Gå til innhold

HALFORD`S DISCIPLES - a union of new dry fly purists !!


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

Men på augustkveldene er ikke de såkalte "puristene" hjemme, for da er de ute i mørket og fisker blindt med  vårfluepupper som er bundet av syntetiske materialer. Fysj! Enhver som fisker med fluer bundet av gamle sofaer, gamle redningsvester (kapok), soveposefyll, pollenfilter og syntetisk garn i grelle farger er uansett ikke mye purister i min bok. Bare litt billig og lettvint etteraping, uten egentlig å sette seg inn i prinsippene! Enten får dere lære dere boka og oppføre dere deretter, eller så kan dere kutte ut hele greiene. Dere gjør jo skam på mannen!  ;D    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,7k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Terje Refsahl

Men på augustkveldene er ikke de såkalte "puristene" hjemme, for da er de ute i mørket og fisker blindt med  vårfluepupper som er bundet av syntetiske materialer. Fysj! Enhver som fisker med fluer bundet av gamle sofaer, gamle redningsvester (kapok), soveposefyll, pollenfilter og syntetisk garn i grelle farger er uansett ikke mye purister i min bok. Bare litt billig og lettvint etteraping, uten egentlig å sette seg inn i prinsippene! Enten får dere lære dere boka og oppføre dere deretter, eller så kan dere kutte ut hele greiene. Dere gjør jo skam på mannen!  ;D    

Vi har utviklet et godt nattsyn og ser fortsatt vaket...... og er ikke MØRKREDDE ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hoj!

Etter en sesong hvor jeg ikke har rørt annet enn tørrfluer så lurer jeg på om det er mulig å bli medlem av denne eminente gruppa? Streamere, nymfer og fluer som ikke flyter blir gitt bort til kompiser med dårlige uvaner  :)

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoj!

Etter en sesong hvor jeg ikke har rørt annet enn tørrfluer så lurer jeg på om det er mulig å bli medlem av denne eminente gruppa? Streamere, nymfer og fluer som ikke flyter blir gitt bort til kompiser med dårlige uvaner  :)

Petter

Bare å sende søknad i 3 eksemplarer til site admin  ;)

bare 3?... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hoj!

Etter en sesong hvor jeg ikke har rørt annet enn tørrfluer så lurer jeg på om det er mulig å bli medlem av denne eminente gruppa? Streamere, nymfer og fluer som ikke flyter blir gitt bort til kompiser med dårlige uvaner  :)

Petter

Du er hjertlig velkommen, Petter :D

Trenger du matfisk, så bruk slukstang eller sett garn ;D ........ fluefiske er fiske etter vakende fisk, og foregår med fluer som flyter :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og hvis det skal være rett: Kun oppstrøms!

Når jeg har fisket meg tom for nymfer, etter at de har satt seg fast i sunkne døde trær, steiner og leppene til ørreter så store at de bare lo av utfordringen, så skal jeg også bli tørrfluepurist. Men en skikkelig en. Ikke en sånn kvasi-purist som Halford var. Han virker for meg som en typisk politikertype, og sånne forbilder vil jeg ikke ha!!

Nei, mitt tørrfluefiske skal ha et mye dypere grunnlag.

Da skal jeg kjøpe meg cane stang, eller en annen stang så dyp at tuppen slår meg i bakhodet i bakslengen. Og så skal jeg trene på Bærumsdialekten. Og det er tøft for en Østfolding!! (Spør JB...).

Og jeg skal ikke fiske med mothakeløse kroker. Jeg skal fiske UTEN kroker. Kjøring av fisk er for adrenalin junkies. Kan likesågodt kjøre go-cart eller hoppe i strikk. Uinteressant!

For meg er fluefiske Zen, og da er det "The Take" som gjelder. Det er der forskjellen mellom tørrfluefiske og alt annet ligger. Etter at fisken er kroket er alt det samme, uansett metode.

Og da, kanskje er jeg nærmere å finne fluefiskets Nirvana.

Så i kronologisk rekkefølge: The rise, the presentation, the take - Nirvana.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarer du ikke Tmags. Du er altfor opptatt av å hele tiden vise de andre langs elva at du til enhver tid kan fange fisk  :D  Og så klarer du sikkert ikke å legge Sage-stengene på hylla, eller lære deg Bærumsdialekt  ;D

Halford hadde sin storhetstid for over 100 år siden. Alle var anneledes da. Og i dag kan han derfor virke rimelig konservativ. Men husk, selv er jeg ikke personlig kristen, men jeg kan ikke klage på de som er det bare fordi prestene brente kjærringer på bålet for 300 år siden   ;)

