Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Gjest fredricoo

Kult at dere tok turen ned dit. Har befunnet meg på stathelle i helgen og sett på brevikstrømmen renne forbi stuevinduet. Småfristende å fiske, men hadde ikke med meg utstyret :( Hvor var dere hen?

Var litt rundt i Larvik:) Hakke peil på hva plassene heter, men nydelig var det:) været som er nå gjør noe med kropp og sinn:D

Har du fisket mye langs Telemarks kysten eller?

Fredrik N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredricoo

Idag blir det å prøve et par kast i nærområdet (Horten) :D

Isen har gått og sola står høyt, så om det ikke blir fisk blir det ihvertfal deilig å komme seg ut :D

Rapport kommer:D

Fredrik N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredricoo

Blei en kort tur idag gitt. Vinden gjorde det vanskelig idag:( Fant ut at det var greit å gi seg når flua satt i bakhodet:P

Blir en tur til telemarks-kysten imorgen med, pattegrisen.

Får satse på uttelling da:D

Om noen skulle bli fristet til å slenge seg med, så hyl ut :D

Fredrik N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rekonigserings tur til bamle land med fredrik n, rosa reke pluss moi! fisken uteble desverre men fant mange flotte plasser som skal fiskes igjen i nær fremtid. for de som lurer ligger det is ved kjønnøya og de fleste vikene rundt dette området. fin fin tur alt i alt med x antall energi drinker og ivrig fiskeprat! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har prøvd /fisker SØ i sjøen rundt Kirkenes området. Hvis noen har noen plasser å anbefale mottas det med stor takk. Har fisket en del i de ulike elvene her oppe sommerstid, men det blir altfor lenge til!! har inntrykk av at SØ fisket i sjøen her oppe er en sjeldenhet.

martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Tvedten  :)

Har hørt litt rykter om at SØ-bestander i Sognefjorden er i ferd med å ta seg opp.

Så dere noen vak på turen. Kjenning med flere fisk?

Takk skal du ha, deilig med årets første :)

Vi fikk et par tre til, men det var ikke noe størrelse å skryte av. Var ikke mye liv, ikke noe vak bortsett fra en sel i ny og ne;) Hadde håpet å treffe på en børstemarksverming, men var nok litt kaldt enda, selv om den på bildet faktisk var full av disse små guffne dyra. Tok samtlige på makskast over marebakke så tydelig at de ikke kommer hyppig inn på grunna helt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fangst. Utrolig digg på se bildene begynne å komme i tråden igjen. kjørte sjøl en tur ned til Halden brygge på Fornebu idag og så at isen var blitt svart og sørpete. Kan ikke være så fryktelig lenge igjen nå??!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fangst. Utrolig digg på se bildene begynne å komme i tråden igjen. kjørte sjøl en tur ned til Halden brygge på Fornebu idag og så at isen var blitt svart og sørpete. Kan ikke være så fryktelig lenge igjen nå??!?

Var på bygdøy igår,og isen så også der sørpete ut...Desverre kastet jeg en større stein så langt ut jeg klarte, men den lagse såvidt et lite hakk.....før den spratt hånlig bortetter isen...  :(  Men det er jo grenser på hvor lenge kong vinter klarer å holde grepet på oss nå...!

Deilig å se bilder av nytrukket fisk igjen - får håpe isen har gått til 19.mars....fullmåne og kjempetrua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Et lite bildebevis på den beste fangsten etter Henke og jeg hadde en tredagers fiskeekstravagansa i Sogndal forrige uke:)

[attach=1]

ser att rosa fungerer i sogndal også. den nasjonale sjøørretfargen ;D ;D ;D grattis med fangst

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredricoo

Et lite bildebevis på den beste fangsten etter Henke og jeg hadde en tredagers fiskeekstravagansa i Sogndal forrige uke:)

[attach=1]

Grattis med fin fangst :)

Godt å se at det finnes SØ i fjorden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er litt sært er at pattegrisen fisker godt i svært klart vann nordpå, men ikke i Oslofjord eller Danmark for den del..

Skjønn det den som kan ???

Er vel med SØ som det er med folk. Jo lenger nord man kommer jo mer godtroende er dem  ;D

Neida Tonyboy, klarte bare ikke å la vær  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en måned siden - fikk jeg tilsendt en 6.6" Splitcane #3 fra Kina, som kun har blitt snøkastet (plenkastet - hvis det hadde vært sommer).

Idag - strålte solen, og selv om temperaturen ikke var Bahamaslignende, i tillegg til endel snø - kjørte jeg til èn av tidevannsstrømmene i nærområdet.

Når jeg ankom - var det svak strøm (like etter toppflo), og fikk tilslag på den rosa "reken" med en gang - men den slapp etter noen sekunder.

Strømmen ble sterkere - og flua touchet vannflaten hele tiden - så jeg gikk lengre opp hvor strømmen ikke var så sterk.

"Schmakk" - der satt det på èn.

Nå er ikke denne stangen mye egnet for å "pumpe" fisken - så det var nødvendig å utvise lempelighet  :D.

Men etter 10 min - var "over en kilo mat" - i boks.

Jeg hadde kappet til en 6 m`s flyteklump på 8 gram - og brukte 1,5 x stanglengde som fortomslengde (0.30 som spiss).

Dette var virkelig moro!

Nå må jeg bare få tak i en tweed-jakke, six-pence, noen utrangerte Viking Slagbjørn, og selvsagt må man ha på seg godlukt (i tilfelle det kan komme damer på breddekanten  ;)) - og da må det bli Old Spice  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...