Gå til innhold

Nytt ifra Simms


Torleiv Grøndalen

Anbefalte innlegg

Ryktes om at Simms kommer med ny type gore-tex snart,dvs dagens modeller vil bli oppgradert,inklusive den nye Guide og G4.Med G3 er det visstnok takkforidag.Gore-tex Pro,som det heter,skal være 10% lettere,puste bedre osv iforhold til dagens.

Spennende

Dette betyr god pris på Guide,G3 og G4,og med lav dollar er det gyldne tider for høst-kjøp over dammen for de som gjør dette(har sett G4 til 449 dollar :))

Noen som har mere info om nye Simms,det virker som om de ikke stopper med det første der over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. hva skal man si egentlig? For noen år siden kom G3 og den skulle puste 20-25 prosent bedre enn guiden. Så kommer det noe som da puster bedre enn denne igjen. Hvor mye bedre???

 

Ikke for å være negativ, men får en mistanke om at dette er tiltenkt amerikanere med alt for mye penger samt norske utstyrsfreaker som lett lar seg lure av fiks reklame. Hvor godt kan en vadebukse puste lissom...?? Og hvor lang tid tar det før man når max pusteevne...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er litt merkelig at Gore-tex liksom kun selger den beste kvaliteten sin til Simms.

Regner med at de er opptatt av å tjene penger, så da tipper jeg at f.eks North face eller noen av de andre store klesmerkene hadde vært mye bedre butikk å samarbeidet med på nyhetene sine.

 

Skeptisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste innlegget til TURBOLEIV litt annerledes og mer positiv, ettersom neste års nye kollleksjon er så elefantastisk (slik det er hvert år), blir amerikanske nettbutikker nødt til å selge ut årets topprodukter til røverpris. Det kombinert med den lave dollarkursen gjør at norske fluefiskere uten de  berømte gullbuksene, kan skaffe seg en topp vadebukse til godpris!  ;)

 

 

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste innlegget til TURBOLEIV litt annerledes og mer positiv, ettersom neste års nye kollleksjon er så elefantastisk (slik det er hvert år), blir amerikanske nettbutikker nødt til å selge ut årets topprodukter til røverpris. Det kombinert med den lave dollarkursen gjør at norske fluefiskere uten de  berømte gullbuksene, kan skaffe seg en topp vadebukse til godpris!  ;)

 

 

Tom

 

Enig der ;D

 

Bare rart hvis lille Simms er først ute i verden med en ny type Gore-tex membran :o

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simms er nok ikke alltdi først ute med siste nytt, men en av de første er de nok ;)

 

Kanskje det er snakk om Pro Shell fra Gore?

 

http://www.gore-tex.com/remote/Satellite?c=fabrics_prod_land_c&childpagename=goretex_en_US%2Ffabrics_prod_land_c%2FFabricTechnologiesChapterTwoSelectedTechnology&cid=1179537213495&p=1179537213491&pagename=SessionWrapper

 

Det er jo flere som har tatt i bruk dette. F.eks Arcteryx.

 

Mvh

Bjørnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte det måtte være noe på gang, siden både G3 og den nylig oppgraderte Guide-buksa har gått på billigsalg der borte i det siste  :D

For mitt vedkomne puster G3 buksa minst like bra som jeg gjør, så den holder forhåpentligvis lenge enda  8)

Forøverig ikke så rart at mange velger å handle fra usa, når man ser hvilke tilbud de gir på varer som fra før koster det dobbelte her til lands !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er litt rart at når en ustyrsprodusent får tilgang på en ny å tilsynelatende bedre membran så sytes det raskt. Uten at noen egentlig har grunnlag til å umiddelbart være så negative.

utviklingen går fremmover , det gjelder alle bransjer.

 

Om den nyutviklede membranen til Gore blir en slager så er det nok ikke lenge til vi ser den i mer " norske " produkter som feks. Norrøna .Å da blir det kanskje mange som smiler fornøyd , men om det er i et Simms produkt så blir det møtt med umiddelbar skepsis.

 

Det blir på mangemåter som en dekkprodusent forrandrer gummiblandingen i et dekk . Hvorfor skulle de gjøre det , forrige modell av dekket var jo bra. Alt kan forbedres , uansett . Ellers så hadde vi kjørt rundt i T-Ford med hardplastdekk med enårm forurensning å mange fler drept i trafikken grunnet at ingen var interessert i å gjøre forbedringer på de eksisterende produktene.

 

Ikke vær så negative til nyvindinger å forrandringer . Dere trenger ikke kjøpe produktet om dere ikke vil! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er litt rart at når en ustyrsprodusent får tilgang på en ny å tilsynelatende bedre membran så sytes det raskt. Uten at noen egentlig har grunnlag til å umiddelbart være så negative.

utviklingen går fremmover , det gjelder alle bransjer.

 

Om den nyutviklede membranen til Gore blir en slager så er det nok ikke lenge til vi ser den i mer " norske " produkter som feks. Norrøna .Å da blir det kanskje mange som smiler fornøyd , men om det er i et Simms produkt så blir det møtt med umiddelbar skepsis.

 

Det blir på mangemåter som en dekkprodusent forrandrer gummiblandingen i et dekk . Hvorfor skulle de gjøre det , forrige modell av dekket var jo bra. Alt kan forbedres , uansett . Ellers så hadde vi kjørt rundt i T-Ford med hardplastdekk med enårm forurensning å mange fler drept i trafikken grunnet at ingen var interessert i å gjøre forbedringer på de eksisterende produktene.

