Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Hallois gutta, tenkte å prøve meg for første gang etter SØ i nærmeste fremtid, ettersom jeg har flytta til sandefjord(sommeren er altfor langt unna)

Har et par #5 stenger, så tenkte å prøve meg med de.. Jeg må vel investere i et intermediatesnøre forstår jeg, og kanskje en ny spole til snella..

Jeg er jo en real landkrabbe i utgangspunktet, så sjøen vet jeg lite om og enda mindre om sjøfiske.. trenger man fiskekort?? kan man fiske overalt??

er det noen "områder" rundt sandefjord noen kunne pekt ut for meg, som jeg kunne sjekket ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sesongkort;743 nok--ukeskort--302 nok ;) neida,bare kødder...alt fiske i sjøen er foreløpig gratis ;D når det gjelder Sandefjordtraktene yngler det av gode plasser! Ihvertfall 10-15 mann her inne som er lommekjente der ;) når det gjelder stenger duger klasse 5# i finvær,men noe som alle vet som bor her i landet,kan finvær være alt annet enn dagligdags..du vil trenge noen kraftigere stenger etterhvert,fra 6# helst 7-8#.Skitt fiske utover! Pistus ps:husk fredningssonene ved elve/bekkeutløp-minimum 100 m. i radius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sesongkort;743 nok--ukeskort--302 nok ;) neida,bare kødder...alt fiske i sjøen er foreløpig gratis ;D når det gjelder Sandefjordtraktene yngler det av gode plasser! Ihvertfall 10-15 mann her inne som er lommekjente der ;) når det gjelder stenger duger klasse 5# i finvær,men noe som alle vet som bor her i landet,kan finvær være alt annet enn dagligdags..du vil trenge noen kraftigere stenger etterhvert,fra 6# helst 7-8#.Skitt fiske utover! Pistus ps:husk fredningssonene ved elve/bekkeutløp-minimum 100 m. i radius.

knall :)

ja får vel vurdere en tyngre stang etterhvert, ville bare gjerne prøve dette i første omgang.. hvem vet kanskje jeg synes det er skikkelig gørr :o:P

og for de som er lommekjente i sandefjord, send meg gjerne en PM  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sesongkort;743 nok--ukeskort--302 nok ;) neida,bare kødder...alt fiske i sjøen er foreløpig gratis ;D når det gjelder Sandefjordtraktene yngler det av gode plasser! Ihvertfall 10-15 mann her inne som er lommekjente der ;) når det gjelder stenger duger klasse 5# i finvær,men noe som alle vet som bor her i landet,kan finvær være alt annet enn dagligdags..du vil trenge noen kraftigere stenger etterhvert,fra 6# helst 7-8#.Skitt fiske utover! Pistus ps:husk fredningssonene ved elve/bekkeutløp-minimum 100 m. i radius.

knall :)

ja får vel vurdere en tyngre stang etterhvert, ville bare gjerne prøve dette i første omgang.. hvem vet kanskje jeg synes det er skikkelig gørr :o:P

og for de som er lommekjente i sandefjord, send meg gjerne en PM  ;D ;D

Egentlig kalarer du deg fint med en femmerstang.  ;) Du sier du har flere stenger så da har du vel en med litt punch i, og så setter på et intermediate med litt punch i så blir det bra. :D Men som pists sier så blir hverdagen ved kysten mye lettere med en 7-8 stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Vil ikke være den som er den, men håper at vi kan ta oljesøldiskusjonen videre her http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=19349.0. Er så lei av å komme inn på tråder som heter noe og som er startet i all velmening men som spårer ut til noe helt annet. Det er det nok av.

Noen som har vært å fisket noe sjøørret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg virkelig ”god-følelsen”, det bare måtte bli fisk. Jeg fant frem utstyret og stakk av gårde. Til min store overraskelse var vannet utrolig klart! Tror neppe jeg har sett det klarere tidligere. Jeg startet ytterst i bukta og fisket meg innover. Da jeg var kommet omtrent halveis, så jeg en fisk som fulgte flua, men bråsnudde da den sannsynligvis så meg. På neste kast så jeg en større fisk som fulgte flua, og denne tok flua! Det ble et sabla basketak inne i mellom rullestein, tang og tare fordi jeg hadde glemt håven på land. Løslina ble revet ut av hendene mine og fisken flata stanga et lite øyeblikk, før den sakte men sikkert kom inn mot land og skled forsiktig inn i håven. Endelig! Etter to måneder uten resultat! Fisken ble veid til ca 1,2kg. Etter en runde med ”photoshoots” gikk jeg ut i vannet igjen. Jeg hadde nemlig sett en fisk vake innenfor rekkevidde. Jeg snek meg ut på steinen og kastet. Først et inndrag, så ett til, idet jeg skulle ta det tredje strammet lina seg og det var fast fisk igjen! Kunne det bli bedre tenkte jeg, men denne fisken skulle tydligvis ikke på land, for da den hoppet opp i lufta sa det spjong og lina ble slakk. Jaja, tenkte jeg, jeg har jo allerede fått en pen fisk. Resten av turen hadde jeg flere følgefisk og noen napp. Kom dere ut å fisk!

[attachimg=1]

post-2892-13949886081557_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med pen fisk Fettfinna. Artig skrevet! Må si jeg levde meg inn i opplevelsen din  :)

Jeg tok turen ned til Toggi-land i går. Møtte Per på avtalt plass, og forholdene var perfekte. -11, sol og blikk stille.

Rigga opp stang og fikk på meg vadere i en fei. Kom meg ned til vannet og fikk fiska i 20-30 min.

Da pakket det seg kjapt med drivis, som gjorde fisket vanskelig.

Per hadde med pølser. Bestemte oss for å grille litt i påvente av at isen forhåpentligvis forsvant. Da vi hadde fyra opp grillen, begynte det å blåse pålandsvind, og med den kulden som var, blei livet faktisk ganske surt der ute. Kasta i oss pølsene og forsvant til andre siden av fjorden.

Da vi kom dit var det litt mindre is. Fikk av og til kasta mellom flakene. Ingen av oss kjente dessverre noe, men det var en uforglemmelig tur likevel.

Fyra opp et bål før vi dro hjem. Lot det stå og brenne til minne om kongen av Telemark. Torgeir.

[attach=1]

[attach=2]

post-1505-13949886099322_thumb.jpg

post-1505-13949886099664_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...