Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

hehe hadde jeg bare fått 2 på samme dag hadde jeg gått i spinn,,men håper på noe til uka da er det spådd dårlig vær,de gangene i det siste jeg har vært nede og fisket har det vært pent og vindstille,så her på nesodden liker vi best dårlig vær

 

Snart får du et topp fiske, vær omslag er ofte bra. Test ut forskjellige fluer, div inntrekk og ikke minst fisk av mest mulig områder hvis du ikke vet hvor fisken står allerede da. Dette er meget viktig, sjansen er økt betraktelig.

 

Men dette vet du sikkert ;D Bilen er min beste venn! Sitat fra en venne-gjeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja enig, men jeg har litt lett for og gro fast på de stedene jeg fisker,men det er litt med og bare være der og kansje drikke litt kaffe og spise,jeg kan vel egentlig sitte i dagesvis uten og få fisk,men det er klart når fisken biter er jeg helt vill,prater høyt med meg selv,tenker ofte hvis noen har hørt meg sier dem sikkert,,stakkar nå har det klikka for han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja enig, men jeg har litt lett for og gro fast på de stedene jeg fisker,men det er litt med og bare være der og kansje drikke litt kaffe og spise,jeg kan vel egentlig sitte i dagesvis uten og få fisk,men det er klart når fisken biter er jeg helt vill,prater høyt med meg selv,tenker ofte hvis noen har hørt meg sier dem sikkert,,stakkar nå har det klikka for han

 

Enig, det er jo nydelig å sitte der med kaffen også. Finne "roen", men vet flere klager på å ikke få fisk. Og de som gjør det i mine "trakter" har igrunn seg selv å takke. Står på samme sted og fisker i 5 timer. Da sier det seg selv at det er mindre sjanser for å få`n. På dager hvor jeg er sliten så kan jeg dra til ett sted jeg vet SØ stort sett alltid passerer.

 

SØ fiske skal være en total opplevelse, en liten "terapi" fra dagens stress så jeg er helt enig. Kjører jeg til 5 forskjellige "hot spots" så er det stor sjanse for å kunne få sjøørret. Å bli kjent er "key word"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hvor i landet de selger  Flexi Stripper . så ganske praktisk ut å anvennelig.

Dette må prøves!!

 

Hei, dette er en av de få steder den selges. Hvis ikke må du bestille fra sverige. Den står hvertfall på nettsiden så da regner jeg med at du kan få den fra Norge. Den er genial Eirik :)

 

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/4/default.asp?wwwalias=noroco

 

Klikk deg inn på flueutstyr, da finner du den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp Joma

 

Denne er knall. Denne samler opp snøre slik at man kan vade med synk snører uten at det henger igjen i bunnen. Genial! Brukte den i strømpartier for et par uker siden, deilig å ikke se runningline seile vekk i strømmen.

 

Uten denne føler jeg meg "naken", de dagene som jeg skulle være uheldig å glemme den hjemme.

Mitt beste kjøp noensinne innen fiske-utstyr, absolutt.

 

Dyr, men så utrolig praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken Robin

 

Bra du er fornøyd :) Kan ikke uttale meg om bøtta, vil gjerne teste den en gang,

Vet bare at flere som bruker tynn skyteline i mono klager på bøtta og liker flexin bedre.

 

Jeg liker hvertfall flexi`n veldig godt. Sjelden "krøll". Dra inn et par ganger så en twist på flexin så fungerer den toppers ;) Tok litt tid, men etter det "trikset" så er alle mine tang og tare problemer løst.

 

Gleder meg til å teste Orvis bøtta, må bare skaffe meg venner som har`n først. Alle har flexi`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da er flexistripperen bestilt,men lurer litt på fluesnøre,i dag bruker jeg flyt men vurderer og prøve noe annet,,,noen forslag

 

Hei

 

Snører med mykere kjerne hvis du tenker på fiske under kaldere forhold. Da er klare intermediate snører å foretrekke, anbefaler det da. Bare et tips!

 

Det finnes mange klare snører på markedet, det er bare å lete litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ser skittfiske har billige klare snører, ja mener den typen.

 

Kan nevne noen alternativer:

 

Snowbee xs clear

Cortland 444 sl clear

Rio aqualux clear

SA stillwater og wet cell

 

Og de klare snørene til Dan.Tackel: Her er link(blillig og bra)

 

http://www.dan-tackel.com/product.asp?product=268⊂=1&page=1

 

Alle de nevnte snører har myk kjerne og er fine snører når gradestokken synker ned mot null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var bra for jeg bestilte det i går,så nå har jeg bestilt Flexi Stripper og nytt snøre,og fluer,da mangler jeg bare fisken og den håper jeg sitter til uken hehe,neste på lista er vadere, 8)

 

Hei

 

Tipper du blir en blid mann i fremtiden med flexi`n. Et tips er å trekke inn to-tre ganger så en oppi flexin. Da blir det opp mot null krøll. Slike snører er topp, før var det bare minne. Men det har blitt beraktelig forbedret i den senere tid.

 

Vader kan jeg fikse for deg ;) Hvis du kommer deg hit engang ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Toggi.

