Gå til innhold

HALFORD`S DISCIPLES - a union of new dry fly purists !!


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

Jeg lo godt av Lillevanns siste innlegg  ;D.

Så det er derfor de er så stresset - all kaffen...

Må innrømme at også jeg hadde vært 100% tørrfluefisker hvis jeg konsekvent hadde fisket i Rena eller lignende elver. Den visuelle biten er viktig for meg, og da oppsøker jeg elver hvor det er mulig å se fisk. Og det finnes flere slike elver i Norge.

Her nede velger jeg ofte å kun fiske på fisk jeg ser. Selv om jeg lett kunne fått dobbelt så mange fisk ved å fiske over hot-spots. Som Rune så fint forklarte i en annen tråd så er det helheten av HVORDAN fisken tas som er viktig for meg. Jeg presenterer aldri en nymfe til en fisk som vaker, men jeg KAN prøve med tørt på en fisk som beiter nymfer. Det er nesten som å lure den dobbelt opp hvis jeg klarer å få den opp til overflata.

Jeg skulle likt og sett den av "puristene" her inne som glatt hadde gått forbi en 3kgs brunørret som beitet frenetisk på 30 cm krystallklart vann, fordi den ikke vaket...  ;)

Det var slik "nymfehelvetet" startet for meg. Og for å være ærlig så er det et mye bedre dop enn tørrfluehelvetet har å by på. Langt færre "bad trips" når man er i nymfehelvetet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,7k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Terje Refsahl

tmags skrev:

Jeg skulle likt og sett den av "puristene" her inne som glatt hadde gått forbi en 3kgs brunørret som beitet frenetisk på 30 cm krystallklart vann, fordi den ikke vaket...

Det hadde jeg klart glatt ;D ....... hadde tatt noen fine bilder og gått videre :D

Skjønner ikke helt hvorfor det skulle være så vanskelig......... den vaker jo ikke, og jeg fisker jo ikke med sluk og meiteutsyr så.......... nei det går helt fint ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

tmags skrev:

Jeg skulle likt og sett den av "puristene" her inne som glatt hadde gått forbi en 3kgs brunørret som beitet frenetisk på 30 cm krystallklart vann, fordi den ikke vaket...

Det hadde jeg klart glatt ;D ....... hadde tatt noen fine bilder og gått videre :D

Og det hadde gjort skikkelig vondt i sjela. Hvorfor vil du deg selv så ille herr Purist?

Jeg tror du svarer slik rett og slett fordi du ikke har vært i en slik situasjon. Du vet nemlig ikke hva du går glipp av og er derfor overbevist om at du har det bra nok. Det har du sikkert også, men du kunne hatt det enda bedre. Husk at jeg også har vært veldig nær en puristtilværelse (lenge før du og andre ble organsiert enspora). Jeg sa det slik: "Jeg fisker 99% tørt og resten er uhell." Men jeg ble faktisk frisk i tide. Før det hadde satt seg og blitt kronisk. Og fy fader så glad jeg er for det i dag. Det var et par andre fluefiskere som reddet meg og jeg er dem evig takknemlig. For dæven så rått det er å se nymfene drive under vann og reaksjonsmønsteret til fisken, samtidig! Jeg har fått oppleve opptil 4,5kg med koko regnbue på 40-50cm vann som har tatt nymfa mens jeg har sett både den og flua. Når det i tillegg (uheldigvis) var på #3 og den fór oppover "bekken" mer over vann enn under så var det vel egentlig bare hjertet som syns det var mindre bra for meg. Resten skrek av glede! Nesten så jeg må ut og skrike litt nå også. I alle fall når jeg også tenker på de på 3kg osv. Ja, til og med de under kiloen. Det å se både flua og hvordan fisken reagerer under vann kan være hinsides rått. Rett og slett bra for kropp og sjel. Med dårlig hjerte er det dog bedre å sitte sammen med deg Terje. Men å gå forbi slike sinnsyke opplevelser av ren stahet er for meg totalt uforståelig. At det gjøres av uvitenhet kan muligens forstås, men av stahet... nei, det er komplett idioti! Heretter kalt puristioti. 15.gif

Men dere er jo ganske søte da. baby2.gif17.gif

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tmags skrev:

Jeg skulle likt og sett den av "puristene" her inne som glatt hadde gått forbi en 3kgs brunørret som beitet frenetisk på 30 cm krystallklart vann, fordi den ikke vaket...

