Gå til innhold

Brunørret-fiske i Agder


Anbefalte innlegg

Var ute en tur i stormen på søndag. Klekket masse Marginata, men var ikke så lett å se vakene når det var hvite topper på bølgene. Ble heldigvis noe fisk, største på rundt 600.

Imorgen er det meldt veldig lite vind, og jeg tror det venter noen vårsultne ørreter som skal få "æren" av å slurpe i seg min sparsommelig dressede marginata dun..... Sluuuurp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur i stormen på søndag. Klekket masse Marginata, men var ikke så lett å se vakene når det var hvite topper på bølgene. Ble heldigvis noe fisk, største på rundt 600.

Imorgen er det meldt veldig lite vind, og jeg tror det venter noen vårsultne ørreter som skal få "æren" av å slurpe i seg min sparsommelig dressede marginata dun..... Sluuuurp...

 

Sånn binder man nemlig duns som fisker... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur i stormen på søndag. Klekket masse Marginata, men var ikke så lett å se vakene når det var hvite topper på bølgene. Ble heldigvis noe fisk, største på rundt 600.

Imorgen er det meldt veldig lite vind, og jeg tror det venter noen vårsultne ørreter som skal få "æren" av å slurpe i seg min sparsommelig dressede marginata dun..... Sluuuurp...

 

Sånn binder man nemlig duns som fisker... :)

Det sier du bare for at de skal synke men samtidig skryte av at du tok de tørt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke finne en boks med masse fluer i. Det er en oppsamlingsboks, ganske stor. Jeg er redd den ligger i Oggeområdet.

Jeg var dum nok til å reke rundt med den. Dette er fluer som jeg har bindt i vinter og skulle fylle boksene mine med.

 

Dette er veldig tragisk for meg da jeg ikke har så mye tid til å binde nye om dagen. Skal jo til finnmark og.

 

Hvis noen har denne boksen betaler jeg gjerne en dusør for å få den. Skal vi si 500kr? og ingen harde ord.

Jeg blir ekstremt takknemlig hvis den dukker opp. Håper ikke jeg kommer over fluene mine i en senere annledning i alle fall.

 

Hillsen et surrehue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke finne en boks med masse fluer i. Det er en oppsamlingsboks, ganske stor. Jeg er redd den ligger i Oggeområdet.

Jeg var dum nok til å reke rundt med den. Dette er fluer som jeg har bindt i vinter og skulle fylle boksene mine med.

 

Dette er veldig tragisk for meg da jeg ikke har så mye tid til å binde nye om dagen. Skal jo til finnmark og.

 

Hvis noen har denne boksen betaler jeg gjerne en dusør for å få den. Skal vi si 500kr? og ingen harde ord.

Jeg blir ekstremt takknemlig hvis den dukker opp. Håper ikke jeg kommer over fluene mine i en senere annledning i alle fall.

 

Hillsen et surrehue.

 

Auauau, grusom følese, håper du får den tilbake!!

Dessuten er vel fluene i den boksen så avanserte at kun du får fisk på dem Ruffen  ;)

 

bjorni

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Kristiansand-området igjen om ikke så lenge...

Hvis du sier litt mer spesifikt hvor du fisket så kan jeg jo ta turen der å se om jeg finner noe ;):rolleyes:;D

Hadde jeg vist hvor de var så hadde jeg jo hentet de for svarte helvete!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke finne en boks med masse fluer i. Det er en oppsamlingsboks, ganske stor. Jeg er redd den ligger i Oggeområdet.

Jeg var dum nok til å reke rundt med den. Dette er fluer som jeg har bindt i vinter og skulle fylle boksene mine med.

 

Dette er veldig tragisk for meg da jeg ikke har så mye tid til å binde nye om dagen. Skal jo til finnmark og.

 

Hvis noen har denne boksen betaler jeg gjerne en dusør for å få den. Skal vi si 500kr? og ingen harde ord.

