Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Knakende bra Toggi,  nytelse å "krabbe" rundt på grunt vann.  Selv om en er ute alene, så har en jo selskapsdyra rundt beina, hehe.  Sølvtøy er vel god beskrivelse ja.  Hygge at du fikk en varmere opplevelse idag.  Kommer ikke over den episoden du hadde med den tannklaprende fisketuren tidligere i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke hjemme om dagen, og så er det snart endel musikk relaterte greier og da forsvinner mulighetene. Blir jo helt gira av rapportene. Bare for å ha sagt det, jeg skiller mellom å diskutere filosofier rundt fluefisket og å nyte det!

:) :)

Akkurat nå er jeg sugen på å sitte med et glass øl eller to, god musikk på høytalerene og binde all slags rare sjøørretfluer.

Og så kunne komme seg ut å fiske med de. Faen å digg det er.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese repporter fra siste dager....

Knallflotte rapporter Imago S...og tøft bilde :)

 

Toggi sine oppdagelser håper jeg han er forsiktig med å "gi bort gratis" i forhold til nøyaktig sted...han beskriver jo alt slik at sofafiskere som aldri/skjeldent gir noe info bare kan fråtse i gode plasser. Fiskemetoder er bare kult å gi bort. Det er fisk overalt tydeligvis, ihvertfall når Toggi er ute på tur :D

Godt jobba, oppdage havabbor på "ny" plass er jo fjær i hatt så det holder....Husk: :-X :-X :-X

Folk dreper jo den fisken har jeg lest ;D (nei, sorry skal ikke tøyse i denne tråden også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tatt havbbor senest for to dager siden, ganske høyt i vannet.

Det er fortsatt håp i Telemark, for meg virker det som om havabboren er spesialist på å tilpasse

seg også i kaldere vann. Joda, snart er`n vekk. For nå er det ikke spesielt varmt i vannet.

 

Og idag er det sol, sol og sol ;) Det skal bli nydelig å fiske idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk Stig.  Prøver nå å henge meg litt på her.  Har hatt så stor glede av å lese andres rapporter og spesielt har jo en mann her inne holdt på så en har problemer å følge med! Ligger mye latent fiskeiver her som ikke har fått utløp siste årene, men får håpe at trenden bedrer seg.  Så kan hende det kommer noen bilder, tilogmed skarpere fra undertegnede.

 

Føler også det ikke er riktig å beskrive fiskeplasser i detalj, at en er mer åpen når en treffer folk i felt etc synes jeg blir en helt annen sak.  Så hvis folk trenger svar på helt spesielle ting så er kansje PM heller å vurdere.

 

Sol og glede i disse dager, Toggi.  Så du får fleske til med en historie i kveld.  Bildekkskift står på trappene her i dag, så får en se hva uka gir av muligheter for flueslenger-ligaen.  Knæk & Bræk som noen sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Fikk skjelven med en gang. Samme reke som igår. Et forsiktig hugg. Og en STOR sjø ørret ville ta reke i stopp. Hvertfall 3 kilo på grunt vann. Sol og mudder. Den var brun. Ville ikke sitte. Ville ta som pokker. Og den var rett ved mine bein. Ikke redd for meg. Et lite plaster på såret. Blank liten sak. Kan bli gøy idag. Norda drag, høyere vann, klart vann og en nydelig dag. Snart sitter den store;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Fikk skjelven med en gang. Samme reke som igår. Et forsiktig hugg. Og en STOR sjø ørret ville ta reke i stopp. Hvertfall 3 kilo på grunt vann. Sol og mudder. Den var brun. Ville ikke sitte. Ville ta som pokker. Og den var rett ved mine bein. Ikke redd for meg. Et lite plaster på såret. Blank liten sak. Kan bli gøy idag. Norda drag, høyere vann, klart vann og en nydelig dag. Snart sitter den store;) 

 

Ja ja...varte ikke lenge før det kom noe nei, hehe.  Helt utrolig, Toggi.  Sitter her å gliser, ser det for meg.  Litt strøm der så hadde den vel stelt seg i bakevja ved beina dine.  Snakk om nærkontakt!!!!  Lurer på om jeg må ha koks i vadestøvlene neste gang jeg skal ut...?  Venter på blanke bilder i kveld, Toggi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute en tur med Lystfiskeren i dag, kom til nesten blikk vann og krystallklart vann.

fant oss en god bukt som ofte huser en del sø, fiske i bukta er veldig visulet og du ser som regel fisken med en gang den kommer inn i bukta.

hadde flere sø inne i bukta, og flere fulgte fluene, men så fort de bare var noen cm bak, ga de seg.

den største som kom på kaste hold, må ha vært tett på 2 kilo! men som sine artsfrender ble det med bare litt snusing på flua :)

men allt i allt, en flott tur selv om forholdene var litt vanskelige, men ingen tvil om at det er bra med sø i sjøen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute en tur med Lystfiskeren i dag, kom til nesten blikk vann og krystallklart vann.

fant oss en god bukt som ofte huser en del sø, fiske i bukta er veldig visulet og du ser som regel fisken med en gang den kommer inn i bukta.

hadde flere sø inne i bukta, og flere fulgte fluene, men så fort de bare var noen cm bak, ga de seg.

den største som kom på kaste hold, må ha vært tett på 2 kilo! men som sine artsfrender ble det med bare litt snusing på flua :)

men allt i allt, en flott tur selv om forholdene var litt vanskelige, men ingen tvil om at det er bra med sø i sjøen nå.

