Gå til innhold

Smakebit fra Kola 2007


Flemming

Anbefalte innlegg

Kom hjem fra en ukestur på Kola i går kveld. Er fortsatt trøtt....

 

Tåke, tåke og atter tåke gjorde at vi mistet et døgn på tundraen, men fisken på tundraen har lært seg å spise når det klekker - selv i 4 grader, tåke, regn og sterk vind...

 

Vi opplevde alle sider av Tundraen - fra 4 grader til 25 grader med blå himmel og vindstille.

 

Har ikke tid til en fyldig rapport nå, men dette kommer etter hvert.

Fikk dessverre en masse overeksponerte bilder, men her er noen smakebiter.. ;D

 

(PS: Disse fiskene er selvfølgelig tatt på tørt på vakende fisk (døgnfluer og små caddis'r)  8))

 

 

[attachimg=5]

 

 

[attachimg=2]

 

 

[attachimg=4]

 

 

[attachimg=3]

 

 

[attachimg=1]

post-14-13949850182259_thumb.jpg

post-14-13949850182761_thumb.jpg

post-14-13949850183161_thumb.jpg

post-14-13949850183762_thumb.jpg

post-14-13949850272566_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Kenneth Sneis

Med fare for å drepe gleden ved å fange 200 gr i østfoldskogen har jeg overbevist meg selv om at Kola får vente til jeg fyller 70, men lurer litt på om dette må revurderes når jeg leser slikt som detta.

Helt sinnsykt, gleder meg til å lese fortsettelsen Flemming !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte sakker, gutter!!

 

Regner med at det kommer en fyldig rapport ganske snart. Var Kristian med på denne, Flemming?

 

Kenneth, det er overraskende hvordan man stiller om forventningene etter hvor man fisker. Det er ingen fare for at slike opplevelser kan ødelegge gleden med "hverdagsfiske". Jeg får fortsatt en god følelse i magen når jeg tenker på sommerkvelder i de Østfoldske skoger. (Men så tenker jeg på bikkja, og da begynner jeg å grine så jeg hikster... :'( :'()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Begynner å angre på at jeg takket nei til en tur i år. Valget sto mellom MC-lappen og en uke på Kola! Fortsatt usikker...

Nå kan du jo kjøre MC mens du planlegger kolaturen. Rette valg :)

 

Flemming....Fytti katta for noen fisker!!!! :o

Gler meg til fortsettelsen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å angre på at jeg takket nei til en tur i år. Valget sto mellom MC-lappen og en uke på Kola! Fortsatt usikker...

Nå kan du jo kjøre MC mens du planlegger kolaturen. Rette valg :)

Gleder meg som en unge til første kjøretimen på tirsdag  ;D

Kola turen er allerede under planlegning. Nå spørs det som jeg ikke skal ta en liten tur sørover og besøke en kompis i Argentina først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Tenk på alle fiskene dere kunne fått den tiden dere poserte foran linsen.....

Bare kødda ;-)  Flotte ørreter!!  Er litt småsjalu......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg vært i New Zealand i to uker..... :P :P

 

Nei da, jeg har ikke tenkt fluefiske i hele to uker, men prioritert familien i Egypt. Måtte selvfølgelig dykke etter fisk hver dag når man har noen av verdens vakreste korallrev utenfor hotellet, men har bare klappet på fisk - ikke plaget dem med krok... ;D ;D

 

Skulle gjerne ha tatt et par av de tunfiskene og baracudane jeg så på flue, men nøyet meg med å ta bilder av Nemo og vennene hans... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Flemming...Du MÅ da ta med deg fluestang på ferie  ;D

Gå ned til stranda om morgenen, familien soler seg, bite tak i korken på stanga og svømme i solsteiken ut til ei øy eller noe. Det er nesten like bra som ørretfiske. Anbefales  ;D

 

Og like morsomt hver gang på bagasjebåndet, når alle de andre fedrene ser ei fluestang komme sigende, og alle får et slik "faen-hvorfor-tenkte-ikke-jeg-på-fluestanga"-uttrykk  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Ah! Det var noe pene fisker Rune og Flemming. Ser ut som dere har kost dere. Synes dere ikke en uke blir litt lite? Det er det som gjør at jeg vegrer meg hver gang jeg har muligheten til å dra til Kola. To uker så skulle jeg blitt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...