Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Hehe, den skal du ha for! Artig lesestund klarte du å gi oss her. Og utrolig hvor mye man kjenner seg igjen i det det skriver.....glemmer alle andre problemer når man står i vadere og vifter med stanga! Alt for å komme hjem med fiskelukt på fingrene  ;D Og ikke minst det å få trua etter en pause, eller plassbytte......(enda fluefiske jeg snakker om)

Dessverre kjenner jeg meg også igjen i å komme tomhendt hjem. Magnetismen du snakker om har jeg derimot ikke mye kjennskap til.

Som sagt, takk for artig rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport Dryflyfool  ;D

Var ute en tur med Micke etter arbeid. Varmegrader å nesten vindstille kan det bli bedre.

Fikk melding fra Micke sjøørret 800 gr mens æ var på vei dit. Tenkte med mæ sjøl at dette blir flott.

Så for mæ en flott sjøørret middag med sjefen, men den kunne æ vist bare glemme. Ble ikke annet en tre små torsk som svømmer videre for å vokse sæ store. Men alt i alt en nydelig kveld med kaffe og fisking.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se at det landes fisk om dagen :) Grattis med SØ Micke, og selv om det bare ble torsk Finnen så er det uansett hyggelig å kjenne at det er noe som tar i andre enden 8) Blir nesten våryr over været om dagen. Mildvær og vind så er det nok ikke lenge til jeg er ute med stanga igjen. Sist jeg landet fisk var vel da det var -16 grader rett før nyttår. Trenger å kjenne litt motstand i andre enden snart  :rolleyes: Satser på tur neste helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig lesning Dryfoolcockodoodledoo!! Kjenner meg så godt igjen. Merkelig greie med hele riggen, det piper kuldegrader rundt øra og sofaen hjemme må da være bedre? Men suget er f.... meg av og til en sjukelig greie.

Var ute på Digrerud/Fagerstrand idag. Knallforhold.  Digerud stikker ut som ei litta brystvorte utifjoden like nord for Drøbak. Ei grunne som skaper elveforhold når vannet skal inn/ut. I dag skulle vannet tilbake til lavvann fra ganske bra høyvann, og strømmen tok tak i lina. Som om jeg sto i en elv. Tenkte på Orkla. Og gleder meg til sommeren... Da skal jeg ta krokkoodilla på Mærk.

Knallforhold altså- men intet fisk å skue.. Merkelig. Ingenting. Men men. Samma det. Kosa meg. Ingen som spurte om jeg hadde fått meg noe. Ingen heller som hadde brøyta park-plass. Holdt på å sette meg fast. Men samma det også. Hadde det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Sjekk antall visninger på denne tråden! :o

Det gleder meg at noen legger merke til dette. Det var noe Torgeir og jeg snakket om, og som jeg også la vekt på i talen under begravelsen. Han trodde aldri tråden ville bli så stor! Jeg er overhodet ikke religiøs. Men jeg vet med sikkerhet at vi var utrolig heldige som opplevde at en så dedikert person som Torgeir, brukte så mye ressurser på denne tråden.

Han var en gave til oss!

Mener ikke å belaste noen her inne med det, men jeg savner Torgeir veldig. Jeg føler også at dette er et forum hvor det er greit å si det. Dere har gjennom minnesiden og bidrag til kontoen, vist at dere bryr dere!

Så, på denne lørdagskvelden, vil jeg rett og slett utbringe en skål for Torgeir!

Vet at du har det bra på den andre siden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, Nils. Forumet, og spesielt denne tråden, savner Torgeir, og jeg tror nok Torgeir savner forumet og denne tråden også.

Nå tar jeg en øl for Torgeir, også skåler vi sammen for det.

Blir forresten kanskje en liten formiddagstur i morgen, dersom vær og isforhold tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom det er tirsdag kveld - jeg river i en rødvinsskål for Torgeir. Savner rapportene og den gode tilstedeværelsen hans. Merker først etter en stund at denne tråden og hans 24/7 aktiviteter var viktigere for meg enn jeg trodde.

Rødvin er fin-fint, men baksiden er at jeg må gå til fiskeplassen. Og det sitter ekstremt langt inne akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin og levende tråd.

Fordi den er allsidig,og ikke preget av feinschmeckere som kun jager de prikkete på tørt. ;)

Var selv ute i går,på en nydelig plass jeg ikke har vært før.Jeg fikk ingenting,Jonny og Arild fikk.  4 sø og en flott torsk. 8)

Har ikke fisket i sjøen på en stund,mest pga. en vond skulder,men syns de jeg ikke rekker ut til med mine begrensede kast heller får gå der i fred,deilig å være ute ved sjøen! :)

Og jeg har begynt å binde sjøfluer igjen,mange nye spennende mønstre for meg som har vært borte en stund.

Også er det artig å følge med,mye av det som skjer her er jo i mine gamle hjemtrakter(Oslo-området),og selv om jeg nå bor på vestlandet,kommer jeg nok til å havne på "treff-lista" både titt og ofte.

En flott tråd,som Torgeir startet,og den beste måten vi kan minne ham på,er å holde tråden levende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...