 

Ikke vær så negative til nyvindinger å forrandringer . Dere trenger ikke kjøpe produktet om dere ikke vil! ;)

 

Joda, Erik du har absolutt et poeng her. Må si at jeg kun bruker Simms-bekledning i mitt fiske da jeg vanskelig kan tenke meg at jeg vil finne noe som er bedre for meg. (Den var diplomatisk formulert, eller...)

 

Og.. Det er nettopp dette Simms vet. De vet at mange ikke bruker annet enn deres utstyr og mange av disse igjen tilhører en av to kategorier:

 

Folk med for mye penger, som kan kjøpe det dyreste uten at det svir på pungen.

Utstyrshysterikere, som ikke klarer å se at noen har noe som er dyrere/nyere/bedre enn det de har.

 

Nå generaliserer jeg litt for å gjøre det så kort som mulig, fins nyanser, vet det, men ikke det som er poenget. Ikke bli provosert.

 

Med den kunnskap Simms har om disse kundegruppene, lønner det seg også å komme med noe nytt. Og dette gjelder ikke bare Simms, det gjelder generelt hvis man skal drive butikken lønnsomt. Det er som du sier, Erik at om en dekkprodusent... ja, selvfølgelig går de for det som er best, uavhengig av hvor bra det som var før var. Det jeg imidlertid syns er rart er at ikke G4 ble produsert med dette. Visste de ikke om dette da G4 ble utviklet??

 

Likevel tror jeg det sitter mange fluefiskere rundt og lurer på hvor pustende en bukse egentlig kan bli.. Det er der skepsisen til Simms kommer inn i bildet tror jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg kun bruker Simms-bekledning i mitt fiske da jeg vanskelig kan tenke meg at jeg vil finne noe som er bedre for meg. (Den var diplomatisk formulert, eller...)

 

Og.. Det er nettopp dette Simms vet. De vet at mange ikke bruker annet enn deres utstyr og mange av disse igjen tilhører en av to kategorier:

 

Folk med for mye penger, som kan kjøpe det dyreste uten at det svir på pungen.

Utstyrshysterikere, som ikke klarer å se at noen har noe som er dyrere/nyere/bedre enn det de har.

Hvilken av disse to kategoriene tilhører du, da ?  ;D

Du kan forrsten legge til en kategori til : Amerikanske fiske-guider, som får utstyret gratis, mot god reklame tilbake  ;D

Nei, jeg har inntrykk av at G4-vadebuksa ikke ble den høydaren Simms håpet på da den ble lansert ! Det skyldes nok først og fremst prisen, og det er jo forståelig !

Når ei vadebukse prises til godt og vel det dobbelte av hva andres topp-modeller koster bør den ha noe å by på som andre ikke er i nærheten av, hvilket neppe er tilfellet her, selv om Simms hevder at den "only leaks when you need to"  ;D

Hvis det blir som Are tipper over her, at neste utgave av G4 vil ligge på rundt 4-5000 kr, vil nok flere gi dem en sjanse !

Selv er jeg tvilende til om Simms vadebukser er så mye bedre enn andre på annet enn en ting : PASSFORM  ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simms har alltid vært først ute med å bruke de ypperste materialene og metodene tilgjengelig. Hvorfor skulle de plutselig forandre på det nå??  :-\

At andre ikke er villige til å betale ekstra for å få det beste materialet får være opp til dem. Men som Bjørnar sier, det er flere som allerede er på banen. Og, det er de samme merkene som går igjen.

 

Og det er nok snakk om mer enn enn ny laminering av Immersion, siden fjellutstyr produsenter ikke bruker immersion i særlig stor grad.

Faktum er at WL Gore stadig jobber med å forbedre sine membran, da konkurrentene gjør det samme. Det er derfor ikke noen stor overraskelse at dette kommer nå.

 

Simms guide program betyr at de får vadebukser til en særdeles gunstig pris. De GIR ikke bort vadebukser. Og, selv om de hadde vært gratis hadde de ikke brukt dem hvis de ikke holdt mål. For guider dette jobb, og de stiller strengere krav til sin arbeidsuniform enn en gjennomsnitlig fluefisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simms kommer med nye modeller ja, når man ser utsalg på G3, nye guide'n og noen som hadde sett tilbud på g4 også?! - så skjønner man at noe er på gang. G4 modellen har nok solgt litt, simms er jo kjent for meget god kvalitet, og når dette er toppmodellen så er det klart at den buksa selger. Er ikke alltid nye materialer er synonymt med bedre vader, for mitt vedkommende - da mine vadere får gjennomgå mye: fra kratt og busker, til å sitte på knærne her og der, til at de ligger litt krøllet pakket sammen (gjerne litt vått også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Jeg har hørt fra ganske sikre kilder at det bare er G3 buksa som går ut og blir erstattet at en ny model som skal hete g4pro, de andre buksene kommer til å bli uforandret.

 

Ulogisk å forandre på de nye seriene av guide og g4 etter en sessong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Du kan forrsten legge til en kategori til : Amerikanske fiske-guider, som får utstyret gratis, mot god reklame tilbake  ;D

Nei, jeg har inntrykk av at G4-vadebuksa ikke ble den høydaren Simms håpet på da den ble lansert !

 

Mmmm? Ikke for å kicke på noe du sier, Godsmack, men etter det jeg vet så har

Simms G4 solgt alt som har blitt tatt inn til Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Nå kom jeg forresten på noe, Godsmack. Skal vi ta åpninga i "lilleelva" sammen til neste år? Hadde vært hyggelig. Dette burde vel strengt tatt vært sendt som pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre dere om dere har prøvd toppmodellen til orvis? Jeg har begge 2 og må si at det er orvis buksa som puster best av disse. Hadde en orvis i 5 år så begynte den å lekke litt sendte den inn, og fikk ny bukse!!!!!  Så et tips det finns andre typer som er minst like bra, men simms er veldig til å reklamere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...