Jeg blir ekstremt takknemlig hvis den dukker opp. Håper ikke jeg kommer over fluene mine i en senere annledning i alle fall.

 

Hillsen et surrehue.

 

Auauau, grusom følese, håper du får den tilbake!!

Dessuten er vel fluene i den boksen så avanserte at kun du får fisk på dem Ruffen  ;)

 

bjorni

 

 

Ja jeg er faktisk litt stressa nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe fluene ikke har falt på vannet. Da finner du dem ihvertfall ikke, ettersom det er overveiende sannsynlig at samtlige synker som stein... ;D

 

Var vel ikke bare steinfluer i boksen din Ruffen?? Skjønner enda mer at du blir frustrert med så gode "venner" som du har  ;D ;D.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe fluene ikke har falt på vannet. Da finner du dem ihvertfall ikke, ettersom det er overveiende sannsynlig at samtlige synker som stein... ;D

 

Var vel ikke bare steinfluer i boksen din Ruffen?? Skjønner enda mer at du blir frustrert med så gode "venner" som du har  ;D ;D.

 

bjorni

Ja ikke sant. Hvorfor tror du jeg henvender meg her? Å få noe hjelp fra den kanten kan jeg bare glemme.

Tankegangen til mine såkalte "fiskevenner" er slik: Han er dårlig stilt med fluer, bra. Da får han antagelig mindre fisk slik at jeg kan være best.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har postet noe her nå. Gidder jo ikke legge ut rapport fra hver tur en er på, bør være noe litt interesant å lese om.

Jeg får skrive en liten en da bare for at vi ikke blir helt glemt her i sør ;)

 

Var ute en liten tur i gård kveld i regnet. Det var en del bugs på vannet. Maur og div skogsinsekter. Litt bittesmå mygg.

Merkelig lite overflate aktivitet ??? Prøvde meg med maur under noen trær og div andre giftige plasser uten respons. Gikk over til vårfluepupper og da ble det litt mer action. Fikk tre stykker, alle på ca 3/4 kilo. Ble kraftig lurt av den ene, trodde den var riktig fin :D Dette vannet huser stor fisk så pulsen var høy noen sekunder må jeg innrømme. Det var bare en 7-800 grammer. Kan bli lurt av og til hvis de gir flat pedal :)  Nytta ikke å ta noe videre bilder i regnet. Kan foressten melde at myggen har kommet :P Den typen som er veldig glad i blod. Knott også :P :P

[attachimg=1]

post-2611-13949864917123_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er uten nett hjemme for tiden, så min rapport kommer litt seint.

Var ute en tur på lørdag formiddag, fint vært, men en del vind. Klarte likevel å kaste ut mellom vindkastene. Så lite vak, men en og en annen døgnflue i lufta, så festa en slik på fortommen. 1.kast, en liten ørret på 400 g ca. Etter flere kast uten noen ting, så jeg en vingemaur i vannet. Byttet flue og nytt kast. etter andre kast under et tre, forsvant flua under vann. Tilslag, og kampen var begynt. Den ruset noe sinnsykt, hele snøret ute og litt av backingen :) kanon!

Etter mange minutters kamp ble den endelig sliten og ville bli med opp. En fin ørret på rundt kiloen, (liker jeg å tro), tatt med en 3-er stang. Skikkelig gøy etter mange turer uten fisk, eller bare små. Selv om jeg ikke fikk veid den, så har jeg persa ;)

Så forøvrig noen vårfluer også, sorte str 12-10 ca.

PS. Mange slanger for tiden, pass på hvor dere tråkker, så hoggorm og buorm den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er uten nett hjemme for tiden, så min rapport kommer litt seint.

