Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Se der ja. :D

Du har blitt helt hekta du nå ;D

Men du glemte en veldig fin kutlingimitasjon av CDC. ;)

[attachimg=1]

Den er veldig fin den Sage95! Du er kreativ og flink. En god kombinasjon!

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, sageman :)

uhyre enkel og binde. vaskelenke øyne bundet på som med clouser. en bit dubbing bindes midt på ved krokbøyen, for så og brettes tilbake så halen dannes. deretter er det bare og dubbe kroppen forover, tykkere og tykkere mot øynene.ta noen surringer på kryss og tvers av øynene også slik at du får et hode.

rufs til med borrelås og dra det hele bakover. ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det når det er så enkelt og flua blir så fin( er sikker på at den er effektiv også).

Personlig trur jeg ikke det har så mye og si hvordan en kutlingimitasjon ser ut.

Er det en fiskeimit i duse farger og de fiske nær bunn med tang og stener trur jeg fisken tar den for en kutling uansett, og hvis den dras fort inn i overflaten tar fisken den som en sild.

veldig ofte trur jeg det er sånn. prøver du å fiske en pattegris så det lingner en kutlig tar den sikkert den for en kutling.

Iblant er det veldig frustrerende hvor lite sjøørret bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på disse kutlingene, og har en liten tanke om en silikon-kutling :-\

Om det helt blir som jeg tenker er ikke sikkert, men ett litt luftfult hode av lammeull og silikon, vil få den til å henge i vannet..

Det er viktig her, syns jeg :)

Slenger tanken videre, og poster et bilde om flua skulle bli litt som jeg tenker..

Smeltelim er også en tanke, med f.eks SLF bundet Thunder-Creek style, hvor man legger limet først og trekker fibrene over rett etterpå..

Zonker strip kan være lurt, men tanke på at det er en flue man sjelden fisker så raskt, mye liv :)

Mange tanker her, men hadde vært gøy om noen tok en utfordring og kastet seg på ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Dilla :P Er ikke helt "in the game" ennå :) Nå skal jeg tilbringe noen koselige timer forran stikka og binde meg noen kutling-imitasjoner ;)

helt i orden du ;)

du får kose deg foran bindestikka. sleng gjerne ut noen bilder av kreasjonene dine 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på disse kutlingene, og har en liten tanke om en silikon-kutling :-\

Om det helt blir som jeg tenker er ikke sikkert, men ett litt luftfult hode av lammeull og silikon, vil få den til å henge i vannet..

Det er viktig her, syns jeg :)

Slenger tanken videre, og poster et bilde om flua skulle bli litt som jeg tenker..

Smeltelim er også en tanke, med f.eks SLF bundet Thunder-Creek style, hvor man legger limet først og trekker fibrene over rett etterpå..

Zonker strip kan være lurt, men tanke på at det er en flue man sjelden fisker så raskt, mye liv :)

Mange tanker her, men hadde vært gøy om noen tok en utfordring og kastet seg på ;D

Morsom tanke det der Tony.

Jeg tar iallfall ikke den utfordringen ;D.

hvis du syns det er viktig at den henger i vannet, så gjorde CDC-kutlingen det fint. 

men stå på, kreativiteten er det iallefall ikke noe i veien med., ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på disse kutlingene, og har en liten tanke om en silikon-kutling :-\

Om det helt blir som jeg tenker er ikke sikkert, men ett litt luftfult hode av lammeull og silikon, vil få den til å henge i vannet..

Det er viktig her, syns jeg :)

Slenger tanken videre, og poster et bilde om flua skulle bli litt som jeg tenker..

Smeltelim er også en tanke, med f.eks SLF bundet Thunder-Creek style, hvor man legger limet først og trekker fibrene over rett etterpå..

Zonker strip kan være lurt, men tanke på at det er en flue man sjelden fisker så raskt, mye liv :)

Mange tanker her, men hadde vært gøy om noen tok en utfordring og kastet seg på ;D

Morsom tanke det der Tony.

Jeg tar iallfall ikke den utfordringen ;D.

hvis du syns det er viktig at den henger i vannet, så gjorde CDC-kutlingen det fint. 

men stå på, kreativiteten er det iallefall ikke noe i veien med., ;D

Trodde du av alle skulle gjøre det ;D

CdC kutlingen din har jeg rost før, og tror du kan komme med noen limideer bare du tenker litt ;)

Videre så er det jo mulig å feste en dykkeleppe på kutlingen, f.eks din CdC sak..

For å få litt mer bevegelse.

Tror om det Sage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ute og prøvde i går kveld. Blanking! Det blåste opp og kompisen min mente han så lyn rett bortafor oss.. så etter 35 minutter dro vi igjen.. :P

Men jeg lurer på om det går fint å fiske i mørket i havet. Har vel egentlig kun fiska i dagslys før i går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da tony. Skal se hva jeg kan få til. :D  

Skal prøve litt smeltelim i første omgang, og så får vi se hva det blir til.

De dykkeleppene dine, hvor får du de ifra tony?

Men,men jeg får prøve på det etter sola har gått ned, får fremm til det finner du meg på Alby. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dykkeleppene dine, hvor får du de ifra tony?

Kjenner jeg Tony rett så langer han dem fra bunnen av. Lag en "kjeve"/bue av monofilament som du bygger tett med epoxy eller annet tilsvarende lim (til slikt er hurtigherdende UV lim gull verdt). Bare å surre på en bue med mono á la "wobblerskje" og fylle igjen :) Man får også kjøpt ferdige skjeer. Men skal du ha kutlingen ned i vannlagene så er det like greit å kjøre synk med kort fortom i mine øyne...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dykkeleppene dine, hvor får du de ifra tony?

Kjenner jeg Tony rett så langer han dem fra bunnen av. Lag en "kjeve"/bue av monofilament som du bygger tett med epoxy eller annet tilsvarende lim (til slikt er hurtigherdende UV lim gull verdt). Bare å surre på en bue med mono á la "wobblerskje" og fylle igjen :) Man får også kjøpt ferdige skjeer. Men skal du ha kutlingen ned i vannlagene så er det like greit å kjøre synk med kort fortom i mine øyne...  ;)

Takker.

omtrent så her ???

[attachimg=1][attachimg=2][attachimg=3][attachimg=4]

post-4210-13949885476754_thumb.jpg

post-4210-13949885477319_thumb.jpg

post-4210-139498854778_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...