Gå til innhold

To vadebukser battler for å bli med meg på fisketur ;D


Sailfish

Anbefalte innlegg

  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Terje Refsahl

Ok, nå kan dere anbefale hvilken bukse dere vil :D Simms, kinetic, vision, slate eller g.loomis osv...

Samme hvilken prisklasse den er i.

Legg gjerne med link og pris :)

 

Tror jeg hadde valgt denne:http://shop.nfisk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=65_95_99&products_id=1967

Har Patagonia SST, denne erstattet den. Er den i nærheten like god så får du en kanon bra bukse :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det da ikke er noen andre forslag, ville jeg satt veldig pris på om alle dere som har foreslått bukser og alle andre forum-medlemmer å "stemme" på deres favoritt av de foreslåtte buksene. :)

 

Men for all del, er det en bukse du syns er bedre enn de som er foreslått så er det bare å komme med den :D

 

(OBS! Tenk kvalitet når dere stemmer ;) Ikke tenk pris akkurat nå ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og er det noen som kan fortelle meg hvilke mål jeg må ta for å bestemme størrelse? Den jeg har nå er xxl, men det var bare fordi de bare hadde den str igjen i butikken den gang jeg kjøpte den... :( Trur jeg egentlig er large, men er ikke sikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: http://store.catskillflies.com/simms02.html

 

Denne buksa selges som "nyhet" for 5000 i norske butikker. I statene går den på closeouts for rundt 250 dollars.. Guidebuksa går blant mange for å være den beste buksa til Simms. 2007-modellen er i bunn og grunn den samme buksa som den nye G3, men uten frontlomme, og med Goretex XCR i stedet for Pro shell.

 

Men siden du ikke vet str din er jo dette sjansespill. Dessuten er det vanskelig å bytte og alle de norkse forhandlerne begynner å sutre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo et skikkelig godt tilbud! :D

Men det er vel mulig å finne størrelsen sin hvis man har de nødvendige målene? :-\

Har veldig lyst på en veldig BRA bukse, men har ikke råd til en slik her på berget :( Så hadde vært fint å finni ut størrelsen min. Hvordan fant dere andre størrelsen deres? Er Simms-størrelser annerledes enn f.eks. Guideline-størrelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! :D

Fikk en link til et størrelse-skjema for simms vadebukser og lurte bare på om det kanskje er lurt for meg å velge modellen med skostørrelse 44-46 i steden for 42-44 når jeg vanligvis bruker 43 i sko. Er det ikke lurt å ha litt ekstra plass til ullsokker, fisker jo faktisk mest i sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo et skikkelig godt tilbud! :D

Men det er vel mulig å finne størrelsen sin hvis man har de nødvendige målene? :-\

Har veldig lyst på en veldig BRA bukse, men har ikke råd til en slik her på berget :( Så hadde vært fint å finni ut størrelsen min. Hvordan fant dere andre størrelsen deres? Er Simms-størrelser annerledes enn f.eks. Guideline-størrelser?

 

 

Det er veldig viktig at du kjøper riktig strl på buksa.Ved feil strl får man ofte lekkasje rundt neoprensokken og er en av de største reklamasjonsårakene på Simms vadebukser(iflg Jarle&Bjørnars). Så jeg vil absolutt anbefale deg å prøve vadebuksa først.

 

 

 

Jeg er litt usikker på hvordan man gjør det med reklamsjon om du har kjøpt buksa(Simms) i Usa. Må man sende dem over Atlanteren eller reparerer Tom Roger dem her i Norge. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! :D

Fikk en link til et størrelse-skjema for simms vadebukser og lurte bare på om det kanskje er lurt for meg å velge modellen med skostørrelse 44-46 i steden for 42-44 når jeg vanligvis bruker 43 i sko. Er det ikke lurt å ha litt ekstra plass til ullsokker, fisker jo faktisk mest i sjøen.

 

tja, hva skal man med mye ekstra "sokk", blir jo bare liggende i en krøll i skoa... Jeg er str 43, og kjøpte 42-44 i G3...

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo et skikkelig godt tilbud! :D

Men det er vel mulig å finne størrelsen sin hvis man har de nødvendige målene? :-\

Har veldig lyst på en veldig BRA bukse, men har ikke råd til en slik her på berget :( Så hadde vært fint å finni ut størrelsen min. Hvordan fant dere andre størrelsen deres? Er Simms-størrelser annerledes enn f.eks. Guideline-størrelser?