Det hadde jeg klart glatt ;D ....... hadde tatt noen fine bilder og gått videre :D

Og det hadde gjort skikkelig vondt i sjela. Hvorfor vil du deg selv så ille herr Purist?

Jeg tror du svarer slik rett og slett fordi du ikke har vært i en slik situasjon. Du vet nemlig ikke hva du går glipp av og er derfor overbevist om at du har det bra nok. Det har du sikkert også, men du kunne hatt det enda bedre. Husk at jeg også har vært veldig nær en puristtilværelse (lenge før du og andre ble organsiert enspora). Jeg sa det slik: "Jeg fisker 99% tørt og resten er uhell." Men jeg ble faktisk frisk i tide. Før det hadde satt seg og blitt kronisk. Og fy fader så glad jeg er for det i dag. Det var et par andre fluefiskere som reddet meg og jeg er dem evig takknemlig. For dæven så rått det er å se nymfene drive under vann og reaksjonsmønsteret til fisken, samtidig! Jeg har fått oppleve opptil 4,5kg med koko regnbue på 40-50cm vann som har tatt nymfa mens jeg har sett både den og flua. Når det i tillegg (uheldigvis) var på #3 og den fór oppover "bekken" mer over vann enn under så var det vel egentlig bare hjertet som syns det var mindre bra for meg. Resten skrek av glede! Nesten så jeg må ut og skrike litt nå også. I alle fall når jeg også tenker på de på 3kg osv. Ja, til og med de under kiloen. Det å se både flua og hvordan fisken reagerer under vann kan være hinsides rått. Rett og slett bra for kropp og sjel. Med dårlig hjerte er det dog bedre å sitte sammen med deg Terje. Men å gå forbi slike sinnsyke opplevelser av ren stahet er for meg totalt uforståelig. At det gjøres av uvitenhet kan muligens forstås, men av stahet... nei, det er komplett idioti! Heretter kalt puristioti. 15.gif

Men dere er jo ganske søte da. baby2.gif17.gif

;D

Å herrgud som det sitrer i kroppen når jeg leser slikt. Har bundet nymfer som gal de siste dagene og blir bare mer gira av og lese dette.

Jeg gleder meg så sykt til å prøve meg på fisker som jeg ser står i vannet med nymfe. Huff tiden frem 16 januar kommer til å gå tregt.

Terje: Tråden din virker mot sin hensikt. Eikrefanten vinner hvis du ikke setter inn et frontalangrep snart. Eller kansje en knipetangsmanøver må til?

Blir jo mer gira på nymfefiske av å lese her.

;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et dobbeltsidig innlegg !

Vel,det kan ihvertfall virke sånn ved første blikk.

I tilfelle ikke alle har fått den med seg,ny for meg.

Legg merke til at Tørrfluevideoen er litt kortere enn Nymfevideoen,litt lite,men de hadde sikkert ikke plass til alt på nymfedelen. ;D

Det er krevende å gå i dybden. :)

Tror også Nymfevideoen veier endel mer,det ser ihverfall sånn ut på fisken de får.Mulig portoen blir høyere når du bestiller,men hvis du bestiller Nymfevideoen først slenger de sikkert på den tørre i samme slengen,gjør sikkert ikke stort utslag.  :rolleyes:

http://www.wideopen.dk/

Willy 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på, Eikre og TMAGS (tok dere da dere er de som provoserer mest her, for tiden  ;D), hvorfor kan ikke vi få ha det vi liker i fred? Hvorfor må deres metoder trekkes ned over øra på oss som faktisk liker å se ørreten ta det vi serverer, som har tålmodighet til å bare se på fisken og som nyter det? Helheten i fiske ditt er det vel du selv som bestemmer, og ikke alle andre! Kast med det du vil og la andre gjøre det samme.

