Gå til innhold

HALFORD`S DISCIPLES - a union of new dry fly purists !!


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

(til opplysning kom innlegget ditt Tore mens jeg skrev mitt - det var ikke meningen å hive meg på prinsippdiskusjonen hehe... Jeg skrev derimot at jeg forsto prinsippene, samtidig med at jeg her er mest enig med Tore sitt standpunkt. Selv om det selvfølgelig er teit å si at andre sine prinsipper er teite. Da er han jo i realiteten selv teit. I og med at jeg sa at dette er teit selv, så er vel jeg også teit da. Alle er i såfall teite her ;D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,7k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Terje Refsahl

HEHE.  I og med at jeg faktisk bevisst et par turer oppsøker streamerfiskeforhold, er jeg nok desverre ikke verdig å klatre ut av skapet ennå Terje. Må likevel innrømme at deler av hodet faktisk trekker kroppen i den retningen. Uansett vil nok aldri resten av flesket kunne være verdig en slik tilværelse - selv hvis de neste sesongene kun hadde bestått av tørt. I såfall hadde årsaken sansynligvis kun vært ren bedagelighet og ikke prinsipper :) Skjønner du?

Skjønner prinsippene dine. Likevel ønsker jeg å være åpen for alt. Jeg ønsker f.ex å besøke mange steder på jorden for å fiske. Da vil jeg i framtiden tilpasse meg det jeg kommer til, istedet for å ri prinsipper. Derfor kan jeg i mellomtiden oppsøke tørrfluefiskeri her hjemme i stedet.

Jeg har også lyst til å reise til mange steder på jorden for å fiske, men da med tørrflue :D

Ikke snakk om at jeg skal betale masse pæng for å reise rundt å fiske under vann. NO WAY :D

Det er plenty med plasser i verden der ørreten vaker :D .......Jeg kaller ikke det for å ri prinsipper, men å velge sine plasser med omhu ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg har lyst til å lære enda mer med alt vedrørende fluefiske jeg, så derfor har jeg aldri satt - og kommer aldri til å sette - noen begrensninger i mitt fluefiske til den ene eller andre typen  :)

OG, nå skal jeg være den ærlige klovnen som får alle til å le her. Både nymfe- og tørrfluefiskere: Jeg har faktisk 100% ærlig lyst til å utforske enda mer omkring streamerfiske også jeg. Det må vel i rangering havne både nedenfor tørrflue- og nymfefiske. Men jeg er meg. Og jeg har lyst til å bli enda bedre på å få byttefisken/ streameren til å dirre enda mer fristende, slenge enda mer ut i hovedstrømmen som en skadd småfisk, pulsere streameren enda mer i overflaten i det den desperat (liksom) forsøker å komme seg trygt til grunnt vann. Osv.

Jeg anser meg som selv som en god streamerfisker. MEN. Jeg vil lære mer. Ikke fordi jeg, du eller vi trenger det. Men fordi det er moro. Interessant. Utforskende. Og selvsagt også vedrørende nymfe- og tørrfluefiske. Derfor søker jeg situasjoner som kan være optimale eller gi meg noe. Er det ikke egentlig det fluefiske handler om for mange av oss? Det som gir en noe? Og da koker jo alt ned til personlige preferanser  :) Capice?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg har lyst til å lære enda mer med alt vedrørende fluefiske jeg, så derfor har jeg aldri satt - og kommer aldri til å sette - noen begrensninger i mitt fluefiske til den ene eller andre typen  :)

OG, nå skal jeg være den ærlige klovnen som får alle til å le her. Både nymfe- og tørrfluefiskere: Jeg har faktisk 100% ærlig lyst til å utforske enda mer omkring streamerfiske også jeg. Det må vel i rangering havne både nedenfor tørrflue- og nymfefiske. Men jeg er meg. Og jeg har lyst til å bli enda bedre på å få byttefisken/ streameren til å dirre enda mer fristende, slenge enda mer ut i hovedstrømmen som en skadd småfisk, pulsere streameren enda mer i overflaten i det den desperat (liksom) forsøker å komme seg trygt til grunnt vann. Osv. Jeg anser meg som selv som en god streamerfisker. MEN. Jeg vil lære mer. Ikke fordi jeg, du eller vi trenger det. Men fordi det er moro. Interessant. Utforskende. Og selvsagt også vedrørende nymfe- og tørrfluefiske. Derfor søker jeg situasjoner som kan være optimale eller gi meg noe. Er det ikke egentlig det fluefiske handler om for mange av oss? Det som gir en noe? Og da koker jo alt ned til personlige preferanser  :) Capice?