 

 

Det er veldig viktig at du kjøper riktig strl på buksa.Ved feil strl får man ofte lekkasje rundt neoprensokken og er en av de størse reklamasjonsårakene på Simms vadebukser.(iflg Jarle&Bjørnars). Så jeg vil absolutt anbefale deg å prøve vadebuksa først.

 

 

 

Jeg er litt usikker på hvordan man gjør det med reklamsjon om du har kjøpt buksa i Usa. Må man sende dem over Atlanteren eller reparerer Tom Roger dem her i Norge. Noen som vet?

 

Regner med at de sendes til nærmeste Goretex senter, som for norske brukere er i Sverige. Med forbehold om at dette er feil (men allikevel det mest fornuftige  ;D).

 

Jeg legger også inn noen lovord rundt Guide modellen. Jeg har en fra forrige årtusen som fortsatt holder mål. Jeg har den som reserve vader i gamlelandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt buksen i Usa, så havner du bakerst i køen på reperasjon. Dvs ca et års ventetid ( Ifølge Jarle  :) )

 

Dermed kommer de skjulte kostnadene ved netthandel frem. Det vil være raskere å sende dem til Simms USA, med de kostnadene det vil medføre. Det samme gjelder nok det aller meste som handles på nett fra utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo et skikkelig godt tilbud! :D

Men det er vel mulig å finne størrelsen sin hvis man har de nødvendige målene? :-\

Har veldig lyst på en veldig BRA bukse, men har ikke råd til en slik her på berget :( Så hadde vært fint å finni ut størrelsen min. Hvordan fant dere andre størrelsen deres? Er Simms-størrelser annerledes enn f.eks. Guideline-størrelser?

 

 

Det er veldig viktig at du kjøper riktig strl på buksa.Ved feil strl får man ofte lekkasje rundt neoprensokken og er en av de største reklamasjonsårakene på Simms vadebukser(iflg Jarle&Bjørnars). Så jeg vil absolutt anbefale deg å prøve vadebuksa først.

 

 

 

Jeg er litt usikker på hvordan man gjør det med reklamsjon om du har kjøpt buksa(Simms) i Usa. Må man sende dem over Atlanteren eller reparerer Tom Roger dem her i Norge. Noen som vet?

 

Jeg sendte inn US&A buksene mine til service/rep hos tundra ifjor, og dette kostet 600,- Fikk de pent tilbake reparert (lekker enda, men dog) med en tilstadsrapport og hva/hvordan jeg burde vedlikeholde de fremover.

 

Dette tok i underkant av tre uker, men det var på slutten av sesongen i fjor så pågangen var voldsom.

 

Om en kjøper buksene USA, så er kosten bare frakten (ca 250,-), og at det tar ett år betviler jeg svært sterkt.

 

Simms har et online repair center hvor du kan følge ditt Simms utstyr hele veien.

Tar vel ca 4 uker, om det er en vanlig service.

 

http://repair.simmsfishing.com/za/SIM?PAGE=RC_START

 

Det som er bakdelen med dette, er jo at du uansett må ha en bukse nr 2, da service oftest er nødvendig midt i sesongen.

Og da er det godt å ha din lokale butikken som kan låne deg en bukse midlertidig... 

 

Dette er service du ikke får, om du handler på nett. Og totalkostnaden (inkl. porto/rep. avgift + bukse nr. 2)

til slutt blir like høy, som om du skulle handlet buksen her på bjerget.

 

Har akkurat blitt en fornøyd kjøper av G4 pro, og kan ikke vente med å sette disse i bruk!

 

J*** SNØ!!  Var jo snart klar for marka jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Det var jo et skikkelig godt tilbud! :D

Men det er vel mulig å finne størrelsen sin hvis man har de nødvendige målene? :-\

Har veldig lyst på en veldig BRA bukse, men har ikke råd til en slik her på berget :( Så hadde vært fint å finni ut størrelsen min. Hvordan fant dere andre størrelsen deres? Er Simms-størrelser annerledes enn f.eks. Guideline-størrelser?

 

 

Det er veldig viktig at du kjøper riktig strl på buksa.Ved feil strl får man ofte lekkasje rundt neoprensokken og er en av de største reklamasjonsårakene på Simms vadebukser(iflg Jarle&Bjørnars). Så jeg vil absolutt anbefale deg å prøve vadebuksa først.

