Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Kanon gutter :) Utrolig kult å lese rapportene.

Var ute med to medlemmer her idag og koste meg glugg ihjel!

Fiskern 35 og Rune 1967.

 

Vi fikk 15 tilsammen mye smått, men Fiskern35 hadde dagens med ca 800 gram.

De fleste idag ble tatt på div streamere, men rosa reke er ikke å forakte. ;D

 

Vi var i forskjellige fjorder idag, sjekka ut flere steder. Trives med dere gutter! :)

Legger nok litt ut ansiktsboken.... Jeg sier ikke mer....(Fleksnes sitat)

 

Takk for nam nam bollene Rune ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo og takk for turen,var utrolig digg og kjenne sø på kroken igjen,og utrolig fint og være der nede,skulle vel egentlig bodd der nede jeg, :)der har dem gode boller og fin fisk,men fiskene var jo litt tynne så de svømmer der ennå og venter på meg kansje,men en ble det med hjem for fiskern 35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rune

 

Stemmer det, virket som det var mye stimer med mindre str på fisken igår. Flere rapporter fra andre viste at det var slik flere steder.

 

Streamteam hadde en "bamse" etter igår langt ute i Bambleland, snart sitter "drømmefisken" ;)

 

Flere av de mindre igår var skikkelig spreke ;) Livet som sjøørretfisker er herlig!

Man blir rett og slett aldri lei.

 

 

Idag blir det ut med 5er, 7er og et "lass" med snøre kombinasjoner.

Så tar jeg med et DT slik at jeg kan trene kasteteknikk i pausene. For et liv! ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Hadde med et par gode kompiser på tur til godplassen i helga. Svein Erik dro det lengste strået, og persa med glans. :) ble et par andre også, men de nevner vi ikke med størrelse i denne sammenhengen.....

 

Legg merke til det fårete utrykket ;D ;D ;D

 

Gisle

 

Fy faen for en fisk !!!!  Hvor tung var den ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders80
:),en tur i går fisker på 800,900,1kg og en fiskekompis tok ''dagens'' på 1,5 alle var stappet med blålilla store børstemark så nå er det på gang.spennende med mye vak i mørket imellom vindkastene ''head & tail'' tror kanskje de tok børstemark i overflaten.Ingen bilder da mobilen lå hjemme ???.stiller bedre i morgen med video og foto.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Satser på det er noen sammenheng mellom hva bildene heter og hva fisken veide:)

faen.... :) Og nok en gang fikk jeg lyst til å bruke "slett eget innlegg knappen :) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Var på tur idag sammen med en kamerat, ble en torsk på meg, og overraskelsen var stor da det tøyt grønne børstemark ut av kjeften på'n! Vi fisket med sigar-flua begge to, og hadde masse slag. Kameraten min dro en sjøørret på kilon i mørten på sigar-flua, og den ga en glimrende fight! En morsom dag, med mye aktivitet! Deilig å kjenne, og ikke minst se fisk! ;D

 

Joma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på det er noen sammenheng mellom hva bildene heter og hva fisken veide:)

faen.... :) Og nok en gang fikk jeg lyst til å bruke "slett eget innlegg knappen :) :) 

 

Du har en egen evne til å hoppe ut i det du Henning. ;) Forøvrig til min store fornøyelse ;D ;D er ikke hver dag jeg sitter og ler for meg hjel i sofaen.  ;D ;D

 

Kan bekrefte at fisken var 4,7 ;D og fiskeren var tidenes gladeste mann, men kneskjelv og fnisestemme i lang tid etter fisken kom i håven. Hans første SØ over 1 kg.....

 

Fisken er forøvrig ikke fanga i Oslofjorden, ;) men den må svømme usedvanlig langt for å komme til Aurlandselva som noen foreslår ;)

Den ble forøvrig fanga på en rødlig marfloimitasjon krok 6. på ca 0,5 meters dybde ;D

 

Gisle

 

 

 

Gisle

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Satser på det er noen sammenheng mellom hva bildene heter og hva fisken veide:)

faen.... :) Og nok en gang fikk jeg lyst til å bruke "slett eget innlegg knappen :) :) 

 

Du har en egen evne til å hoppe ut i det du Henning. ;) Forøvrig til min store fornøyelse ;D ;D er ikke hver dag jeg sitter og ler for meg hjel i sofaen.  ;D ;D

 

Kan bekrefte at fisken var 4,7 ;D og fiskeren var tidenes gladeste mann, men kneskjelv og fnisestemme i lang tid etter fisken kom i håven. Hans første SØ over 1 kg.....

 

Fisken er forøvrig ikke fanga i Oslofjorden, ;) men den må svømme usedvanlig langt for å komme til Aurlandselva som noen foreslår ;)

Den ble forøvrig fanga på en rødlig marfloimitasjon krok 6. på ca 0,5 meters dybde ;D

 

Gisle

 

 

 

Gisle

 

 

 

Får trøste meg med at jeg ble så fasinert av fisken at jeg ikke la merke til navnet på bilde ....... Jææææævl.. irriterende akuratt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si meg enig i sletting av en link til et konkurrerende forum.

 

 

Forøvrig ser jeg at Lillevann glimter til igjen...fyttikatta du må ha noen sære issues vi her inne ikke vet om. Og takk for det...for de tror jeg ikke jeg vil vite om heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Phuu! Godt jeg ikke dreit meg ut. Ikke sant Henning?  ;D

ja.....For deg så :)..jeg for min del synest godt du kunne gjort det :)

 

Som et ledd i min nye "vær grei mot de svake" filosofi oppfordrer jeg alle til å ikke erte Henning for dette litt komiske feiltrinnet.  Alle kan gjøre feil.