Blir som å fortelle en type at fluekastingen hans kan gjøres bedre hvorpå han driter i det du sier å går bort og blir verdensmester etterpå.  ;)

På en annen siden, dere bare erter hverandre og jeg overreagerer en smule? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en annen siden, dere bare erter hverandre og jeg overreagerer en smule? ;D

Det traff du vel den berømte spikeren midt på hodet!  ;)

Det er mulig du har et poeng. ;);D

Så du får heller slenge deg på !

(Du skjønner,disse puristene er veldig ok folk,ihverfall de jeg har truffet.) ;)

Legg merke til at Tørrfluevideoen er litt kortere enn Nymfevideoen,litt lite,men de hadde sikkert ikke plass til alt på nymfedelen. ;D

http://www.wideopen.dk/

Willy 8)

Kjente meg ihvertfall igjen på en av destinasjonene i tørrfluefilmen, så kanskje jeg kjøper den  :D

Skikkelig bra filmet også,Lars,syns du skal det. :) Følger jo med bindebeskrivelser også,så da går det an å fylle opp boksen med en av hver! ;D

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

tmags skrev:

Jeg skulle likt og sett den av "puristene" her inne som glatt hadde gått forbi en 3kgs brunørret som beitet frenetisk på 30 cm krystallklart vann, fordi den ikke vaket...

Det hadde jeg klart glatt ;D ....... hadde tatt noen fine bilder og gått videre :D

Og det hadde gjort skikkelig vondt i sjela. Hvorfor vil du deg selv så ille herr Purist?

Jeg tror du svarer slik rett og slett fordi du ikke har vært i en slik situasjon. Du vet nemlig ikke hva du går glipp av og er derfor overbevist om at du har det bra nok. Det har du sikkert også, men du kunne hatt det enda bedre. Husk at jeg også har vært veldig nær en puristtilværelse (lenge før du og andre ble organsiert enspora). Jeg sa det slik: "Jeg fisker 99% tørt og resten er uhell." Men jeg ble faktisk frisk i tide. Før det hadde satt seg og blitt kronisk. Og fy fader så glad jeg er for det i dag. Det var et par andre fluefiskere som reddet meg og jeg er dem evig takknemlig. For dæven så rått det er å se nymfene drive under vann og reaksjonsmønsteret til fisken, samtidig! Jeg har fått oppleve opptil 4,5kg med koko regnbue på 40-50cm vann som har tatt nymfa mens jeg har sett både den og flua. Når det i tillegg (uheldigvis) var på #3 og den fór oppover "bekken" mer over vann enn under så var det vel egentlig bare hjertet som syns det var mindre bra for meg. Resten skrek av glede! Nesten så jeg må ut og skrike litt nå også. I alle fall når jeg også tenker på de på 3kg osv. Ja, til og med de under kiloen. Det å se både flua og hvordan fisken reagerer under vann kan være hinsides rått. Rett og slett bra for kropp og sjel. Med dårlig hjerte er det dog bedre å sitte sammen med deg Terje. Men å gå forbi slike sinnsyke opplevelser av ren stahet er for meg totalt uforståelig. At det gjøres av uvitenhet kan muligens forstås, men av stahet... nei, det er komplett idioti! Heretter kalt puristioti. 15.gif

Men dere er jo ganske søte da. baby2.gif17.gif

;D

Må bare starte med å kommentere det nye begrepet "Puristioti".

Det begrepet var igrunn helt til å leve med :D ...... klinger godt gjør det også, så la oss bare beholde det :D

Så til det scenarioet du beskrev:

For dæven så rått det er å se nymfene drive under vann og reaksjonsmønsteret til fisken, samtidig! Jeg har fått oppleve opptil 4,5kg med koko regnbue på 40-50cm vann som har tatt nymfa mens jeg har sett både den og flua. Når det i tillegg (uheldigvis) var på #3 og den fór oppover "bekken" mer over vann enn under så var det vel egentlig bare hjertet som syns det var mindre bra for meg. Resten skrek av glede! Nesten så jeg må ut og skrike litt nå også. I alle fall når jeg også tenker på de på 3kg osv. Ja, til og med de under kiloen. Det å se både flua og hvordan fisken reagerer under vann kan være hinsides rått. Rett og slett bra for kropp og sjel.