Var ute en tur på lørdag formiddag, fint vært, men en del vind. Klarte likevel å kaste ut mellom vindkastene. Så lite vak, men en og en annen døgnflue i lufta, så festa en slik på fortommen. 1.kast, en liten ørret på 400 g ca. Etter flere kast uten noen ting, så jeg en vingemaur i vannet. Byttet flue og nytt kast. etter andre kast under et tre, forsvant flua under vann. Tilslag, og kampen var begynt. Den ruset noe sinnsykt, hele snøret ute og litt av backingen :) kanon!

Etter mange minutters kamp ble den endelig sliten og ville bli med opp. En fin ørret på rundt kiloen, (liker jeg å tro), tatt med en 3-er stang. Skikkelig gøy etter mange turer uten fisk, eller bare små. Selv om jeg ikke fikk veid den, så har jeg persa ;)

Så forøvrig noen vårfluer også, sorte str 12-10 ca.

PS. Mange slanger for tiden, pass på hvor dere tråkker, så hoggorm og buorm den dagen.

Så kult da pablo :) Kilosfisk på tørt i stille vann skal man ikke le av her nede ;) Dette var morro :)

Jeg har og sett mye orm i år, jeg synes det er morro jeg De hører til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he...artige rapporter Ruffen.....du har jo knall fiske der nede :)

Skulle ønske alle sørlendinger hadde holdt seg der, og ikke reke oppover kysten å ødelegge 16 mai for fotball interesserte ;D

En dag begynner Myggen med fluefiske, det må jo være målsetting nr 1...bedre slik ;)

Takk for det Stig.

Vi sørlendinger har med å rote det til for andre vi ja :D

For ikke håpe det blir flere fotballspillende fluefiskere her nede. Vi har nok med de vi har (les:en vis six-pack) De blir så frustrerte når de aldri får fisket.

Da blir det bare dritslenging og misunelse :P  ;D

 

Ja fiske i år har vært meget bra :) Dette er nok min beste sessong så langt :)

Ps: Når jeg leser mitt eget innlegg så kan det virke som jeg synes 7-800 grammere ikke er noe særlig, det er fin fisk for meg :) :) Bare for å si det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er flere som kan si seg enig i Ruffen der. Fått ikke mange storfisk, men har fått min størte brune på flue i år. Så, kjempe bra fiske i år! :) Håper det fortsetter slik i lang tid framover. Deilig med noen fridager nå, flere ørreter skal tas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur idag og fisket..

Da jeg kom ned til elva, klekket det en god del vespertina så jeg begynte å fiske med en egen versjon av IRL Lepto.. Jeg fant en fin liten kulp hvor jeg la ut flua... SLURP! Og kampen begynte :) Da fisken var utslitt dro jeg den inn til bredden og håvet den.. Det var en Canadisk Bekkerøye som hadde spist flua mi. Den veide 500g..(skal se om jeg får lagt ut bilde).Jeg tok enda en fisk på den samme plassen men denne var mye mindre, kun 250g.. :-\. Jeg vandret litt lengre nedstrøms og fant enda en vakende fisk.. Denne fisken så helt grei ut så jeg begynte å kaste på den.. Nei, den ville ikke ha flua mi på det første flytet, ikke det andre, men på det tredje så smalt det :o.. Jeg kjente med en gang at dette var en stor en.. :o.. Fisken hadde et par utras og noen hopp i lufta. Etter å ha kjørt den i 10 minutter så tok jeg sjansen på å håve den.. Denne viste seg også å være en CB.. Jeg tippet at den veide  ca kilo'n. Rett før den lå oppi håven så satte den fart utover igjen og spjoing :-[ :'(. Den hadde dratt med seg hele fortommen :-[. Jeg måtte bytte stang og fortsatte å fiske.. Fisket fortsatt med den samme flua, men med en høyere stang og snøre klasse.. Noe som gjorde det kjedeligere å kjøre 300g'ere.. Den neste vakende fisken jeg traff på var liten, men jeg forsøkte likevel på den.

Slurp..hopp..hopp..håving..ørret..200g..smelllfeit.Jeg fortsatte nedover men, fant ingen vakende fisk. Jeg gikk derfor oppsrøms igjen.

