Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei. Ute nå. Fikk en vakker blank sjø ørret på 800 gram på 13 kastet. Bjorni orange reke ville den ha. Trege inntrekk har vært den eneste som har fungert. Fått 3 stykker. Den vakre første legger jeg ut bilde av i kveld. Ble dødt, men mens jeg skriver har det begynt å Vake igjen.... Jeg må fiske videre....:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Da var det jobb, fy pokker og vondt det er å dra på jobb når det siste du ser er sildestimer og SØ jagende etter. Jeg fikk 5 stykker og er veldig fornøyd med det.

 

Det ble litt mer lugg og hugg, skjønte mindre av dette. reke er jo så bra her, prøve ut flere varianter. Klippe halen litt, fortsatt hugg. Alle mulige inntrekk.

Neida.....

 

Et sildestim kom utenfra, og da byttet jeg tvert til Runars deceiver i oliven.

En meget slank og utfisket variant. Kaste ut, fire raske lange drag. BANG!

 

Det var sild den ville ha ja, fra blikk og reke forhold til kald kjipt vind.

Men så lenge det er sild er det håp. Og det føltes som om den siste voldtok lina mi.

 

Artig med sildestimer, endelig kom jeg over noen. Det fiskes opp aktivt sild av trålere, så nå vet jeg hvorfor jeg knapt ser dem. Jeg får vondt langt inne i ryggmargen når jeg hører slikt!

Forbanna greier. En flott fiskedag med to flotte og tre små sjøørrret.

 

Slank Runars i oliven er betydelig bedre enn kraftig ny en i min verden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

dårlig men interessant tur igår. oppdaget hull i vadebuksa direkt når jeg vadet ut. oppdaget at det er både sel og otter i området. med hull vadebuksa, vann opp til kneet og 8-gradigt vann rennendes forbi ballene, fullt utzoom på 18-200 var det vanskelig å få topbilder på selen.

 

fikk en liten sø, 500 gr, på epoxyreke i grågrønnt. den tok på, som toggi ville skrevet, 3 trekk, ventet 3 sekunder, 3 trekk, ventet 3 sekunder - pang! den tok etter å ha vaket. på andre kastet tok den. kult. legger ved et par bilder på selen og fangsten. fangsten ble pent satt ut, om den ble selmat etterpå eller ikke, har jeg ingen anelse om. trur ikke den bryr seg mye om c&r. les gjerne hele rapporten på bloggen, litt mer tekst og flere bileder.

http://fiskesnakk.wordpress.com/2009/10/20/sel-otter-og-en-liten-sj%C3%B8%C3%B8rret/

 

91891_s.jpg

 

 

91892_s.jpg

 

91893_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

unskyld språket, men se til helvete å få skutt selfaenskapet med en gang. >:( >:(. de karan der "rødder" godt opp i en sjøørret stamme. vet att han torbjørn meløe her på forumet er en habil seljeger ;D.

 

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ramlende inn noen SMSèr fra Toggi,  bare satt å gliste i bilen.  Måtte stoppe for å få sendt melding tilbake før jeg havnet i område uten dekning.  Da kom meldingen at det var dårlig der gitt.. ;D... ringte opp og svaret kom spontan,...Hakke tid å prate, fisker på en stim med SØ her,....hehe.  Skal si du finner dem Toggi, virker nesten som fisken finner deg snart???!  Kjempeflotte SMSèr, Toggi.  Det inspirerer her, takker og bukker.

 

swedeElvis; de selgreiene er temlige innpåslitne til tider.  Fiska i et område for en stund siden, i fjor, og der var en av dem som var godt innen for kastehold, tilogmed en som susa i dritfart forbi på 5-6m hold under vann på grunna så det oppstod den bulben.  Ikke snakk om annet enn at disse dyra kan ta SØ så det holder.  Trudde ikke det var mulig å få opp det tempoet der under vann på en sel.  Lurer bare på når den tar flua fra en optimistisk fluefisker...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

så en gang en guttunge som krøka nympha i ryggen en havert på 300kg+ under røyefiske i risfjorden i finnmark ;D det råeste utraset i manns minne. snella var tom i ett jesunavn ;D ;D.

 

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seler er noen fine dyr. Veldig nyskjerrige og lekne. Må ta vare på mangfoldet.

Dette til tross for at jeg har sendt noen stykker til Jesus(ca. 100 fjordsel og 9000 grønnlandsel/ klappmus fordelt på øst og vestisen).