Ser for meg at jeg fanger dette øyeblikket ditt gjennom en serie bilder av deg, det tror jeg hadde blitt steinbra portretter av en særdeles lykkelig og ikke minst hyggelig mann :D

........ men bare tanken på at det var jeg som sto med stanga å forsøkte å fange disse under vann........ nei, nei, nei........ det blir bare feil samma hvor mye jeg prøver å få det til......... jeg vil ikke hører du, jeg vil ikke, jeg vil ikke.............svetten spruter, jeg sjelver, jeg får angstfølelse........ nei det går bare ikke, det blir helt fullstendig riv ruskende galt samma hvor mye jeg prøver..... :D

Jeg lukker øya og prøver å se for meg en nymfe drivende under vann, samt å se for meg reaksjonsmønsteret til ørreten som du beskrev i innlegget over Erik........ men NEEEEIIIII..... det funker ikke....... det skal ikke være sånn.......... det blir bare feil...........jeg kan bare ikke fange fisk på den måten......... ikke noe vak for faen, IKKE NOE VAK........ nei den må bare få lov å stå der for min del. Jeg bare vet at jeg ikke går glipp av noe som helst, for en dag kommer den til å stige mot overflaten for å ta en rhodani, aurivilli, sulphurea, danica.........og da..........da er jeg på plass mens jeg nyter synet av en ørretsnute som bryter vannfilmen og som hilser meg med å vinke med halefinna.......... da faller alt på plass..........skuldrene senkes......smilet kommer........alt stemmer på en måte, alt er sånn det skal være........... og jeg kan slå meg på brystet å vite at jeg nå kan forsøke å fange den på den måten jeg vet er riktig for meg..........så jeg knyter på min aurivilli imitasjon, gjør et par overhåndskast....... flua lander fjærlett på elva og i rett spor........ og sklir sakte men stripefritt ned mot der ørreten head&tailer.......... pulsen øker.......døgnflua nærmer seg...... og så brytes vannfilmen av en snute som sakte suger i seg min lille imitasjon...... jeg venter litt før jeg rolig men bestemt løfter stanga og strammer opp...........så kjenner jeg en kraftig motstand i andre enden, mens fluesnøre fyker av snella og vannet står til alle kanter der snøre skjærer igjennom vannfilmen.............HARMONI........REN OG SKJÆR HARMONI......... akkurat sånn det skal være når man fanger ørret på den ultimate måten......... jeg smiler stort nå, jeg er happy nå...... mens øyeblikket før og etter at ørreten brøt vannflata og tok tørrflua mi spilles av igjen i harddisken....... men nå i slow motion......... ahhhhh så vakkert!!!!!! ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på, Eikre og TMAGS (tok dere da dere er de som provoserer mest her, for tiden  ;D), hvorfor kan ikke vi få ha det vi liker i fred?

Fordi deres fiskepreferanser er basert på naiv uvitenhet. Det å opplyse uvitende mennesker - på en pedagogisk og respektfull måte - slik det gjøres her - er å betrakte som en velmenende og god gjerning.  Skal ikke være negativ til det.  Så kan man alltids spørre seg hvorvidt det har noen hensikt å bruke krefter på en gruppe i kategorien "totally D-ranged", men de skal uansett hedres og æres de som forsøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tmags skrev:

Jeg skulle likt og sett den av "puristene" her inne som glatt hadde gått forbi en 3kgs brunørret som beitet frenetisk på 30 cm krystallklart vann, fordi den ikke vaket...

Det hadde jeg klart glatt ;D ....... hadde tatt noen fine bilder og gått videre :D

quote]

Ser for meg at jeg fanger dette øyeblikket ditt gjennom en serie bilder av deg, det tror jeg hadde blitt steinbra portretter av en særdeles lykkelig og ikke minst hyggelig mann :D

........ men bare tanken på at det var jeg som sto med stanga å forsøkte å fange disse under vann........ nei, nei, nei........ det blir bare feil samma hvor mye jeg prøver å få det til......... jeg vil ikke hører du, jeg vil ikke, jeg vil ikke.............svetten spruter, jeg sjelver, jeg får angstfølelse........ nei det går bare ikke, det blir helt fullstendig riv ruskende galt samma hvor mye jeg prøver..... :D