Det er bare å ringe det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(til opplysning kom innlegget ditt Tore mens jeg skrev mitt - det var ikke meningen å hive meg på prinsippdiskusjonen hehe... Jeg skrev derimot at jeg forsto prinsippene, samtidig med at jeg her er mest enig med Tore sitt standpunkt. Selv om det selvfølgelig er teit å si at andre sine prinsipper er teite. Da er han jo i realiteten selv teit. I og med at jeg sa at dette er teit selv, så er vel jeg også teit da. Alle er i såfall teite her ;D)

Teit/teite er allright det Bjørnar. ;D

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

gleden starter med at "fluelina utgjør kastevekten" for meg.

Bassfiske i Pennsylvania for eksempel. Fantastisk smygfiske i sivet.. og hold dere fast purister, med vulgære bassfluer !

Jeg er så glad for at en eller annen "Torbjørn Yggeseth-holdning" ikke hindrer meg fra å oppleve slike gleder !

Det er ikke dermed sagt at ikke døgnfluefiske i Barduelva, ofte med tørt, er det ypperste for meg..

Men purisme, det framstår som ren komikk..  Beklager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser meg som selv som en god streamerfisker. MEN. Jeg vil lære mer. Ikke fordi jeg, du eller vi trenger det. Men fordi det er moro. Interessant. Utforskende. Og selvsagt også vedrørende nymfe- og tørrfluefiske. Derfor søker jeg situasjoner som kan være optimale eller gi meg noe. Er det ikke egentlig det fluefiske handler om for mange av oss? Det som gir en noe? Og da koker jo alt ned til personlige preferanser  :) Capice?

Veldig enig med deg Andre, bortsett fra at jeg fisker veldig sjelden med streamer, men det er meg.

Synes heller ikke tf. purister er komiskt, bortsett hvis noen pröver å "tvinge" på meg at dette er det eneste rette hvis man skal fluefiske.

Synes det er bra med tf.purister for som Erik skreiv så blir det mer fisk på meg de dagene som det ikke vaker (bare tuller) :) halshugg meg ikke men ja jeg vil gjerne ha fisk når jeg er ute å fisker, likeså med kaffebål, fiskeprat og trivlig kameratskap bort fra alt stress.

Men en fisketur uten fisk er ikke like trivelig synes jeg og ihvertfall hvis jeg ikke har prövd selvom det innebärer nymfer eller streamer.

Så av den grunn så kunne jeg heller aldri bli Skues eller Hallford disciples jeg vil nemlig ha både krem og jordebär på kaka :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Håper ironien kommer gjennom med min  "Sawyers disciples" forening...

synes forsåvidt også at tf -purisme er helt ok, det er når dette brer om seg at noen bør yte

motstand..

rimelig sikker på at vi hadde vært på tredve-tallet nå utviklingsmessig med fanwings og gut fortommer, dersom alle hadde vært puriste..

Og mens jeg  er i gang, v-stil og skøyting i langrenn er noe nymotens tøv...  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ironien kommer gjennom med min  "Sawyers disciples" forening...

Og mens jeg  er i gang, v-stil og skøyting i langrenn er noe nymotens tøv...  :rolleyes:

He-he ser det sånn også, men hvis jeg av en eller annen grunn skulle bli purist så hadde det blitt Skues.

Skues gav aldri opp mot massen av Halfordere men kjörte sin egen grei uansett hvor mye han ble trakkasert, det står respekt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt er purisme et resultat av manglende tro på seg selv!!!

De spisser det til en ting for å prøve å bli flink på noe!

;)

Å, de er selvsikre nok så det holder Ruffen .... på tørrfluefiske selvfølgelig. At de vil være usikre på nymfefisket sier seg selv. Det er vanskelig å kunne noe om det en ikke har prøvd eller praktiserer.

Purist holdningene er jo egentlig mest til nytte for oss som ikke er puristioter på flere områder. At de drikker kaffe, mens fisken beiter ned i vannlagene,  er allerede nevnt. I tillegg så er mange av dem særdeles flinke til å dele sin tørrflue kunnskaper med oss alle. Dette er inspirerende og bra for alle parter.

Selv blir jeg aldri purisiot selv om jeg elsker tørrfluefisket. Det er noe virkelig spennende med å lære seg "feeilingen" som nymfefisket gir. Jeg liker utfordringer og spenningen med å lære meg noe jeg kan bli mye bedre på.

:) :)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Skal man bli en god tørrfluefisker må man også være en god nymfe-/streamer-fisker. det handler om å ha en totalforståelse.  Den absolutte tørrfluepurist er følgelig relativt middelmådig som tørrfluefisker å regne - sannsynligvis.