 

Føles godt dette her!

Jeg tåler godt å bli ertet Lillemann, så det skal du ikke ha vondt av :) Har et inntrykk av at du tåler en støyt du og, så da har jeg ikke vondt av at du får en glose og to imot deg. Denne "være snill" greia di er jeg hellig overbevist om at du er drittdårlig til. Jeg tror rett og slett at du ikke har det i deg. Du er flink å skrive stilige ord, og liker en god debatt, men å være en hyggelig kar tror jeg rett og slett at du ikke klarer, og ikke kommer til å klare. jeg kan selfølgelig ta feil, men det tviler jeg sterkt på. Du må bare kjøre på med et stikk her og et stikk der lillemann, for det skaper da iallefall litt blest :) Og blest liker vi jo. Nesten som jeg skulle kalt deg Erik Pettersen, men det blir vel å anta litt for mye.......pluss at det kan jo være bror din siden dere er så like.... (vist det ikke er deg da self) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den oppfatning av at konkurranse i utgangspunktet er bra og at monopol over tid er negativt. Fluefiskesiden har jo hevdet seg i konkurranse med andre nettsider og det vitner om kvalitet. Den gode kvaliteten er et resultat av godt arbeid av dem som drifter nettsiden og av medlemmene på forumet. Det gjør at Fluefiskesiden er "vannhull" nr. 1 for meg i dag.

At Toggi velger å bidra på flere nettsider, er et valg Toggi gjør. Det kan være flere grunner til det, som ikke vi aner noe om. Som relativt uerfaren SØ fisker har jeg imidlertid satt veldig stor pris på den kunnskapen Toggi og andre har delt med seg på dette forumet. At Toggi legger ut en link, til en artikkel han har skrevet og lagt ut på en annen nett side, synes ikke jeg er negativt. Det er nettopp i tråd med den åpenheten, som preger fluefiskesiden, jeg har likt. Det er Fluefiskesiden, som i dag, er utgangspunktet for min kunnskapsøkning og meningsutveksling som fluefisker. Det jeg ikke finner her, finner jeg i alle fall henvisninger til her. Men, hvis dette er starten på en ny linje med strengere sensur, blir i alle fall jeg skeptisk. Da vil ikke fluefiskesiden være noe for meg lenger.

 

At det reageres på rein sabotasje har jeg full forståelse for. At innlegg, som undergraver formålet til Fluefiskesiden og åpenbart er skrevet for å skade fjernes, støtter jeg. Med bakgrunn i alt det positive som Toggi har bidratt med på Fluefiskesiden over tid, kan jeg ikke skjønne annet enn at det må være en stor missforståelse at linken hans ble fjernet. Vurderingen av sabotasje mener jeg er feil og må være begrunnet i årsaker jeg ikke kjenner til. Artikkelen til Toggi er meget bra og er god info for dem som ønsker å lære mer om fluefiske i sjøen. Jeg reagerer, som Anders80, på at linken og oppmuntringene til Toggi ble fjernet. Er dette takken for all den informasjonen som Toggi har bidratt med? Ett ordak sier: "Utakk er verdens lønn", jeg synes det passer her.

 

bjorni

 

edit: altfor mange kommafeil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptakten til rene "Watergate".. I mer enn en betydning.... La oss ikke glemme hva fokus er. Fluefiske er rekreasjon for de fleste av oss. Det er gøy. Det blir enda gøyere når vi på denne måten over nett kan treffe andre med samme interesse og lidenskap.  Ved å dele erfaringer / kunnskap / gode fiskeopplevelser blir det i flg narrativ metode; mer enn dobbelt så gøy. 

Let `s not forget this guys & gals .... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur det at de som er på denne siden er her fordi de syns denne siden er best eller en av de beste sidene om fluefiske. Hvis jeg hadde syntes fluefiske.net hadde vært best hadde jeg seff vært der, men heldigvis gjør jeg ikke det da ;D Kommer alltid til å være suverent mest aktiv her, selv om jeg ser en artikkel på et annet forum...

Det jeg trudde fluefiskesiden var til, var å veksle meninger og erfaringer, morsomme episoder og triste øyeblikk, skryte litt av andre og seff vise seg litt frem selv ;) Ikke å konkurrere mot andre lignende sider for alle penga!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over til noe helt annet ;D

 

Hva skjer med termometeret ditt Toggi? Du som er ansatt som sjø-ørret fisker på heltid må jo ha termometer med deg.

Begge nettsidene jeg bruker til vanntemp er nemlig nede så jeg trenger litt oppdateringer :)

Fint om dere andre også poster i "Vanntempen i sjøen der du er" tråden hvis dere får noe ny info eller foretar en måling.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest her at det er børstemark i vannet for tiden måtte det selvsagt prøves. Men det er vel den mest frustrerende fisketuren - ever.

Hva pokker skal jeg gjøre for å kroke SØ med børstemark? Hadde 25-30 napp i dag, men klarte ikke kroke en skikkelig. :-X

 

Det spilte ingen rolle om fisken var liten eller litt større, de var umulig å kroke. De fleste bare nappet og forsvannt, men 8-10 stykker satt på noen sekunder før de datt av.

 

Uansett, børstemark er smaskens for SØ'en for tiden. Jeg brukte en som var nesten svart, med litt glitter i og den fristet. Nå mangler bare at jeg finner ut av hvordan tilslaget skal være (selv om jeg har følelsen av å prøvd alt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...