Jeg lukker øya og prøver å se for meg en nymfe drivende under vann, samt å se for meg reaksjonsmønsteret til ørreten som du beskrev i innlegget over Erik........ men NEEEEIIIII..... det funker ikke....... det skal ikke være sånn.......... det blir bare feil...........jeg kan bare ikke fange fisk på den måten......... ikke noe vak for faen, IKKE NOE VAK........ nei den må bare få lov å stå der for min del. Jeg bare vet at jeg ikke går glipp av noe som helst, for en dag kommer den til å stige mot overflaten for å ta en rhodani, aurivilli, sulphurea, danica.........og da..........da er jeg på plass mens jeg nyter synet av en ørretsnute som bryter vannfilmen og som hilser meg med å vinke med halefinna.......... da faller alt på plass..........skuldrene senkes......smilet kommer........alt stemmer på en måte, alt er sånn det skal være........... og jeg kan slå meg på brystet å vite at jeg nå kan forsøke å fange den på den måten jeg vet er riktig for meg..........så jeg knyter på min aurivilli imitasjon, gjør et par overhåndskast....... flua lander fjærlett på elva og i rett spor........ og sklir sakte men stripefritt ned mot der ørreten head&tailer.......... pulsen øker.......døgnflua nærmer seg...... og så brytes vannfilmen av en snute som sakte suger i seg min lille imitasjon...... jeg venter litt før jeg rolig men bestemt løfter stanga og strammer opp...........så kjenner jeg en kraftig motstand i andre enden, mens fluesnøre fyker av snella og vannet står til alle kanter der snøre skjærer igjennom vannfilmen.............HARMONI........REN OG SKJÆR HARMONI......... akkurat sånn det skal være når man fanger ørret på den ultimate måten......... jeg smiler stort nå, jeg er happy nå...... mens øyeblikket før og etter at ørreten brøt vannflata og tok tørrflua mi spilles av igjen i harddisken....... men nå i slow motion......... ahhhhh så vakkert!!!!!! ;D ;D

Terje!

Snakker om våte drømmer, eller har ikke Tørrfluepurister våte drømmer?? :D

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var da godt å høre ;D ;D.

Er man kvalifisert for medlemskap om man kun fisker tørt i ferskvann, eller gjelder det å holde seg tørr uansett? Har ikke fisket under vann på de siste tre år i ferskvann, men jukser nok litt i sjøen.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Der var da godt å høre ;D ;D.

Er man kvalifisert for medlemskap om man kun fisker tørt i ferskvann, eller gjelder det å holde seg tørr uansett? Har ikke fisket under vann på de siste tre år i ferskvann, men jukser nok litt i sjøen.

Jens

Vi ser allerhelst at våre medlemmer holder seg tørre :D

Fluefiske foregår jo som kjent bare med tørrflueimitasjoner i ferskvann, så i og med at du fisker litt i sjøen så er jo det strengt tatt ikke fluefiske du bedriver sett med våre øyne. Derfor vil et medlemskap være mulig selv om det er helt på grensen og må tas opp i våre høyere organer :D :D Vi anser som sagt en ekte tørrfluepurist for å være en som kun fisker med tørrflue etter vakende ørret i ferskvann ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på, Eikre og TMAGS (tok dere da dere er de som provoserer mest her, for tiden  ;D), hvorfor kan ikke vi få ha det vi liker i fred?

Jeg får bare en sånn enorm trang til å mobbe dere innimellom. Kan gå langt mellom hver gang. Men dere BER jo om det da. Det er rent klovneri slik jeg ser det  ;D.

Og da er det jaggu ikke lett og la være. Klovner er best med et publikum som reagerer etter forventningene.

Men jeg skal PRØVE og la dere være i fred...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

En ting jeg lurer på, Eikre og TMAGS (tok dere da dere er de som provoserer mest her, for tiden  ;D), hvorfor kan ikke vi få ha det vi liker i fred?

Jeg får bare en sånn enorm trang til å mobbe dere innimellom. Kan gå langt mellom hver gang. Men dere BER jo om det da. Det er rent klovneri slik jeg ser det  ;D.

