Gå til innhold

Smakebit fra Kola 2007


Flemming

Anbefalte innlegg

Ah! Det var noe pene fisker Rune og Flemming. Ser ut som dere har kost dere. Synes dere ikke en uke blir litt lite? Det er det som gjør at jeg vegrer meg hver gang jeg har muligheten til å dra til Kola. To uker så skulle jeg blitt med.

 

Det er jo bare å bestille to uker det. Peter Wulf gjør jo dette hvert år... ;)

 

Her ser dere forresten hvordan man skal kjøre stor fisk...   :D

Guide Line AWM #6, Egor fluorcarbonspiss på 0,19mm og døgnflue i krok 14 tåler ganske mye om man presser jevnt.

Jeg har hardt press på fisken pga et tungt stryk nedenfor, og under ser dere hvordan fisken så ut :

 

 

runekola20071l.jpg

 

 

 

 

runekola20073l.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Flemming...Du MÅ da ta med deg fluestang på ferie  ;D

Gå ned til stranda om morgenen, familien soler seg, bite tak i korken på stanga og svømme i solsteiken ut til ei øy eller noe. Det er nesten like bra som ørretfiske. Anbefales  ;D

 

Hehe.. Jeg må innrømme at jeg var inne på tanken, men for familiefredens skyld lot jeg være.. :D

 

Det er visst heller ikke lov til å fiske ved disse koralrevene i Rødehavet, så jeg hadde vel bare blitt buret inne.

Tipper nemlig ungene langs stranden hadde anmeldt meg dersom jeg heiste opp Nemo med en krok i kjeven... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, det kjøre- bildet var tøft, Flemming  ;D Brutalt, men måtte du "holde den, så måtte du holde den".  ;D Kodak moment.

 

Ja, jeg liker det bildet. Det er Rune som har stått bak kameraet.

Ser kanskje litt brutalt ut når man ikke ser stryket rett nedenfor, men jeg har mistet fisk i det steinete stryket før, og ville unngå det denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde suget etter Ørreteldorado akkurat gitt seg og så dukker det opp sånne mega bilder,fy flate ;D.

Lysta på en tur til Kola ble vel ikke noe mindre  :rolleyes:.

Hvor henvender man seg hvis man seriøst vurderer en tur?

 

hilsen kjell

 

Du kan feks. henvende deg her :

 

http://www.stjordalfisk.no/index.php?c=8&kat=Reiser

ved Kurt A.

 

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svar,det skulle jaggu vært morro å fått til en tur i løpet av noen år :).

 

Hilsen kjell

 

 

 

Det kan anbefales !!!

Har vært der 3 ganger med Loop.

 

Reiser til Grønland om to dager ! 

9 dager med sjørøye fiske.

 

Det er ikke så værst det heller    ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lyst til å si at det er radioaktivt ørret, som har vokst seg stor og klumpete etter en lengere tid med stråling, men kommer nok til kort - og det er min missunnelse som taler.

 

Uansett gjennomsnittsstørrelse i Kola, så er det en prestasjon å dra opp fisk på over 3 kg, og da en enda større prestasjon å lande brun vakker ørret på 4 kilo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...