Jump to content

Sjøørretfiske i sjøen

Toggi
 Share

Recommended Posts

• Replies 17.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Elisabeth Sletten Berg

Ble noen timer ved havet på prikkejakt i helgen, det blåste "kattonga"(nordnorsk uttrykk for alle værtyper, inklusive godvær..), men med "ny" stang for gode småpenger, samt usannsynlig godt selskap måtte svenskkusten testes. Vi vada mellom småøyer og klatra litt, fant smørblide et "luringstrekke". Idet vi kom frem roet vinden seg til "flau type" og første SØ tok så det sang (kattonga) etter et par kast. Fullstendig bananas oppførsel. Fra fiskens side. Noen utras, så rolig. Finne frem håven. De

Truls

Det ble gitt meg en førjulspresang ved kysten i dag. Bestemte meg i går kveld for å dra innom et sted jeg ikke har vært på lenge, mye på grunn av vindforholdene som har vært når jeg har fått mulighet til å fiske. Var på plass før det var blitt helt lyst, og fikk raskt noen fisk før det ble stille en liten stund. Fisket av en liten bukt, og i det jeg skulle gå tok jeg et kast utenfra og inn over noen tangbelter. Mellom inntrekket dro snøret ut mellom fingrene mine, jeg holdt igjen, løftet stan

Truls

Tok meg fri fra jobb i dag. En etterlengtet fridag. Hadde tenkt til å ta med båten og øyhoppe litt. Hadde veldig troa på det. Men jeg har glemt å ta inn lastestroppene, de ligger et eller annet sted under snøen... Så da måtte jeg finne på noe annet. Tenkte meg ut to plasser. Plass en er en grunn bukt som går over i en lang marbakke man kan vade og fiske langs et langt strekke. Begynte inne i bukta, det var lavt vann og jeg hadde ikke helt godfølelsen. Men fisken var hjemme! Fisket med en liten

Posted Images

Skal som sagt ut i morgen. Hvilke erfaringer har dere gjort dere i det siste. Blir hovedsakelig mosseområdet. Grunt, dypt, steder? Vet jo om utallige plasser, men greit å slippe å kjøre moss og larkollen rundt:)

Edited by Bruno90

Om det ikke skjer noe etter 45 min, så bytt plass. Hadde nok brukt dagen lengre sør enn Jeløya Frode

/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Ja ja! Skitt fiske da alle

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Skal ut idag, Wennevold og undertegnede,blir lenger ned i fylket

/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20" /> Skitt fiske,kun 2 blå her inne hos meg,da er det ihvertfall pluss ved sjøen..lukter bålkos idag!

Begynner å nærme seg vintersesong nå,turer med de lange ljugehistoriene rundt bålet og hanskediskusjoner

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" /> Skitt vinterfiske alle vikinger!!

PS;vil bare legge til at sjøen fortsatt holder 10+,den gikk også opp i nordøsten til 11,6 C inne på meter"n ved land langs Østfoldkysten,vi snakker da uttaskjærs,inne i grunne bukter blir det motsatt effekt,spesiellt laanggrunne bukter kan ha temp innerst nå som nærmer seg frysepunktet,bare en liten "reminder"

PS;vil bare legge til at sjøen fortsatt holder 10+,den gikk også opp i nordøsten til 11,6 C inne på meter"n ved land langs Østfoldkysten,vi snakker da uttaskjærs,inne i grunne bukter blir det motsatt effekt,spesiellt laanggrunne bukter kan ha temp innerst nå som nærmer seg frysepunktet,bare en liten "reminder"

Takk for fine opplysninger, Pistus:)

Blir veldig misunnelig her jeg sitter på jobb...

Skulle så gjerne vært ute nå. Må nok pent vente til i morgen.

Hadde tenkt meg noen forskjellige plasser, men håper jeg ikke kommer gjennom alt jeg ønsker, for da betyr det at jeg blir stoppet av godt fiske. Og det hadde gjort seg. har litt trua på det også.

Om å gjøre å finne fisk, men det bør være bra med muligheter. Alle forhold ligger til rette.

lhegdal, så fin ut den flua ved siden av fisken. Lyst til å legge ut bilde av den ved anledning?

Alltid på utkikk etter inspirasjon til å binde nye fluer.

Flotte rapporter dere legger ut, veldig bra!

Nyt dagen ute, skulle gjerne vært der jeg også!

Ikke helt klar for å være ferdig med høstfisket enda, men gleder meg likevel til vinterfisket.

Lite action rundt Kragerø. Fisket siden Onsdag og to følgefisk og ett skikkelig take er alt jeg kan rapportere om .

Merkelig stille, har båt og har fisket rundt mange gode plasser men ikke noe å se. Hatt ett par alker etter flua da

Er ca 10 grader i sjøen her også. Jaja , ut igjen for en ny økt.

Blir veldig misunnelig her jeg sitter på jobb...

Skulle så gjerne vært ute nå. Må nok pent vente til i morgen.

Hadde tenkt meg noen forskjellige plasser, men håper jeg ikke kommer gjennom alt jeg ønsker, for da betyr det at jeg blir stoppet av godt fiske. Og det hadde gjort seg. har litt trua på det også.

Om å gjøre å finne fisk, men det bør være bra med muligheter. Alle forhold ligger til rette.

lhegdal, så fin ut den flua ved siden av fisken. Lyst til å legge ut bilde av den ved anledning?

Alltid på utkikk etter inspirasjon til å binde nye fluer.

Flotte rapporter dere legger ut, veldig bra!

Nyt dagen ute, skulle gjerne vært der jeg også!

Ikke helt klar for å være ferdig med høstfisket enda, men gleder meg likevel til vinterfisket.

Hvis du mente flua ved siden av fisken min, så er den denne:) keough saltwater grizzly, rød og naturell selull, og beadchain fluored øyne.

Fiska litt i Bunnefjorden idag. Brunt og dårlig sikt. Hadde ikke trua i det hele tatt.
Verken så eller hørte fisk.
Men fikk endelig snøret til å synke, fikk og testa ut linekurv (ikke noe for meg). 
På slutten tok mine splitter nye vadesko kveld. Sålen løsnet i begge ender og sitter bare såvidt fast på midten. 
Ringte sporenstreks til forhandler og han kunne fortelle at det har vært feil i produksjonen til Guideline. Nye sko er allerede på vei. 
Men må nok kjøpe et par i morgen kanskje, har jo 5 dager fri på rad nå og vadeskoene gikk ad undas på dag 1. 

Share

• Create New...