Den uttalelsen er i seg selv grunn god nok til at Lillevann ikke kan anses å være medlem av Halfords Disciples, så jeg skjønner bare

ikke hvordan du kan ha "member of Halfords Disciples" under din avatar :D

Du er herved ekskludert fra klubben :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bli en god tørrfluefisker må man også være en god nymfe-/streamer-fisker. det handler om å ha en totalforståelse.  Den absolutte tørrfluepurist er følgelig relativt middelmådig som tørrfluefisker å regne - sannsynligvis.

Den uttalelsen er i seg selv grunn god nok til at Lillevann ikke kan anses å være medlem av Halfords Disciples, så jeg skjønner bare

ikke hvordan du kan ha "member of Halfords Disciples" under din avatar :D

Du er herved ekskludert fra klubben :)

Terje!

Hahaha  ;D

Ps: Er det Halford sin personlighet vi ser videreføres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Skal man bli en god tørrfluefisker må man også være en god nymfe-/streamer-fisker. det handler om å ha en totalforståelse.  Den absolutte tørrfluepurist er følgelig relativt middelmådig som tørrfluefisker å regne - sannsynligvis.

Den uttalelsen er i seg selv grunn god nok til at Lillevann ikke kan anses å være medlem av Halfords Disciples, så jeg skjønner bare

ikke hvordan du kan ha "member of Halfords Disciples" under din avatar :D

Du er herved ekskludert fra klubben :)

Terje!

Hahaha  ;D

Ps: Er det Halford sin personlighet vi ser videreføres?

Mulig det, men vi kan da ikke ha folk som hevder å være medlem av en forening for tørrfluepurister og som samtidig snakker varmt om

streamer og nymfefiske :o :o ....... og ikke nok med det, fyren latterliggjør også tørrfluepurister som middelmådige tørrfluefiskere :)

Se for deg at en nynazasist skulle være medlem av både Vigrid og SOS Rasisme samtidig...... det hadde funka dårlig er jeg redd ;D ;D

Nei...... sånn kan vi ikke ha det i vår forening :D ..... MAKAN :o :o :D

Lillevann er ikke å anse som en tørrfluepurist og bør finne seg en annen forening å sympatisere med, for hos oss passer han overhode ikke inn :D

Flyfishing Experts Only tror jeg må være mitt i blinken for Lillevann :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den uttalelsen er i seg selv grunn god nok til at Lillevann ikke kan anses å være medlem av Halfords Disciples, så jeg skjønner bare

ikke hvordan du kan ha "member of Halfords Disciples" under din avatar :D

Du er herved ekskludert fra klubben :)

Terje!

Det synes jeg var veldig strengt.  Jeg tar det tilbake igjen.

Alt OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den uttalelsen er i seg selv grunn god nok til at Lillevann ikke kan anses å være medlem av Halfords Disciples, så jeg skjønner bare

ikke hvordan du kan ha "member of Halfords Disciples" under din avatar :D

Du er herved ekskludert fra klubben :)

Terje!

Det synes jeg var veldig strengt.  Jeg tar det tilbake igjen.

Alt OK?

Du ville blitt brent på bål for slike uttalelser før lillevann, så dette var mild behandling. Se på deg selv som en heldig mann... Tror kanskje du blir tilgitt hvis du konverterer til bambus, silkesnøre, hestetalg og tweeds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Den uttalelsen er i seg selv grunn god nok til at Lillevann ikke kan anses å være medlem av Halfords Disciples, så jeg skjønner bare

ikke hvordan du kan ha "member of Halfords Disciples" under din avatar :D

Du er herved ekskludert fra klubben :)

Terje!

Det synes jeg var veldig strengt.  Jeg tar det tilbake igjen.

Alt OK?

Du er hjertelig velkommen til oss   "sawyer disippler" Det  er også bare en tulleforenig, og eneste medlemmer er meg og Lindstrøm. Vi har rom for alle metoder, også "planken" -tørrfluefiske !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bli en god tørrfluefisker må man også være en god nymfe-/streamer-fisker. det handler om å ha en totalforståelse.  Den absolutte tørrfluepurist er følgelig relativt middelmådig som tørrfluefisker å regne - sannsynligvis.

Den uttalelsen er i seg selv grunn god nok til at Lillevann ikke kan anses å være medlem av Halfords Disciples, så jeg skjønner bare

ikke hvordan du kan ha "member of Halfords Disciples" under din avatar :D

Du er herved ekskludert fra klubben :)

Terje!

Nei dette var jo ikke bra lillevann.

har en misstanke om at dette har pågått en tid jeg, synes at han skal vise fram sine flue bokser på direkten for å rentvå sine hender ;)

Har han rent mjöl i posen så synes jeg han skal få en sjans til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...