Det ble ingen mere vaking så jeg bytta til ei lita nymfe.. Det viste seg å være smart av meg.. Fisk på første kastet.. En CB på 350g..

Deretter en liten fisk som falt av. :-[ .. Etterfulgt av en ørret på 200g.. Så smalt det på noe stort igjen! ;D

Hopp og Spjoing :'(..  Jeg tenkte hvorfor jeg alltid mister de store?????  Denne fisken var ca 3/4kg.. Jeg skiftet til tykkere fortom noe som ikke var nødvendig fordi jeg ikke hadde på flere store fisk i dag.... :'( :-[

 

Jeg hadde en fin tur med mye fin fisk, men de store havnet ikke oppi håven.. :'( :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur idag og fisket..

Da jeg kom ned til elva, klekket det en god del vespertina så jeg begynte å fiske med en egen versjon av IRL Lepto.. Jeg fant en fin liten kulp hvor jeg la ut flua... SLURP! Og kampen begynte :) Da fisken var utslitt dro jeg den inn til bredden og håvet den.. Det var en Canadisk Bekkerøye som hadde spist flua mi. Den veide 500g..(skal se om jeg får lagt ut bilde).Jeg tok enda en fisk på den samme plassen men denne var mye mindre, kun 250g.. :-\. Jeg vandret litt lengre nedstrøms og fant enda en vakende fisk.. Denne fisken så helt grei ut så jeg begynte å kaste på den.. Nei, den ville ikke ha flua mi på det første flytet, ikke det andre, men på det tredje så smalt det :o.. Jeg kjente med en gang at dette var en stor en.. :o.. Fisken hadde et par utras og noen hopp i lufta. Etter å ha kjørt den i 10 minutter så tok jeg sjansen på å håve den.. Denne viste seg også å være en CB.. Jeg tippet at den veide  ca kilo'n. Rett før den lå oppi håven så satte den fart utover igjen og spjoing :-[ :'(. Den hadde dratt med seg hele fortommen :-[. Jeg måtte bytte stang og fortsatte å fiske.. Fisket fortsatt med den samme flua, men med en høyere stang og snøre klasse.. Noe som gjorde det kjedeligere å kjøre 300g'ere.. Den neste vakende fisken jeg traff på var liten, men jeg forsøkte likevel på den.

Slurp..hopp..hopp..håving..ørret..200g..smelllfeit.Jeg fortsatte nedover men, fant ingen vakende fisk. Jeg gikk derfor oppsrøms igjen.

Det ble ingen mere vaking så jeg bytta til ei lita nymfe.. Det viste seg å være smart av meg.. Fisk på første kastet.. En CB på 350g..

Deretter en liten fisk som falt av. :-[ .. Etterfulgt av en ørret på 200g.. Så smalt det på noe stort igjen! ;D

Hopp og Spjoing :'(..  Jeg tenkte hvorfor jeg alltid mister de store?????  Denne fisken var ca 3/4kg.. Jeg skiftet til tykkere fortom noe som ikke var nødvendig fordi jeg ikke hadde på flere store fisk i dag.... :'( :-[

 

Jeg hadde en fin tur med mye fin fisk, men de store havnet ikke oppi håven.. :'( :-[

Fin rapport Vetle.

Du fikk da i det minste noen sterke opplevelser i dag og du får de jo till å ta :) Av og til så går det bare til bloksberg slik er det og slik blir det. Er nok ikke siste gang du opplever slikt. Kult å se at du får tingene til :) (selv om noen mistes)

Fluebanditten fikk vel som vanlig ingenting? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på storørretjakt selv i dag. Største fisk veide ca 300 gram :D Faen!!

Av og til stemmer ingenting, ingen klekking-dårlig kroking-ræva kasting osv.......

Høydepunktet i dag var vinen som doggnobbler hadde med :) Koselig tur var det uannsett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...