Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei pellus, det var sørgelig!

 

Skal høre med kamerater jeg. Man skal være stolt av sin stang. Den må ikke hete Sage, Loop etc for å måtte være bra ;D

 

Fisket etter sjøørret idag, traff Bjorni og Mads her "live" for første gang. Koselig å treffe på dere gutter :) Selv om fisket idag ikke var topp og det blåste storm inn mot kvelden så hadde vi en fin tur.

 

Det er jo tross alt deilig å komme ut i frisk luft, Bjorni fikk en "skryte" fisk idag på en opplyst havn i Eidangerfjorden. Han kan sikkert beskrive den selv :D Denne tok en hvit stor streamer med kulehode.

 

Undertegnende hadde et kraftig hugg, en følgefisk og tok tilslutt en torsk opp mot kiloen på sort lakse zonker. Inntrekket er meget tregt i mørket

 

Bjorni og jeg dro til en annen opplyst brygge og spottet en større torsk, men etter å ha sprintet til bilen i storm været så fikk jeg ikke kastet på den.

 

Det er jammen gøy å møte nye mennesker som er like klin fiskegale som en selv, gleder meg allerede til helga nå. Da skal det fiskes i Vestfold. Bjorni ble tilhenger av Cortland clear der også gitt ;D

 

Idag blåste det opp noe jæv.., regn og vannet var brunt. Vinden kom fra sør øst, med andre ord motvind på alle go plassene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første SØ tur med Toggi i dag. Det var en svært positiv opplevelse  :) selv om storfisket uteble i vindkastene. Nå er jeg litt overtroisk og mener at mye fisk på årets første fisketur på ingen måte er positivt. Det er det samme som fast fisk på første kast på fisketur. Når jeg opplever dette får jeg garantert ikke flere.

Dersom jeg måtte ha fanget fisk for å ta skjegget,  kunne jeg i alle fall ta barten i dag. Årets første torsk var på snaue 5 cm og tok en hvit streamer\jigg. Torsken er fremdeles i svømmedyktig stand og jeg har bedt den holde seg langt  unna matilsynet.

Det frister med flere turer Toggi. Neste gang må du ha tid til å fiske litt mer Mads, det var trivelig å hilse på deg også.

 

bjorni

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om eg tør å skrive det her, hehe. er liksom ikke ei dyr eller omtalt stang på forume her. men men

 

er ei vangen pulse 9 wf 7. er mi første stang, og ja, eg synest den er god å kaste med, passer meg fint. men er så klart gira på ei ny stang . men er det noen som har den mitterste delen, så blir eg glad. (den er tre delt)

 

finfin stang  ;D

 

Hadde en sånn selv og kaldte den kjeppen. Veldig lettkasta. Hele snøret pluss litt backing fyker ut til tross for endel motvind. Litt uflaks hadde du nå for jeg har akkurat gitt bort min. Hvis ikke skulle du fått'n

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hallo sambygding!  ;D Møt opp i hallen på fredag (jeg har ikke vært der de siste ukene), så kan du få noen tips... ;)

 

 

Mulig jeg tar deg på ordet der. Har ikke vært der selv enda (hender det dukker opp andre ting på fredagskveldene ;)). Men har kjøpt ei ny stang jeg sku ha testa litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute noen timer idag, herlig vær på sørlandet. skyfri himmel, sol, lite ving og rundt 5 grader. men SØ var vanskelig å ta. Fikk kun en liten på ca 0,5 kg, men var helt blank, og feit. slapp den pent ut igjen. Tok på juletre.

 

Fisket fra kl 10-14, ikke akkurat bra uttelling. Noen som har tips på gode vinterplasser rundt Søgne, så send gjerne en pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Fikk 4 sjøørret idag på børstemark, alle tatt på oliven farge. Hadde 6 hugg ved siden av, alle var knall blanke. Ble tatt langt ute i fjorden på Bamblekysten.

 

Største var litt under kiloen, lenge siden jeg har opplevd såpass bra SØ fiske.

 

Takker en kamerat og Sailfish for turen, jeg tipper han kommer med en kanon rappport her senere idag :)

Livet er herlig på sånne dager gitt!

 

Hadde to til tre meget pene blanke følgefisk, alle var sånn ca pluss minus kiloen. Dette ordner "kikkert" synet mitt ;D Jeg pleier å være flink til å tippe.

 

Blir det ikke Østfold i morgen så blir det garant Bamblekysten tidlig i morgen også :)

Takk for knallfine SØ fluer Sailfish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Andre her kan svare for selve Oslofjorden, idag dro jeg inn rykkete meget aggressivt med stopper innimelllom.