 

Er under slike forhold en kan finslipe teknikken.  Se hva som trigger fisken, se hvodan den angriper flua, generell oppførsel etc.  Uansett er "akvariumsfiske" noe av det mest spennende en kan være med om, til tider krevende ja, men morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute en tur med Lystfiskeren i dag, kom til nesten blikk vann og krystallklart vann.

fant oss en god bukt som ofte huser en del sø, fiske i bukta er veldig visulet og du ser som regel fisken med en gang den kommer inn i bukta.

hadde flere sø inne i bukta, og flere fulgte fluene, men så fort de bare var noen cm bak, ga de seg.

den største som kom på kaste hold, må ha vært tett på 2 kilo! men som sine artsfrender ble det med bare litt snusing på flua :)

men allt i allt, en flott tur selv om forholdene var litt vanskelige, men ingen tvil om at det er bra med sø i sjøen nå.

 

Er under slike forhold en kan finslipe teknikken.  Se hva som trigger fisken, se hvodan den angriper flua, generell oppførsel etc.  Uansett er "akvariumsfiske" noe av det mest spennende en kan være med om, til tider krevende ja, men morsomt.

sant det, egent utrolig hvor lett skremt sø kan være også under slike forhold! men veldig spennende og følge med på når fisken er så lette og se, samt at du vet at det er ikke mye som skal gå galt, før sjansen er blåst. men som sagt ble det jo ikke det store utbytte i dag, men alikkavel meget spenende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje årets mest kule tur her nå. Fått 6 sjø ørret, 5 blanke. Burde hatt 25 på land. Men jeg tror rosa reke fra Rune lurer opp fisk som ikke er i modus. Siste fikk jeg på sort dec. Fikk også en mini sild på denne. Dermed tror jeg fisken jager sild litt dypere foran marbakken. Helt vilt fiske til å være grusom dag med hensyn til norda drag. Fantastisk plass er jeg på. Nesten aldri fiskere her. Gleder meg til fiske frem til mørket faller på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje årets mest kule tur her nå. Fått 6 sjø ørret, 5 blanke. Burde hatt 25 på land.

 

Kanon Toggi!!!  ;D

 

hmm ser at du har fisket/fisker på stigning til tidevann høy; kan dette være en bidragene suksess faktor, andre med erfaringer her?

 

Selv har jeg hatt best treff på SØ i stigning tidevann høy eller fallende tidevann lav. Ellers så har det generelt vært mindre fisk ved tidevann lav stabilt enn ved tidevann høy stabilt.

 

Reiser selv ut i morgen tidlig (...alt for tidlig) for å få med meg fallet til tidevann lav - der jeg fisker faller det i 05.30 tiden.  :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Fikk 9 tilslutt, kan legge ut en bildeserie i morgen eller noe.

Mye blankfisk, og godt unna brakkvann. Utrolig mye fisk inne, i skumring frem til mørket ga vinden seg og det kom inn fin strøm. Hadde to større hugg. Måtte gi meg siden jeg må stikke på en slags date.

Derfor kan jeg legge ut bilder av skikkelig blank fisk i morgen.

 

Utrolig dag, helt rått! Skulle hatt 3 ganger mer på land, eller håv!

Men må si jeg gledet meg stort over de jeg fikk, selv om flere ikke var store.

 

De største lurte seg unna idag også. Ikke så jeg til noe mer 3 kilos, hadde 2-3 stykker på rett over kiloen rundt beina mine. Med så mye vind er jo fisken bare helt rar. Den oppfører seg litt tokig.

Hadde flere skikkelige røsk, men sitte ville de ikke.

 

Først med sort og hvit deceiver, identisk med Runars deceiver så begynte jeg å ta fisk.

 

Fisket idag var best på lavere vann, i grusom vind. Fisken kom meget grunt. Når vannet steg avtok det bra fisk. Det hadde nok endel med vind å gjøre. Noen få ganger er nordadrag topp. Og det var det idag. En ting skilte seg ut. Mudderbunn.

Nå er det taco tid, så kommer det bilder i morgen. Da skal fiskern 35 og jeg på tur. Det kan bli show :P

 

Brukte rolige trekk idag, med ulike stopper. Det funket best. Kontakt med lina er pri 1 i slik forferdelig vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott fisk Thomas a.  Ja da er det bare å slappe av etter ei god økt.  Bare å benytte disse dagene nå.  Snart blir det kaldt nok til at det blir lite folk og fe på tur, så ikke gi opp selv om et par minusgrader starter dagene.  Ofte flotte opplevelser i kaldt vær, bare planlegg noen varme pauser.

 

Og flua var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott fisk Thomas a.  Ja da er det bare å slappe av etter ei god økt.  Bare å benytte disse dagene nå.  Snart blir det kaldt nok til at det blir lite folk og fe på tur, så ikke gi opp selv om et par minusgrader starter dagene.  Ofte flotte opplevelser i kaldt vær, bare planlegg noen varme pauser.

 

Og flua var?

Takk Imago :)  Ikke helt sikker på hva flua heter, men ligner på en liten Deceiver blue..

 

Takker og bukker folkens!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...