 

Jeg har prøvd begge men jeg synes Orvis bøtte er best, men det er som du sier smaken er som baken den er delt i to. ;D:D

Man må finne ut dette selv slik at man finner det som er best for hver enkelt fisker. Hadde alle fisket likt så hadde det blitt kjedelig. Derfor finner man alltid et svar på slike sider/forum som dette.

 

Har aldri hatt krøll med den, men har ikke fisket med skyteline med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har en kompis som lagde 3 forsjellige hjemmelagde utgaver av orvisbøtta, for han ville ikke betale så mye for en plastikkbøtte :o. Han kjøpte bla den fra ikea som veier 3 ganger så mye som orginalen som heller ikke tålte kuldegrader ;D. Ved en annledning så fikk han fiske et par timer med min orginal og da var tilogmed han solgt så jeg måtte skaffe en til han også.

mvh Robin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70103207

var det nærmeste jeg kom i farta - her kan man jo velge størrlese til og med :D

Det man kan gjøre, er å tape den med gaffa på utsiden - da tåler den en del mer.

 

 

Med tanke på hvor mye penger vi legger igjen i annet utstyr så synes jeg det blir litt latterlig å mekke sin egen mer eller mindre ubrukelige Ikea-kurv for å spare noen hundrelapper, men hver sin smak! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rune

 

Fikk 5 stykker igår, 4 på grå zonker og en på Runars i chartuse. Mistet tre stykk som var kroket dårlig og hadde mange lugg i flua. Det skal sies at kun en var av ok størrelse. Cath and release på alle sammen, men hadde det veldig gøy jeg :)

 

Hadde Ikea saken selv.(fikk den) Når man skal lage Orvis bøtte av den Ikea sak da er man virkelig desperat altså ;D

Penger kan vi bruke på stenger, snører og snelle. Men ikke på en kastekurv, latterlig!

 

Sagt det før, mitt beste kjøp noensinne. Ville bytta den mot en stang, fordi den er så utrolig PRAKTISK.

Det sistnevnte gjelder flexi stripperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg gleder meg til flexi stripperen,du vet jeg trur det er sånn det du har brukt er det vanskelig og glemme,så får de som bruker bøtte er det best og de som har prøvd andre er det best,må si dere er jammen heldige som bor i nærheten av gode sjøørret plasser,men koser meg alikevel med dårligere plasser,kommer liksom på hva man gjør ut av det,er man glad i naturen og stillheten kan det kombineres med fiske,men har jo fått rundt 7 stykker i høst og det er bra for meg,første år med fluestang på sjøøreten og kommer ikke til og bruke haspel mer hehe,for og si det sånn,jeg har fisket mye med haspel etter sjøørreten før og det kunne skje at jeg ikke fikk noen på en hel sesong,så denne karen er ikke bortskjemt,nei det er viktig og kunne roe ned og ta det som en tur også,men helt klart er sinnsykt glad når jeg har fått en og den svømmer fortsatt der ute og tenker,han karen var jaggu meg snill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Et tips pellus er at du prøver en snørekurv før du håner denne anrettningen. Er som Toggi sier et must under fiske når man først har blitt vant til det. Jeg mener at 700 spenn for Orvis bøtta ikke er så mye penger å spendere når man først har begynt med fluefiske. Er ikke den biligste hobbyen man kan han.

 

Ellers måtte jeg gi tapt for vinden i dag. Ga meg etter 10-12 kast da snøret kom rett i hodet på meg. er  vrient å fiske når snøret ikke vil være i lufta.

 

Du får fiske mer i Larvik Toggi her er det flere med Orvis bøtte. du kan jo prøve min en gang nå som jeg har skrytt uhemet av den ;D ;D

 

Hilsen Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Et tips pellus er at du prøver en snørekurv før du håner denne anrettningen. Er som Toggi sier et must under fiske når man først har blitt vant til det. Jeg mener at 700 spenn for Orvis bøtta ikke er så mye penger å spendere når man først har begynt med fluefiske. Er ikke den biligste hobbyen man kan han.

 

 

Hilsen Anders

 

For det første, så håner eg ikke bøtta eller noen andre. men håper du kan respektere att vi alle ikke har råd til å bruke 700 spenn på ei bøtte,

det går fint å drive fluefiske på ett respektabelt budsjett. har klart det i tre år nå. og fisk får eg og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kurv er jo ikke noe must, men ser det som en klar fordel ved vading og synk snører eller intermediate.

Det finnes et godt alternativ, sinktip snører gjerne med synkende polyleadere. Da kommer man litt ned og man slipper at runningline "henger" igjen i bunnen. Bare et tips!

 

Hvis man leter litt på nettet(f.eks google.no) så finner man sikkert litt "snillere" priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart eg forstår att det kan vere til stor nytte med bøtta eller den andre brette. (husker ikke navne) men for mitt fiske funker det godt uten, men nå har eg ikke råd til å kjøpe det ene eller det andre. men det var som nevt av brannmannen vår her på forume.(Rune1967 ) "man må ikke glømme opplevelsen og kaffe koppen" ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...