Og da er det jaggu ikke lett og la være. Klovner er best med et publikum som reagerer etter forventningene.

Men jeg skal PRØVE og la dere være i fred...  ;)

nei, nei, nei ....... kjør på, tmags :D :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje. Jeg fisker helst med tørt. Hvis jeg innrømmer at jeg slett ikke liker å fiske under filmen og ikke har gjort det særlig på et par år (men likevel har med nymphene sånn i tilfelle - har faktisk bestemt meg for å haøvere antall mønstre der, og heller holde på med det enkle). Er jeg isåfall en skappurist? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Amerikaneren kaller det vel "tongue in cheek"

Uansett, tf-purisme er det DUMMESTE jeg har hørt om !!

beklager dere tf'ere jeg har truffet og satt pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikaneren kaller det vel "tongue in cheek"

Uansett, tf-purisme er det DUMMESTE jeg har hørt om !!

beklager dere tf'ere jeg har truffet og satt pris på.

Og alikevel så møter man knapt en kjeft langs norske elver om sommeren som IKKE har rigget fluestanga med ei eller annen tørrflue  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikaneren kaller det vel "tongue in cheek"

Uansett, tf-purisme er det DUMMESTE jeg har hørt om !!

beklager dere tf'ere jeg har truffet og satt pris på.

Og alikevel så møter man knapt en kjeft langs norske elver om sommeren som IKKE har rigget fluestanga med ei eller annen tørrflue  :D

sant det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Terje. Jeg fisker helst med tørt. Hvis jeg innrømmer at jeg slett ikke liker å fiske under filmen og ikke har gjort det særlig på et par år (men likevel har med nymphene sånn i tilfelle - har faktisk bestemt meg for å haøvere antall mønstre der, og heller holde på med det enkle). Er jeg isåfall en skappurist? ;D

Det kan faktisk virke som om du er en skappurist, Bjørnar :D :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikaneren kaller det vel "tongue in cheek"

Uansett, tf-purisme er det DUMMESTE jeg har hørt om !!

beklager dere tf'ere jeg har truffet og satt pris på.

Og alikevel så møter man knapt en kjeft langs norske elver om sommeren som IKKE har rigget fluestanga med ei eller annen tørrflue  :D

Nettopp! Og det har sin naturlige forklaring selvfølgelig. Det er ikke lett å lære seg nymfefiske i Norge uten en eller annen som kan vise en triksene. Du er usikker på om du gjør det riktig. Så det blir til at de færreste prøver. Og når man først kommer til en elv hvor visuelt fiske med nymfe er mulig så føler man seg ikke trygg nok, og kjører på men tørrfluer selv om fisken synlig beiter under overflaten. Sånn var det ihvertfall med meg.

Her nede lærer man nymfefiske mye raskere. Du ser hva som skjer, og hvis du driter deg ut på en pen fisk så er det sjeldent langt til neste.

Det er ikke fiske med tørrflue jeg synes er teit. Tvert imot synes jeg det er noe av det artigste jeg driver med. Det er fiske med tørrflue AV PRINSIPP jeg synes er teit. Som å gå med sorte lakksko av prinsipp, uansett hvor man er. Det er ikke alltid like praktisk og tidvis veldig lite logisk.

Sorry, klarte ikke la være  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHE.  I og med at jeg faktisk bevisst et par turer oppsøker streamerfiskeforhold, er jeg nok desverre ikke verdig å klatre ut av skapet ennå Terje. Må likevel innrømme at deler av hodet faktisk trekker kroppen i den retningen. Uansett vil nok aldri resten av flesket kunne være verdig en slik tilværelse - selv hvis de neste sesongene kun hadde bestått av tørt. I såfall hadde årsaken sansynligvis kun vært ren bedagelighet og ikke prinsipper :) Skjønner du?

Skjønner prinsippene dine. Likevel ønsker jeg å være åpen for alt. Jeg ønsker f.ex å besøke mange steder på jorden for å fiske. Da vil jeg i framtiden tilpasse meg det jeg kommer til, istedet for å ri prinsipper. Derfor kan jeg i mellomtiden oppsøke tørrfluefiskeri her hjemme i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...