Gå til innhold

Smakebit fra Kola 2007


Flemming

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Vel... Det kom ingen utfyllende rapport fra denne kanten allikevel, så derfor legger jeg inn en link her til min lille private "minnestund" fra årets tur..  ;) (håper dette er lov..)

 

Kvaliteten på bildene er dessverre ikke de beste pga dårlig objektiv og utstrakt bruk kompactkamera i det dårlige været, men men.. Bildene er også komperimert en god del (alt for mye).

 

Men uansett: Her kommer et lite sammendrag fra årets store tur!!!

Sett deg tilbake i stolen, skru på lyden og nyt!!!  ;D

 

http://dump.no/files/91d9e79c1fbf/Kola_2007__web.wmv

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt sett ,svarte det til forventningene ? Skal dere tilbake?Dumme spørsmål kanskje men det bare for at jeg er så sugen på en tur selv. ;D.

 

 

Ja, det svarte til forventningene, men jeg hadde vært på Kola før (2001), så jeg visste jo hva jeg kunne få oppleve dersom været og klekkingene var med oss. Vi hadde bare god klekking to dager på denne turen. Tenk å få oppleve slike klekkinger hver dag i 6 dager... :-* (Vi fikk bare 5 dagers fiske. Mistet ett døgn pga tåka)

 

Om jeg skal tilbake? Tja, det skal jeg vel, men vet ikke når.. Dersom jeg kan bli reiseleder, så reiser jeg gjerne hver sommer, men som fult betalende.. Nei!! Det er alt for dyrt for meg med én slik tur i året... Det går ca. 20 lapper denne uka. Greit nok synes jeg, men spør samboeren min.... :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger da ikke å pakke så mye Fluefisker'n, noen ekstra underbukser til øyeblikka som blir for mye for deg, to liter myggmiddel og en halvkilo valium til flytura med Aero(utgåttpådato)flott! :D

 

Har sett noen svært fristende filmer og bilder fra Kola, og det samme på denne tråden! Meget fristende, MEN den der helikopterturen frister ikke. Helikopter har i utgangspunktet en ulykkesfrekvens som ligger langt nærmere bil enn fly, og så russiske utrangerte helikoptere da med huller i vedlikeholdsskjemaet og fulle piloter!? Huff, nei det får bli ganske så mange år til. Håper å avslutte min fluefiskekarriere om 40 år med en trekilos ørret tatt på tørt, som et definitivt høydepunkt i et fluefiskeliv med intens interesse, oppoffring og så bare masser av småfisk. Det ligger liksom noe vakkert og poetisk over det også, selv om det ikke er noe å sette rocka actionmusikk til.

 

JB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget fristende, MEN den der helikopterturen frister ikke. Helikopter har i utgangspunktet en ulykkesfrekvens som ligger langt nærmere bil enn fly, og så russiske utrangerte helikoptere da med huller i vedlikeholdsskjemaet og fulle piloter!? Huff, nei det får bli ganske så mange år til.

 

Hehe.. Det har blitt bedringer på tundraen de siste årene tydeligvis....

 

Da jeg reiste i 2001 kom helikopterpiloten ut med møkkete kær, skjorta halvveis på knærne, sneipen i kjeften (mens de fylte bensin), cap'n på tvers etc.. Det året gikk ett eller to helikopter i bakken, med mange skadde. I år har de fått nye piloter med skjorte, slips, capteinhatt og blankpolerte lakksko! Følte meg plutselig litt tryggere... ;)

 

Men JB, man må da ta noen sjanser her i livet!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

har vært på kola 2 ganger, den første hadde vi luksushelikopter, den siste gangen var helikopteret lappa etter kulehull fra en eller annen miter. eller annet automatvåpen. man skal være obs på at russerene har av de beste helikoptere i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henning, får du fortsatt ikke åpnet bildeshowet mitt? Er det andre som har problemer?

 

http://dump.no/files/91d9e79c1fbf/Kola_2007__web.wmv

 

 

jepp, irriterende stor problemer :)

 

Terje!

 

Jeg får ikke sett denne med Mac og QuickTime. (Jeg har jo sett filmen på PC´en min da). Jeg har vel ikke hatt problemer med å se .wmv filer etter at jeg innstallerte "Flip4Mac" som gjør at vi Mac´ere kan se .wmv filer i QuickTime, men denne virker altså ikke. Jeg får bare en hvit flate der filmen skulle ha vært og jeg hører lyden.

 

Hva bruker du Henning, Mac eller PC og bruker du QuickTime eller Windows Media Player?

 

Flemming, kan du si hva slags program du har brukt og eventuelt hvilke innstillinger du har brukt når du eksporterer/lagrer denne filmen (Codec)? En feilmelding jeg får med Windows Media Player på Mac er "The file may not play correctly because it was compressed by using a codec that is not supported".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Jeg bruker PC, og Windows W P

Jeg får frem en slik side som du får når du ikke har nettverk. Siden kan ikke vises.

 

Jævla irriterende

 

 

Hvilken versjon av windows media player har du  ???

Last ned og instaler eventuelt versjon 10, ikke sikker på om detta er problemet, men har opplevd lignende når jeg hadde en gammel versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Får heller ikke åpnet denne. Får lyden med WMW plugins på QT, men ikke bilde. NEKTER å installere WMP. Nei, Flemming. Konverter den til QT så blir iallefall alle Macere glad:)

 

N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

og er det ikke en retslig kjennelse at man i det offentlige skal bruke et format som alle platformer kan brukes, som gjelder i usa og eu? men denne siden er ikke offentlig. >:(;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flemming,må si du traff utrolig godt med det første lydsporet :D.Jeg hadde håpet at du kunne dele med oss hvem dette er?

 

Denne helikopter turen inn er den lang?Flyskrekk tiltross,lysta på en tur begynner og ta fullstendig overhånd :).Og som kona sa,det var jo ikke så dyrt da  :o,ihvertfall ikke med litt god planlegging.

 

kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flemming,må si du traff utrolig godt med det første lydsporet :D.Jeg hadde håpet at du kunne dele med oss hvem dette er?

 

Denne helikopter turen inn er den lang?Flyskrekk tiltross,lysta på en tur begynner og ta fullstendig overhånd :).Og som kona sa,det var jo ikke så dyrt da  :o,ihvertfall ikke med litt god planlegging.

 

kjell

 

musikken er Enya..  deilig til slike ting men ellers bare mas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...