Petter Gustavson - Velkommen skal du være!! Dine fantastiske fluer vil også være med på å heve standarden på denne utsøkte klubben. Ikke bry deg om disse menneskene som legger inn sure oppgulp her. De er bare misunnelige for at de ikke har den indre ro i sjelen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halford hadde sin storhetstid for over 100 år siden. Alle var anneledes da. Og i dag kan han derfor virke rimelig konservativ. Men husk, selv er jeg ikke personlig kristen, men jeg kan ikke klage på de som er det bare fordi prestene brente kjærringer på bålet for 300 år siden   ;)

...så har vel heller ikke de fleste kristne i dag heksebrennere som forbilder. I så fall hadde du hatt all grunn til å klage.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tmags skrev:

...så har vel heller ikke de fleste kristne i dag heksebrennere som forbilder.

Er du så sikker på det :D :D

Terje!

Nei, man kan saktens lure, hehe.  ;D

Boer legge til at jeg mener at profeten Jesus var en meget vis mann. Og han er uten tvil en av mine helter. Det er folkene rundt, og de som kom etter som har rotet det hele til...  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man kan saktens lure, hehe.  ;D

Boer legge til at jeg mener at profeten Jesus var en meget vis mann. Og han er uten tvil en av mine helter. Det er folkene rundt, og de som kom etter som har rotet det hele til...  :rolleyes:

Da regner jeg med at de som har skrevet om han ikke inngår i de som har rotet det til? Men de som har lest om ham? For du har vel ikke pratet med selveste gubben??  :D

Hadde vært moro om du hadde gjort det da. Vi trenger en fluefiskerens svar på "Martha Luise". Lite folk vi kan mobbe og baksnakke i dette miljøet  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus som profet er godt dokumentert selv i muslimske skrifter (Jesus is seen in Islam as a precursor to Muhammad, and is believed by Muslims to have foretold the latter's coming). Budskapet er ganske enkelt, hvis man summerer opp. Det er naar man gaar i detaljer, som oftest farget av forfatterne at det begynner aa bli komplisert. Tolkninger som farges av politikk og hva som var korrekt utifra epoken tolkningene fant sted. osv osv  ;D

Saa de som har skrevet om han, eller tolket de tidligste skriftene om ham har en stor del av skylden til all elendigheten som har skjedd de siste 2000 aara.

Om jeg er kristen?  Vel for aa vaere det saa maa jeg tro pa at 1. Han var foedt av en jomfru (not likely), 2. gjenoppsto fra de doede (not likely) og saa 3. reiste opp til himmelen og sitter ved Guds hoeyre haand (not likely). Kristen? Not likely.

Religion er skumle saker...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

"Guds høyre hånd"... hånd... så Gud er også et menneske altså? Jaja.

Men hva har han/hun/det med Halford å gjøre? Åja, heksebrenning, disipler og profeter var det ja. Er vel mer snakk om nymfebrenning vil jeg tro. Altså er jeg fortsatt sint på puristprestene. Om de ikke direkte brenner dem så vet jeg at de hadde gjort det om de fikk sjansen. Og slike "prester" gjør man klokt i å holde seg unna. Tror jeg...

Forøvrig er jeg ikke så himla sikker på at Jesus var så perfekt heller. Man går da ikke PÅ vannet?!? Særlig ikke om andre fisker. Ahh... 24.gif Han var selvsagt isfisker. Huff! Det hjalp ikke stort, men kan kanskje unnskyldes. Så ok, greit nok. Han fisket i alle fall ikke tørt. Han fisket jo visstnok også med garn etter hva jeg har forstått. Øøø....

Vil det si at en tørrfluepurist ikke annerkjenner Jesus?

Selv vet jeg ikke hva jeg skal tro. Jeg tar sikkert feil uansett. Det er nok heller ikke meningen at jeg skal forstå. Antagelig, muligens, kanskje... tja. Jeg tror på fisker med alt jeg. Da blir i alle falle én ting riktig. Tror jeg... eller... nei pokker heller, nå binder jeg meg ei tørrfluenymfe med flytende bly mens jeg har hører på salmer og ser på boksing. Da må jeg vel være godt sikra vel? Jeg brenner i alle fall for fluefiske.

41.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hvordan går jeg videre for å offisielt bli medlem?

Du kontakter Mr. Stokkebekk så ordner han logoen for deg og du er dermed offisiellt medlem :D

Velkommen skal du være, Petter :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

En liten notis fra administrasjonen.

Det snevre selskab er nu oppe i hele 15 medlemmer.

Vi ønsker god bedring.

Vi trenger ingen god bedring, vi en er en eksklusiv klubb for den bevisste fluefisker. Han/hun som vet at fluefiske handler om

å fange ørret på tørrflue og som tiltrekkes av vakende fisk :D :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...