 

Tror sjansen for å få sjøørret her jeg fisket idag er vesentlig større enn i Oslofjorden, håper det tar seg opp hos dere snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders80

Fine bilder av fine fisker og fluer her Toggi,blank fin fisk er det en stund siden jeg har sett,fikk en i dag på ca 2kg men den var litt for tynn for meg tilogmed(blir påvirket av c&r)trådene ;),så en større blank og feit sø ble tatt på sluk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sry for at jeg ikke fikk ut en rapport i går kveld. Desverre skulle jeg på skolen dagen etter så d var bare å hoppe rett i loppekassa etter middag ;)

 

Men her kommer den etterlengtede rapporten ;)

 

Vet ikke akkurat når vi kom oss ut til fiskeplassen, men ble nok litt senere enn nødvendig pga. trege meg ;D

Var vel rundt 14-tida tenker jeg.

 

Toggi åpnet sterkt med en blankis litt under kiloen. K-faktor på rett under 1, så bra kondis :D Han fortsatte sterkt også med tre blanke sø til, men de var ikke like store som den første. Per fikk noen slag, men ingen til land :( Og når det gjelder undertegnede så, ikke til så veldig stor overraskelse, kjente han ingen ting. Ikke ett slag, ikke èn følgefisk, INGEN TING! :( :(

 

Men, men, gleder meg på Toggis veiene og takker for en flott tur :D

 

Flott plass :D

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

 

Rigging av utstyr.

[attachimg=4]

 

Dette taler for seg selv ;D ;D

[attachimg=5]

 

The busy man ;)

[attachimg=6]

 

Helt fantastisk!

[attachimg=7]

 

God natt :)

[attachimg=8]

 

post-1961-13949853876115_thumb.jpg

post-1961-13949853876599_thumb.jpg

post-1961-13949853877078_thumb.jpg

post-1961-13949853911132_thumb.jpg

post-1961-13949853911919_thumb.jpg

post-1961-13949853912299_thumb.jpg

post-1961-13949853912709_thumb.jpg

post-1961-13949853913079_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Glimrende rapport!!  :) Utrolig flotte bilder a gitt, skal si du er en flink gutt.

 

Ble forøvrig to blankiser idag, 5-6 "følgere" og 5 lugg i flua. Fisken var der idag, men ikke helt i "bettet"

Var på samme plass, som Sailfish sier ved et av bildene her: Stedet er så fint at man nesten får tårer i øynene.

 

Gleder meg til fortsettelsen, for her går det virkelig stor sjøørret. Skal ikke se bort ifra at ved dypere partier så jager det havabbor om 5 mnd ;)

 

Fikk fiskene på oliven børstis og juletreet. Det var farget vann og lav vannstand til ca 1, 5 time før "ordentlig" mørten. Det var dagens nedtur igrunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Toggi.

Hvor langt er det  fra oslo til der du befinner deg, må ta meg en tur dit å grille noen pølser og kaste etter noen blanke.

 

Jeg er ikke Toggi, men bor jo så og si vegg i vegg, ikke sant Toggi ;)

Er litt over to timers biltur fra Oslo til Porsgrunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sjø-øret er kult , men begynner å bli litt lei indre Oslofjord. Desuten er  det lettere å fiske lenge når man har kjørt extra langt.

 

Edit. På tide å kjøpe nytt tastatur nå kjønner jeg, må edigere alt jeg skriver

 

Edit. Redigere alt jeg skriver

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D

 

Jeg har ryki noen tastatur i det siste, å drikke brus mens man skriver er hvertfall dumt.

Det er håp i hengende snøre her, det går endel SØ inn i opplyste havner her for tiden.

Så er fiske dårlig i lyset eller man vil forlenge turen enda mer så er fisket i opplyste havner fortsatt svært

undervurdert!

 

Men å fiske i lyset og se vakker natur er fortsatt pri 1. Noen turer har blitt redda fiskemessig i mørket.

Venter du noen uker så er det enda lysere. Bare send PM når du har tid til en tur Robban :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Var og fisket SØ ørret idag med Micke fra morgenen, samt med Bjorni og Micke på kveld.

Opplevde et vanskelig fiske fra morgenen av.

 

Etter å ha kastet ca 1234 ganger fikk jeg en mindre SØ. Hadde til da hatt noen lugg i flua.

Micke fikk to og den ene var nydelig i sin blanke positur.

 

På kvelden frem til natt så entret vi opplyste båthavner, etter to timer med kaste trening ;D

Så idag kan man trygt si at fluefiske har vært PRI 1 over hele linja!

 

Det skulle vise seg å bli Bjornis flotte debut med årets første sjøørret, vekta viste 903 gram og den ble tatt 2233 i mørket. I februar, det er virkelig unikt....

 

Micke slo til med dagens torsk tatt på jiggy flue, tipper 3,5 kilo. På ca 50 cm dyp ;D Helt rått det!

 

Undertegnende fikk også noen fisk idag ja, ikke så mange men noen.

Det har vært en knall dag idag, takker alle for en fin dag. Legger ved noen bilder, grattis Bjorni med flott SØ :) :)

 

Fiskene ble tatt på jiggys, oliven børstis, sort zonker og sorte streamere.

post-1259-13949853927768_thumb.jpg

post-1259-13949853928122_thumb.jpg

post-1259-13949853928501_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...