Gå til innhold

Fiske etter Havabbor


pellus

Anbefalte innlegg

ser frem til helga da blir det tur til mølen å prøve seg på HA igjen hadde bra fiske der på lørdagen som hvar endte med 4 SØ å en HA på 1,5 så te helga blir det ny økt så er bare å henge seg på hvis det er noen sultne HA fiskere her inne hehe, for de som bor i nærheten av langesund så kjører vi båt ut i 10 tia på lørdagen for de som vil ta båtveien hehe :P send PM :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende jeg kommer landveien og blir med på en økt, men vet mer når helgen er over meg. Sender deg PM i så fall :) Hadde gjort seg med en bass til før sesongen er over  ;)

Det er bra Lars T er knall plass der borte så morro hvis det dukker opp en gjeng for å jakte på litt STOR bass hehe :P blir vel siste tur i år på Bassen,

Gratulerer med flott SØ Lars :P det er morrro når det klaffer såppass er ikke noe verdagskost det der hehe.. lenge mellom de :P men da snakkez vi kanske te helga da ? jeg har en rød/orange simms vadejakke ikke så vanskselig å kjenne meg igjen hehe lyser opp der jeg står..hehe så hvis du kommer så får du rope ut hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskeutstyret er allerede pakket  ;D

Men du stikker feil vei Lars ???

Er samme fjorden, bare at jeg står på den andre bredden ;) (også slipper jeg Mosselukta  :D )

Neida, nok spydigheter. Fikk en tlf. tidligere i kveld fra en kamerat som kjøper sitt første fluefiskesett for SØ i morgen. Ser ut til at jeg kanskje må være "instruktør" på lørdag. Men får se hva helgen bringer  :) Jeløya blir det dessverre ikke uansett denne gang Tony. Etter at fruen verpet så blir ofte helgene tilbragt hvor besteforeldrene holder til  :P Men kunne vært verre. Vestfoldkysten byr på mange hotspots :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei den reiste ikke så langt ut, men den var en skikkelig hard fight. Ikke akkurat lett å holde igjen når den bestemte seg for å gå utover....

Fikk skikkelig skjelven.

Det var min første, men tror jeg må begynne å satse litt aktivt etter HA neste sesong.

Moro var det iallefall!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med den første HA :P

er noe spesielt med HA fiske hehe.. er ikke mye den kan samenlignes med. så det er bare å glede seg te apr/mai neste år så er det påen igjen, å kjerringane blir like frustrerte for at jeg forsviner rundt 03:00 på morgen å kommer i halv søvne hjem igjen i 10/11 tia på morran å legger seg og ut igjen på samma tid som dagen føre hehe herlig sessong det der hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg langt fra en HA ekspert, men det som er av betydning er ofte markbakken og avstanden til dypere vann utenfor. Altså et dropp til gjerne 10 meter +. Ligger dette til rette rundt fiskeplassen din så tror jeg ikke bassen kimser av å følge flua inn og ta på grunt farvann selv på denne tiden. Men korriger meg gjerne dersom det er andre som er uenig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første havabbor!

Jeg tok en tur til sjøen i dag med fluestang og lettspinn.

Det blåste ganske frisk pålandsvind, så etter 20min. med fluestanga, var det på sin plass å forsøke lettspinn.

Etter ca ti kast med en 10g stingsild, hvor utbyttet bare ble en makrell, skiftet jeg til "gull-sluken" i 20g for å komme litt lengre ut.

Etter et par kast, bet det på noe voldsomt! Det drog av gårde så det hylte i snellen, og stangen stod som en halvsirkel.

Jeg begynte å kjempe og prøvde å sveive inn, men fisken drog avgårde nærmere hundre meter, og det rykket friskt i snøret.

Jeg lurte fælt på om jeg hadde fått på en laks, og ville bruke den tiden det ville ta å trette den ut, for denne ville jeg ha på land!

Jeg må berømme bremsen på Shimano snellen, som fungerte perfekt, og lot meg holde et jevnt press på fisken.

Linen var en 0,127mm titanium med en 0,25 fortom.

Litt etter litt fikk jeg sveivd inn meter på meter med snøre, og spenningen steg for å se hvilken fisk dette var.

Den var STOR, og da den var kommet ca ti meter fra land, kom de karakteristiske finnene på Havabboren til syne!

Jeg var aleine, og hadde heller ikke hov med meg, så det ble å kjøre fisken til den var så utmattet at jeg kunne dra den halvveis opp på land, før jeg la ned stangen og fikk tatt hånd om fisken.

Det var ikke fritt for at jeg også var sliten, men fornøyd!

Fiskevekten min gikk kun til 3,5kg, og den bunnet helt.

Det var et slit å bære fisken hele veien hjem, men det var artig å se ansiktsutrykkene til folkene som jeg passerte, og bilister som kjørte forbi tutet med hornet og viste tommelen opp!

Så kanskje det ikke blir så lenge før jeg prøver meg igjen.

271020100251969d8938e00444acb4.jpg?3

/Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...