Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Dæven for en gris den øverste var :o

 

Ble tatt ørret på3,5 kilo i fjor på Bygdøy, så de store finnes også innerst i fjorden...det gjelder bare å finne de :)

 

Ja, kan ta de helt inne i fjordene også, men min erfaring da er at det ofte er mye brisling / sild i området og sjøørret på jakt!  At sommerfiske "uttaskjærs" midt på natta kan være giftig viser dette bildet av sjøørreten Geir Sandvik fikk på 5,3kg med en k-faktor på 1,33. At det på neste tur også ble tatt en på "bare"2,3kg på samme viset bekrefter at nattfiske kan være lurt ;-)

 

Terje C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt fine fisker!  :o

 

Med hånden på hjertet: Hvor gode var disse fiskene som matfisk? De fiskespiserne jeg har kverket har vært hvite i kjøttet og bedre egnet til bikkjemat. Den siste jeg fikk var ved Moss, og var full av sild/brisling og "båndspagetti".  :-\

Blir som å fiske brunørret her nede; jeg setter pris på absolutt alt rundt fisket, men det finnes intet i mitt hode som kobler disse vesnene til begrepet 'mat' (de fleste ørretene her smaker gjørme).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med fin fisk !! Hva pokkeren driver jeg og klipper hekken for når Åsgårdstrand leverer varene...

Uansett . For 2 dager siden var jeg i bukta. Med vinden inn fra "kjøttkakesiden" og Axisen "laddat" med F/I og Jiggy. Perfekt farge på vannet og SØ bris.  Hvorfor intet skjer når det burde ???

Man føler seg iaktatt og hvem er det... ?  Jo den forbannede selen er overalt på plassene mine for tiden..

Vi burde lage en egen anti-sel-link..  For 5-7 år siden var det sel-pest og derfor lite av den arten å spore.. Nå ser det ut til at naturen svinger en konjunktur av dorge-fiskere med spesiale å kjøre over skyte-linen og konkurrerende pattedyr.....

" skyt en sel " - kutt istykker et ulovlig ørret-garn - send "makkabeere og blydengere" til put-n-take pyttene ved Legoland.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders80

En tur ytterst i Langangsfjorden i dag,mange slag på flua og noen følgefisk før jeg mistet en stor(kanskje 3) :-\.Vind og etterhvert en sel ødela litt,men fikk 6 mindre sø til trøst.Tok med denne hjem ,tatt på oransje jiggy

edit:fisken hadde spist strandreker og noe småfisk,gjetter på stingsild (god kveldsmat) :)

post-0-13949854453029_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Var ute med Micke idag, på Bamblekysten. Resultat 4 fisk, 1 på meg og 3 på Micke.

Min tok Runars deceiver, og Micke tok to på en silde/tobis streamer og en på reke.

 

Begge hadde lugg og fisk etter. Alle var blanke, den største var ca1,3 kilo.

Det er jammen vakkert i Bamble, som et stort "akvarium". Helt rå bunn og krystall klart vann.

 

Takker "Streamteam" for en flott økt, pluss kastingen etterpå :) :)

 

Gratulerer Anders 80 med kjempefangst, synd du mista "megafisken" :o

 

 

Edit:SØ var full av grønn/blå børstemark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig spennende å ha følgefisk du anslår til  +-3 kilo. Da står tiden stille, alt hverdagslige er borte vekk, det er kun intens spenning om den tar på neste kast. Det er samme spenningen jeg opplever når jeg hiver på vakende stor fisk. For meg er det dette som er fiske, fangsten blir bonus. Totalopplevelsen er avspenning,  og det er det som gjør at jeg elsker å fiske. Når en i tillegg kan nyte opplevelsene med venner som forstår hva du opplever, ja da er livet verdt å leve! 

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders80

Tur med Toggi og Per i dag,Mørjefjorden alle merket fisk Toggi fikk 3 og jeg fikk 1 på en sildeimitasjon.Takk for fin tur :)

ørreten jeg fikk hadde 3 blålilla børstemark i magen.

post-0-13949854461522_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anders

 

Det var en kjempefin SØ på 1350 gram, den var virkelig fortjent etter gårsdagen :)

Gøy å se at flere av fiskene som er tatt har "børstis" i magen.... Da kan det snart "ta av" ;)

 

Legger ved noen bilder av fisk som "fighter" i vannskorpa.

 

Nok en dag med fisk, grill, pølser og en en inspirert fluefiske gjeng. Hadde to hugg som var så kontante og harde at jeg er redd jeg drømmer om dem i natt ;D

 

Runars deceiver i chartruse var "giftig" idag. Og Anders 80`s sjokolade kaker til kaffen er IKKE oppskrytt :D

post-1259-13949854462182_thumb.jpg

post-1259-13949854490947_thumb.jpg

post-1259-13949854491301_thumb.jpg

post-1259-13949854491653_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Var nok engang på sjøørret tur idag, det viste seg å være lurt ;)

Fikk 5 SØ idag, 4 blanke og en med litt brun skjær. Største var 1,5 kilo....

 

Fikk dem på følgende fluer, jiggy"frede", grå frede, og sort laksezonker med gulltinsel.

Sistnevnte er en meget effektiv flue i mørket. Hadde flere lugg også.

 

Den største tok jeg på "spotting", det var skikkelig tøft :)

Legger ved bilde av en mindre blank en som fikk selvfølgelig leve videre :D

post-1259-13949854493141_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kompis var ute en tur i går. Ble 7 fisk totalt. Mye smått, men kompisen fikk en som dro opp snittet :-)

 

Godt fornøyd fisker med bra fisk. Vekta stoppa på 2,96 kilo.

263348496_i5uCx-M.jpg

 

Auren slippes tilbake sånn at den kan spise seg fin og feit utover våren

263348316_BeAAB-M.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette var en knekk i selvtilliten for en som har tråla Østfold i helga på jakt etter noe annet enn minstemålere :-[

 

Men ut ifra landskapet tviler jeg på at det er Oslofjorden fisk den nederste?

 

Jeg tar et skudd i blinde og gjetter på at det er den jeg mista i Aurlandselva i fjor som feiter seg opp i en nærliggende fjord ;D

 

Sinnsyke fisker begge to, gratulerer så masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...