulle gjerne vært med, men tings klaffa desverre ikkje heilt denne helga :rolleyes:

 

Takker for det Jonnysage ;) Men kan ikke du ta en sånn utavkroppenopplevelse og bli med da ;D ;D ;D ;D Bare ut en snartur og kjøpe VG etc. ;)

Klarte  ikkje heilt og overbevisa konemor om at me trengte VG Dagbjørn desverre ;D Men i måro blir da bra ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige formiddagstimer JL

Vetle ble itt rastløs i 1415 tiden når han oppdaget at han slettes ikke ville fange fisk på pinn med 2 meter tynt tau på :D :D

Mine fisk, små sjøørret, knurr og liten lyr tok oransje og hvit liten craft fur jiggy, og rosa reke fra Toggi ;D Takker, nå har jeg troen på dine anbefalinger Toggi (det har jeg hatt hele tiden :D)

 

Noen bilder av Vetle og fisk, Jon og fisk....samt der rareste regnbuen jeg noen gang har sett, fanget av en polakk som regelrett kuppa plassen vår når vi drakk kaffe og pjokken spiste bolle.. >:(

Snakk om folkeskikk...men jeg er glad til, ville ikke hatt en slik rar fisk på samvittigheten ;D ;D

 

post-1338-13949859885083_thumb.jpg

post-1338-13949859885555_thumb.jpg

post-1338-13949859886036_thumb.jpg

post-1338-13949859886524_thumb.jpg

post-1338-13949859887014_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallflotte bilder da Stig :D Ser ut som om dere kosa dere like mye som jeg og Randi gjorde ;D Vetle er helt klart på riktig spor her i livet, ingen tvil om det :D Du får hilse storfiskeren fra meg å spørre om jeg får lov til å bli med neste gang :D

Fant du noe rart på den fisken du studerte JL ;D ;D ;D Du ser rimelig opptatt ut på bildet ;D ;D

 

Merkeligste SØ'en jeg har sett :o Har den svelgt en 2"x4" eller ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...