Gå til innhold

Isfiske


pellus

hvor mange her inne bruker vinteren til isfiske?  

46 stemmer

  1. 1. hvor mange her inne bruker vinteren til isfiske?

    • Ja, eg fisker på isen
      31
    • Ja, men bare i nød
      10
    • Nei, eg fisker aldri på isen
      13
    • Nei, eg fisker ikke på isen, men kan tenke meg å prøve det
      2


Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

og hva bruker man hvis man skal ta røya før isen legger seg?

 

Her snakker vi om fiske etter aggresiv gytefisk på varpene, noe jeg personlig tar avstand fra...

Redskapen er ofte store blinker, med eller uten oppheng/agn presetert vertikalt med laaange teleskopstenger.

Røya er særdeles aggresiv på denne tiden og jager vekk alt som oppfattes som rivaler/ inntrengere.

Om du knipser en 50-øring uti vannet ved gytegrunna vil du kjapt oppdage at fisket er alt annet enn utfordrende...

 

 

så det vil si ai den fredet som ørreten over alt? jeg har heller ingen ønsker å fiske på den måten. men når er det da man kan gjøre dette med god samvittighet?  ;)

 

Hadde det vært opp til meg hadde røya vært fredet i perioder.

Synes det er fair at fisken i det minste får gyte i fred!

Kun min mening!

Gytefisk og støinger har heller ingen nytteverdi, verken som trofé eller mat på bordet...

Omlag en måned siden min sesongavslutning, selv om det enda vaker mellom isråkene  :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men gyter røya fortsatt etter fredetiden? der jeg bor er hele fjellet fredet fram til. en hvis tid jeg ikke husker i farta.

 

Vil tro att det skal være mulig og lure noen røyer på tørt oppo flaksjøen knut are...lov med båt og blitt oppo der nå... :)

 

 

mulig jg kommer oppover neste uke  ;D tar med termodress.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men gyter røya fortsatt etter fredetiden? der jeg bor er hele fjellet fredet fram til. en hvis tid jeg ikke husker i farta.

 

Vil tro att det skal være mulig og lure noen røyer på tørt oppo flaksjøen knut are...lov med båt og blitt oppo der nå... :)

 

men er det lov nå da!?

mulig jg kommer oppover neste uke  ;D tar med termodress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Abborträsk, innsjøen der dette er filmet, er et put and take-vann. Det er altså oppdrettsrøye det fiskes på her.

Om de faktisk får fisk på "flycefishing" eller det er fake vet jeg ikke, men det er jo som regel ikke så vanskelig å få fisk i put and take-vann, så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...