Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Liten rapport fra Nord-Trøndelag:

Fiska ett par timer i dag, og til slutt satt den! 950g, og med litt govilje passerer'n kilo'n ;)

Fisken tok på en rosa reke str.8, men var overraskende slapp. Den var jo blank og litt småfeit, så skjønner ikke helt hvorfor den ikke fighta bedre..  noen som har en teori?

 

FIN fisk!!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha noen å betro meg til.  Jeg gikk på en kjempesmell i dag. 

 

Jeg var ute og fiska etter sjøørret i dag.  Gjorde en liten feil når jeg pakka utstyret.  Jeg tok med meg slukstanga for sikkerhets skyld.  Før jeg visste ordet av det var jeg nede i ”slukhelvete” igjen.  Klarte ikke motstå fristelsen.  Det er første gang jeg har sprukket etter at jeg begynte med fluefiske for 1 år siden.  Psykologen sa at jeg ikke må gi opp selv etter en sprekk som denne. Gå hjem og bind fluer sa han.

Noen som har opplevd det samme og vil snakke ut om det, så si ifra.

Heldigvis fikk jeg kun 1 Sjøørret.  Den var ikke så lang, men den var tynn.  Fulgte 4 stk små sjøørret etter flu... oops  sluken....... på en gang

 

Ellers så var det veldig høyt vann i dag og kraftig vind.  Var i Eidangerfjorden

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologen sa at jeg ikke må gi opp selv etter en sprekk som denne. Gå hjem og bind fluer sa han. Noen som har opplevd det samme og vil snakke ut om det, så si ifra.

 

He he. Lenge siden jeg hadde denne problemstillingen. Men det går an å jobbe seg gjennom en slik tung periode ;) Når du blir overrasket av kona i badekaret og du har bytter ut badeanda med leptoklekkere, plassert deg selv midt i smørøyet for å teste flytevnen på nybundne kreasjoner har det kanskje bikket andre veien.  ;D ;D ;D:-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Karl!

 

Jeg tror det er veldig viktig at du står fram med dette. Det verste som kan skje ved slike tilfeller som dette er at man tier og fortrenger det som er skjedd. Ved å stå fram erkjenner du overfor deg selv og andre at du har problemer. Det er en viktig innrømmelse og en nødvendighet for å bli frisk.

 

Jeg har tro på at du kommer styrket gjennom denne episoden. Håper mange leser innlegget ditt og blir skremt.

 

Mvh Sjur    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Karl

 

Det var tøft av deg å være så åpen og ærlig om problemet. Du skal vite at her inne på forumet så

er det mange mennesker med et stort hjerte :)

 

Var I eidangerfjorden idag selv og fikk tre stykker. Den største var opp mot 2 kilo, lang som bare det og litt tynn. Fikk også en på over kiloen. Begge var blanke og en liten blankis på 300 gram fikk jeg også opp.

Fikk filmet den ene over kiloen.

 

Den som nesten veide to kilo var en torpedo i vannet og hoppet bortover. Jeg rister nesten på hodet av "god" fjorden for tiden. Den leverer så til de grader :) Alle ble tatt på rosa reke(flue.no)

 

Legger ved et par bilder, tar dem igjen når de er gode og feite ;)

Var bra fiske idasg, i perioder masse aktivitet. Vak, og lugg.

post-1259-13949854274802_thumb.jpg

post-1259-13949854275107_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for all støtte i denne vanskelige tiden. :D  Lover å skjerpe meg. ;D

 

Når jeg først er her så kan jeg jo spørre om en ting.  Har fiska mye etter SØ og fått relativt bra med fisk.  Men størrelsen er ikke noe å skryte av. De fleste ligger på 300 - 600 gram.  Har fått noen få over kiloen og den største på 2,5.  Det jeg lurer på er:  Hvor står de store??  Må en lenger utaskjærs for å få noe størrelse på de, eller er det bare tilfeldigheter som spiller inn?  Er det noen som har erfaringer på det området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Karl

 

Mitt intrykk er at det kommer stor fisk inn ved tidevanns-strømmer. Fiske lenger ut, f.eks Bamble-kysten og oppsøke marbakker som ligger nære dypere kanter.

 

Ellers kan du virkelig støte på de store på natta om sommeren, selv i Eidangerfjorden.

Den jeg tok igår hadde nok vært 2,5 kilo med fin k faktor ;)

 

Har inntrykk at det er lettere å treffe på de store når det er ganske "heavy" pålandsvind.