 

 

 

Jeg er litt usikker på hvordan man gjør det med reklamsjon om du har kjøpt buksa(Simms) i Usa. Må man sende dem over Atlanteren eller reparerer Tom Roger dem her i Norge. Noen som vet?

 

Jeg sendte inn US&A buksene mine til service/rep hos tundra ifjor, og dette kostet 600,- Fikk de pent tilbake reparert (lekker enda, men dog) med en tilstadsrapport og hva/hvordan jeg burde vedlikeholde de fremover.

 

Dette tok i underkant av tre uker, men det var på slutten av sesongen i fjor så pågangen var voldsom.

 

Om en kjøper buksene USA, så er kosten bare frakten (ca 250,-), og at det tar ett år betviler jeg svært sterkt.

 

Simms har et online repair center hvor du kan følge ditt Simms utstyr hele veien.

Tar vel ca 4 uker, om det er en vanlig service.

 

http://repair.simmsfishing.com/za/SIM?PAGE=RC_START

 

Det som er bakdelen med dette, er jo at du uansett må ha en bukse nr 2, da service oftest er nødvendig midt i sesongen.

Og da er det godt å ha din lokale butikken som kan låne deg en bukse midlertidig...   

 

Dette er service du ikke får, om du handler på nett. Og totalkostnaden (inkl. porto/rep. avgift + bukse nr. 2)

til slutt blir like høy, som om du skulle handlet buksen her på bjerget.

 

Har akkurat blitt en fornøyd kjøper av G4 pro, og kan ikke vente med å sette disse i bruk!

 

J*** SNØ!!  Var jo snart klar for marka jeg!!

Velkommen i klubben ;):)

Dette med bortimot et års ventetid var et eller annet med at det kun er et repareringssenter i Europa (ellr var det norden? ) fra i år av. Har du bukser fra USA, så kommer du bakerst i køen. Jeg må nok si at jeg ikke har alle detaljer i hodet etter den samtalen jeg hadde med Jarle&Bjørnar, men det var ett eller anna i den gata. Uansett så kan en jo legge inn en reparasjon i USA eller to for prisforskjellen mellom Norge og "over there", så dette er vel et matematisk spørsmål. Jeg for min del er fan av å handle i Norge :) fordi om det er litt dyrere.

At folk går i sin lokale sjappe og tester vadere/stenger osv, for så å gå hjem å bestille på nett fra USA synest jeg er på grensen til smålig..........Det er iallefall min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av de årene jeg har brukt pustende vadebukser har jeg ennå til gode å få ødelagt noen i slik grad at jeg ikke har kunnet fikse dem selv, med hjelp av bøtemidlene som følger med buksa.

Må du sende buksene dine til service midt i sesongen så har du nok et problem, enten de er kjøpt i norge eller i usa.

Man får jo kjøpt rimelige vadebukser her i landet også, hvis man ikke er avhengig av Simms-logoen.

Både Vision og Guideline har bukser som nok holder mål for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det noen sier her, men jeg er faktisk bare 16 år og uten jobb. Jeg har allerede en kinetic-bukse, men den er ikke komfortabel i det hele tatt og hull er det også i den. Men skulle no gå gæærnt med en ny bukse, så har jeg en ekstra-bukse mens service pågår.

 

Dere skjønner, når en simms-bukse koster 250 dollar i USA og samme buksa koster over 4 laken her i norge, så blir rett og slett norske butikker utkonkurrert til de grader :( :( I hvertfall når det er en 16-årig ungdom som skal gå til innkjøp... :-\

 

Eneste hadde da vært om noen av dere har noen gode kontakter med butikker her i landet og kanskje kunne ha skaffa meg en solid rabatt ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Are, og sjekk linken til Tormod på side 2 :)

 

Eller gjør som jeg gjorde, kjøp zipen så har du myyyye for pengene. ;)

Du får jo Simms goretex til 2000 spenn gutten! (Tormod`s link)

 

 

 

Hei Toggi.

Sitter og sikler på Vision Extreme Zip selv nå. Ser at du har hatt din en stund nå og det virker som du fisker litt over gjennomsnittet, er fortsatt like fornøyd med din?

 

TM

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...