Merker at dyrene i tromsøområdet har blitt litt mer lettskremte med tiden....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

fuck, håper ikke dette blir en diskusjon om huruvida vi skal ha sel eller ikke. undanbeder en "ulvediskusjon". de finns i naturen og er en del av den. thats it! kommenter heller hullet i vadebuksa min eller den lille sjøørreten, eller bare hvor kult det var med sel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

fuck, håper ikke dette blir en diskusjon om huruvida vi skal ha sel eller ikke. undanbeder en "ulvediskusjon". de finns i naturen og er en del av den. thats it! kommenter heller hullet i vadebuksa min eller den lille sjøørreten, eller bare hvor kult det var med sel.

 

sorry for avsporingen. flotte bilder og fin fisk :rolleyes:

 

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Beklager OT. Her i nord fiskes det vel rimelig lite SØ på denne tiden.

Det så ut som om fisken din var i godt hold.

Bruker stort sett bare rosa dyr her hjemme.

 

 

ikke så lite torbjørn, fikk melding om en på 4.5 i går. vi vet begge hvor 8)

 

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuck, håper ikke dette blir en diskusjon om huruvida vi skal ha sel eller ikke. undanbeder en "ulvediskusjon". de finns i naturen og er en del av den. thats it! kommenter heller hullet i vadebuksa min eller den lille sjøørreten, eller bare hvor kult det var med sel.

 

Sikkert fint det hullet i vadebuksa også, Toggi har et meget personlig forhold til slike hull.  Men istedenfor å ta helt etter hva Toggi gjør med forkjølelser og full gjennomspyling og nedkjøling av edlere deler, kan det være en ide å ha med en lighter/fyrstikker og en slik plaststikk som du kan smelte fast og tette hull i vadebukser  (hadde slike med den gangen gummi/PVC-bukser var in), eller rett å slett ha med ei tube med lynlim, ei dråpe eller 2 vil vel være nok til å få tettet den driten.  Burde vel la seg gjøre dette på nyere pustende bukser også?  Neopren kan jo være værre å finne hull og sømmer er jo en egen historie.  Ellers så er jo neopren grei å tette med litt lim, hold-varm og slipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lekke en dag, stå å hakke tenner. Det var jo så bra fiske ;D

Og, man setter virkelig pris på neste tur med tett vader.

 

Jeg gikk i mange uker med lekk i vader, heller det å få fisk enn å ikke ha vader.

 

Takker høflig butikken i Skien som nærmest sponset meg ny vadebukse-i ren sympati fikk jeg hentet en ny en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanke fluer................. ;)

 

Ja, denne har fanget mange....tidligere år spesielt, men denne høsten i ny fancy "deceiver drakt"

 

Mp bli: "Stigs misforståtte Deceiver look a like became Superflue lell"..he-he. Slanke fluer er som Marbakken sier ofte meget gode...jeg digger ihvertfall denne, må bare binde den slik at den ikke surrer seg for ofte rundt krokbøy, i dette tillfelle en Owner Mosquito #4.

Litt epoxy bak øynene hjelper å "reise opp vingen" unngå at den klapper for ofte rundt krok.

Den bukter seg j.... fint i vannet. Hvit parti i flue er litt Craft fur og litt deciver glitter stæsj

post-1338-13949868435827_thumb.jpg

post-1338-13949868436313_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi glade på dine vegne...om enn litt misunnelige :D

Det er så trivelig å se dere knalle på fisk, hver dag...synest vi her vestpå skal flytte sørøstover kjapt...her settes flytegarn flittig...for å fange oppdrettslaks og regnbue som har rømt...ifølge fylkesmannen må vi "bare regne med svinn på sjøørreten som går i garn, det er en oppveiing vi har måtte gjøre"....fysj!

J.... oppdrettsnæringen og utdøende laksevassdrag tar med seg stor flott sjøørret i dragsuget >:(

 

 

Imago-S: takk...jeg liker kombi..ser pent ut! Men funker enda bedre, og da kan du tenke deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg aner ikke.... Tipper rundt kiloen. Den jeg holder i handa er i samma str faktisk.

Jeg ga den nederste til et eldre par som setter stor pris på fanget sjøørret.

Den andre gadd jeg ikke legge ved stang siden jeg satte den tilbake.

 

De dro godt de der, hoppet 7-8 ganger og kjørte ut noen meter. Det var veldig gøy!

 

I morgen blir det heldags, det blir tøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...