Heldigvis vet jeg ikke mer enn det! På høsten i 2007 i Eidangerfjorden så fikk jeg noen store fisk, hadde mange etter og jeg var med Streamteam her når han hadde etter 3-4 fisk på en dag som var virkelig STORE. :)

 

Flere av mine større fisk er tatt på natta med sort zonker, wolly b og muddler caddies. (sistnevnte striper)

 

 

Har du båt, oppsøk Håøya. Der går det slike kanter jeg beskrev tidligere i innlegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er eg ikke sikker på att dette blir rett tråd, men lar det stå til.

 

vart ganske girett i dag nor eg fekk lokal avisa (synste møre) i posten i dag. for der kan eg lese att det har vårte tatt ein fin Havabbor i vanylvsfjorden ;D det er den fjorden eg fisker i. og etter bilde er det eit fint eksemplar og.

skal kontakte avisa og se om ikke eg kan få tilsendt bilde av den. dette låver bra. ;D

 

Bilde fra avisa.

post-1486-13949854276884_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vart det ein tur i fjøra i dag og gitt, søkte til ein ny plass. hørt rykter om både SØ og HA der.

vart ikke manga kasta før det smalt godt på. stor fisk, den sette kurs rett mot bunn, men takk for ein råtten fortom så var både fisken og flua borte :'(.

men nå vet eg vor eg skal flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders80

Lang fiskedag i dag,merket ikke fisk før jeg dro til et sted jeg sjelden har vært men som ligger 3minutter hjemmefra :-\.Der var det til gjengjeld mye fisk og stimer på 6-8 ørret fulgte flua inn,de minste var ivrigst og var nesten plagsomme ???.Av de større ble det 600gr,800gr og en lang og tynn som skulle vært ca 2 kg.Fiskene hadde mest lyst på reker fikk også på grå frede og runars deciever.Artig og få litt fisk igjen :)(spent på rapport fra Toggi og følget hans i dag).Edit,Fisken jeg tok med hjem var stappet med brune tanglopper og endel fjærmygg/mygg.

post-0-1394985428396_thumb.jpg

post-0-13949854284168_thumb.jpg

post-0-13949854284469_thumb.jpg

post-0-13949854284886_thumb.jpg

post-0-13949854285206_thumb.jpg

post-0-13949854321219_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders80

Har du båt, oppsøk Håøya. Der går det slike kanter jeg beskrev tidligere i innlegget :)

 

Man trenger ikke båt for å besøke Håøya. Det går bru over vrangsund. Men det er vel best å fiske fra båt

fine områder langs land på både øya og fastlandet,angående fastland så er det greit og spørre om lov til og fiske(no problem)(ved gården) sauehold og dermed lov til inngjerding ned til vannet og litt til :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Var ute med st1 og Lars Erik idag(tatt skjegget). Sistnevnte dro hele 4 SØ i Telemark idag. Sten og jeg fikk null SØ. Lars Erik sa han hadde en "indre ro" idag ;)

 

Sten måtte hjem til "kjerring og unger" mens vi oppsøkte opplyst havn. Der ble resultatet en sei på Lars Erik og 2 torsk og en sei på meg.

 

Dette var en strålende tur med besøk av Eidangerfjorden og Bamble, begge stedene leverte idag også.

Tipper Lars Erik kjøper hus her i 2013 og binder opp et lass med rosa reke ;D

 

Jeg hadde det knall gutter, takker både st1 som har en suveren tålmodighet og Lars Erik som virkelig hadde dagen. Skjegget vil ikke komme på en laaaang stund nå ;)

 

Bilder og flere rapporter kommer senere! Alle ble tatt på rosa reke og sorte wolly buggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ute med Toggi og Lars E i går. Det ble lite fisk på meg, men fikk se litt av Toggi sitt paradis. Utrolig fine plasser. det har tikket inn den ene mld. etter den ander fra Toggi i dag om veldig bra fiske. Gleder meg til å lese om dagens fangster. Jeg fikk et bilde av en SYK fisk

hilsen Sten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang fiskedag i dag,merket ikke fisk før jeg dro til et sted jeg sjelden har vært men som ligger 3minutter hjemmefra :-\.Der var det til gjengjeld mye fisk og stimer på 6-8 ørret fulgte flua inn,de minste var ivrigst og var nesten plagsomme ???.Av de større ble det 600gr,800gr og en lang og tynn som skulle vært ca 2 kg.Fiskene hadde mest lyst på reker fikk også på grå frede og runars deciever.Artig og få litt fisk igjen :)(spent på rapport fra Toggi og følget hans i dag).Edit,Fisken jeg tok med hjem var stappet med brune tanglopper og endel fjærmygg/mygg.

KAn jeg spørre hvordan dere fisker med Grå frede? Har noen i boksen, men finner ikke helt ut av inntrekket :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...